Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua!RV 6 ja maha kuin potkupallo!!!

21.04.2009 |

Eli kolmas lapsi aluillaan ja vatsani on jo kuin potkupallo!Tuli hätä, että minähän olen ihan kamala tynnyri tätä tahtia jo 12. vkolla. Kuinka teillä muilla, joilla jo raskauksi takana?En muista toisen raskauden aikaan, milloin vatsa pullahti näkyviin. Onko tämä turvotusta vai mikä ihme sen näin aikaisin ulospäin pullauttaa??

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli myös jo rv 5-6 pyöreä maha, itse tulkitsin sen turvotukseksi. Tämä turvotus sitten hellitti n. viikoksi joskus rv 9 aikaan, ja kun hetken ehdin iloita paremmasta vaatteisiin mahtumisesta, se kunnon vauvamaha pullahti rv 10. Nyt rv 16 ja näytän samalta kuin esikoista odottaessani joskus rv 23-25... Eipä ole tarvinnut kauheasti työkavereilta salailla ;)

Vierailija
2/8 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä kans odotellaan kolmatta ja pelkäänpä tuota samaa. toista odottaessa tuli tosi ajoissa maha näkyviin, reippaasti ennen ekaa ultraa. alkuun se on toki turvotusta, mutta kyllä se itse vauvamahakin tulee huomattavasti aiemmin esille varmasti ku on kohtu jo päässy venymään. niin kuvittelisin.

eli kasvatellaanpa mahojamme, ei varmasti kovin kauan pysty töissäkään piilottelemaan... mulla ainakin semmoset työvaatteet että varmasti huomaa...

iita3 rv4+5 ja nyt jo turvottaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toista odotellaan ja rv 7+2 ja masu tosiaankin pullottaa... Housut ei meinaa mahtua ja jos mahtuukin tulee heti huono- olo, kun puristaa!! Pitänee mennä etsimään mamma housuja. Painokin on noussut jo niin, että ekasta samainen painonnousu oli saavutettu rv 19... eipä paljoa naurata, jos tätä menoa jatkuu.

Kylläpä se tästä ilokis muuttuu, Ihanaa odotusta kaikille!!! :)

Vierailija
4/8 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa helpottavaa lukea, että sama ongelma on kohdannut muitakin. Toista odotan 7+1 viikolla ja housut kiristää ja vatsa on turvonnut pallo. Olen tehnyt töitä edellisen raskauden jälkeen alhaisemman lähtöpainon puolesta, mutta nyt pahoinvoinnin ja 3vkon flunssan vuoksi jliikunta on jäänyt kokonaan. Ajattelin jo, että näin hetikö tuo liikunnan puute kostautuu, kun maha valuu housujen yli. Jos syö jotain rasvaista (eilen 5 lihapullaa ja pikkuisen ranskalaisia), niin vatsa turpoaa ihan palloksi. En ole muutenkaan katsonut, mitä syön vaan ahtanut alas sen mitä satun kulloinkin saamaan / pystyn.

Vierailija
5/8 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kolmatta lasta odotan ja rv 5+3 ja maha on kuin olisi jo pidemmälläkin. Olisi kivaa tietää mistä tuo turvotus oikein johtuu, tietääkö kukaan? Farkkuja ei enää oikein voi pitää kun ahdistaa. Ei vielä näillä viikoilla haluiaisi asiasta kertoa.

Vierailija
6/8 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vatsa oli näkyvissä kyllä ihan melkein positiivisesta raskaustestistä alkaen, eli alussa oli turvotusta ja vastaavaa (kävin vielä varmuuden vuoksi yksityisellä tsekkaamassa sikiön ja kohdun koon, jotka vastasivat viikkoja). Nyt viikolla 19 vatsa on kuitenkin aika kohtuullisen kokoinen, eli osa alun turvotuksesta laski ja korvaantui sitten vähitellen "oikealla" vauvamahalla. Odotan toista lasta.

Vierailija
7/8 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...samaa turvotusta minulla oli jo ensimmäisessä raskaudessakin. Silloin lääkäri sanoi, että suolisto oli ärtynyt raskaushormonien takia. Eräs kaverini turpoaa aina kamalasti menkkojen aikana, ja tässä lienee vähän sama ilmiö.

Nyt lääkäri sanoi, että jos minulla olisi ollut timmimmät vatsalihakset, niin turvotus ei olisi näkynyt... Minulla on muutenkin herkästi turpoava vatsa, esim. jouluaterian jälkeinen vatsani on aika klassikko. :)

Vierailija
8/8 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun vastasitte! Nauratti, currytofu, kommenttisi timmimmistä vatsalihaksista :D ne todellakin puuttuvat täältäkin! Kyllä minulle on painoakin tullut jo kaksi kiloa :O johtuen sipseistä ja kamalasti syömishimosta...!Eli lihomistakin on tapahtunut, mutta iltaisin vatsa TURPOAA!!Söi mitä vaan.

Lohduttavaa oli kuulla, että turvotus vaihtuu jossakin vaiheessa vauvavatsaksi.Ei minuakaan huvita näillä vkoilla kertoa raskaudesta. Onneksi käytän töissä löysiä työvaatteita, jotka piilottavat alkavan lihomisen :D

Mutta ei taideta kovin kauan vatsaa piilotella, tällä menolla.....!