Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

rv 32 ja supistelee lähes koko ajan!

Vierailija
21.04.2009 |

kuinka normaalia on, että näillä viikoilla näin illan tullen supistelee oikeastaan taukoamatta? pääosin kivutta, maha vain kovettuu aivan palloksi ja tulee tukala olo, mutta n. kerran tunnissa supistus tuntuu kivuliaalta (jos synnytyspoltto olisi asteikolla 10, tämä olisi 1 tai 2) ja kestää n. minuutin.

kyseessä on toinen lapsi, mutta esikoisesta on jo sen verran aikaa etten muista kuinka paljon supisteli silloin aikoinaan ja missä vaiheessa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipeät supistukset kyllä kannattaa tarkistuttaa. Sulla voi olla virtsatietulehdus tai emätintulehdus (tai joku muu tulehdus), joka aiheuttaa noita supistuksia.

Harjoitussupistukset on kyllä ihan normaaleja.

Vierailija
2/5 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja alkuraskaudessa hjoidettiin bakteerivaginoosi. voisiko taas olla siis joku tulehdus? en ole kyllä huomannut oireita. ja miten vasta illalla supistaa? en ole työelämässä enkä mitän raskasta puuhaile päivänmittaan, kevyitä kotitöitä vain.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kyllä ottaa yhteyttä neuvolaan, kun olet niin varhaisilla viikoilla.

Vierailija
4/5 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli toisen lapsen odotusaikana ihan sama ongelma, mutta supistelu alkoi jo viikolla 25. Välillä supisteli paljon ja välillä vähemmin, päivittäistä se oli kuitenkin aina. Viikolta 35 eteenpäin supistuksia saattoi tulla viiden minuutin välein, mutta silti mitään ei tapahtunut: kohdunsuu oli kiinni viimeisellä lääkärikäynnilläkin. Olin aivan paniikissa, kun en tiennyt milloin on oikea aika lähteä sairaalaan (tunnin matka), jotta lapsi ei syntyisi matkalla. Onneksi 40+2 minulta meni lapsivesi kotona ja huokaisin helpotuksesta, kun sain lähteä sairaalaan eikä tarvinnut enää arvuutella mitkä supistukset ovat "oikeita" synnytyssupistuksia.

Tsemppiä sinne!

Vierailija
5/5 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt rv 34 menossa ja supistelu vähäisempää.

Jos ne ei ole sellaisia kipeitä synnytyssuppareita, niin en hötkyilisi. Kysy neuvolassa kun seuraavan kerran käyt. Itse olen ollut muista syistä useammallakin lääkäreillä ja kaikille maininnut noista suppareista ja ovat kintaalla niille viitanneet. Kerran olin kaatumisen vuoksi seurannassakin ja sen aikana tietysti tuli paljon noita suppareita. Lääkäri sanoi, että ei ne mitään supistuksia ole ja piirsi käyrälle miltä supparin pitää näyttää. Ja mulla nuo tosiaan oli välillä erittäin epämiellyttävän tuntuisia, mutta ei tosiaankaan sellaisia kuin oikeat supparit :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi