viisaudenhampaan poisto!! :S
tänään hammaslääkärissä sanottiin että hammassärky on johtunut viisaudenhampaasta ja että se pitää ottaa pois. No mulle varattiin röntgenii aika ja sit varataan aika sinne hampaan poistoon, kuulemma vaan puuduttavat, luulisin että olisivat nukuttaneet, ja hammaskaan ei ole edes puhjennut vaan ien pitää aukaista. :( Mulla on kerran otettu hammas pois ja jäi todellakin traumat, viisi puudutusta sain, ja silti se oli yhtä tuskaa, monta tuntia meni ennenkuin päättivät pistää oysiin ja siellä nukutuksessa otettiin. Voiko mitenkään saada nytkin sen nukutuksen, nimittäin en ole muuten menossa sinne, sanoin hoitavalle lääkärille mutta hän ei ottanut tosissaan. ihan hirveetä. :(
Kommentit (4)
ja oli kyllä kauhea kokemus: kolme varttia repi ja jyysti sitä hammasta ja lopulta nousi seisomaan, otti otsasta minua kiinni ja väänsi sen hampaan irti. Olinpa mahtava näky puolipökerryksissä ja leuka veressä sitten käytävällä. Seuraavan hampaan se sitten palasteli useaan osaan.
Kun menet kuviin niin kysy miten oli edellinen siellä ikenessä ja kysy miksi oli hankala poistaa. Ja onko tämä kyseinen hammas samanlainen ja aiheuttaako yhtä pitkän ja kivuliaan poiston. Eli voisiko h-lääkärisi ennakoida jos lähtötilanne on sama ja mahdollisesti esittää poiston eritavalla? Siksihän ne kuvataan jotta nähdään miten se siellä on. Ilmeisesti poikittain on pahin. Itselläni oli kivuliaat ja pitkät leikkaukset alaviisureiden kohdalla. Mukavaa se ei ole. Mutta nyt tiedän etten koskaan enää joudu vastaavaan operaatioon.
Minulla oli siis poikittain ja juuret edellä. Joutui ikenen viiltämään, poskiluuta poraamaan ja kaivamaan sieltä alta osan hammasta. JA särkyä ja kipua sekä tulehdusta tuli..
Mutta kysy kuvaamiskerralla ja sano että et tiedä suostutko siihen. Pyydä selittämään miksi edellisellä kerralla jouduit leikkaukseen ja miten se ei ole nyt mahdollista?
Minulta poistettiin kerralla kaksi hammasta, toinen pilkisti vähän jo ja toinen oli vielä ikenen suojissa. Se joka ei ollut puhjennut leikattiin näin: ikeneen leikattiin viilti ja hammas otettiin pois. normaali puudutuksen sain. olisin saanut olla leikkauksen takia 3pv sairauslomaa, mutta en tarvinnut, koska opiskelin. Menin leikkauksen jälkeen enkun tunnille, eka tunti piti olla puhumatta ja purra kevyesti takahampaita yhteen (tuppo pysyi paikallaan). sain vahvaa särkylääkettä viikoksi, sitä otin ja hyvin pärjäsin.