Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutuksen kauttako helpotusta raskautumiseen?

Vierailija
22.04.2009 |

Meillä kaksi lasta ja kolmas vaan ei ole tullakseen : (

Olen miettinyt, että mikä on eri tavalla, kuin ennen, niin tuhruvuotoa pari päivää ennen menkkoja on ollut noin 8kk. Ja olen painavampi, BMI 25 eli lievää ylipainoa.

Luin, että liika paino voi aiheuttaa hormonitasapainon häiriöitä ja sitä kautta ongelmia ovulaatioon jne. Ovulaation olen tikuttanut kaksi kertaa.

Onko teillä kenelläkään painon pudotus tuonut sitä ihanaa hetkeä, että näitte raskaustestissä sen plussan? Aina puhutaan, että laihduttaminen on järkevää, mikäli painoa on reilusti liikaa.

Luin kuitenkin yhden artikkelin, jossa mainittiin, että mikäli BMI on 24 yli, niin kannattaa jo laihduttaa, mikäli raskaus on toiveissa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhruvuotoa on ennen ja jälkeen, joskus vuodan kaksikin viikkoa ja sitten parin viikon päästä alkaa uusi kierros... En ole lasta nyt toivomassakaan kyllä, että sikäli ei haittaa.

Tuli vain mieleeni, että nykyään puhutaan rasvojen tärkeydestä nimenomaan hormonien tuottamisen ja tasapainon kannalta. En osaa sanoa lähdettä, olen vain lukenut sieltä täältä. Käsittääkseni myös ajatellaan, että vähähiilihydraattinen ruokavalio (jossa rasvoja syödään reilusti vaan ei lotraamalla) voi joskus auttaa myös lapsettomuuteen - jos siis syy on vähästä ravinnon mukana tulevasta rasvasta kärsivä hormonitoiminta.

Vierailija
2/3 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen siirtynyt lievä ylipaino -bmi:stä suositeltuun BMI:hin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä auttoiko, mutta ei se ainakaan haitannut.