Kun sikiön syke ei näy
Voi voi. Kävin tänään taas ultrassa. Olen siis käynyt tutkimuksissa sen takia kun meinasin saada keskenmenon. Vähän yli viikko sitten alkoi verenvuoto joka kuitenkin sitten loppui. Silloin ultrassa näkyi kyllä sikiöpussi mutta lääkäri ei nähnyt vielä sykettä. Neuvoi tulemaan viikon päästä uudestaan. No tänään sitten kävin mutta eipä vieläkään sykettä näkynyt! Lääkäri kuitenkin sanoi ettei vielä kannata vaipua epätoivoon. Saattaa olla että olen hedelmöittynyt luultua myöhemmin... Mutta mitäs mieltä te olette? Eikö lääkäri vain kehdannut sanoa totuutta? Viimeiset kuukautiset minulla oli 27.6. Kierto on yleensä 30-35 päivää. Positiivisen testin tein 28.7. Onko muilla kokemuksia siitä ettei ultrassa sykettä olekaan näkynyt? Kertokaa miten kävi. Kaipaan kipeästi jotain kommentteja.
Kommentit (2)
Kävin ultrassa vasta viikko sitten, kun minulle oli sanottu lääkäriasemalta, ettei kannata aikaisemmin tulla, että syke ei välttämättä vielä näy. Eli tällä perusteella sanoisin, että toivoa on vielä!
soffala:
Voi voi. Kävin tänään taas ultrassa. Olen siis käynyt tutkimuksissa sen takia kun meinasin saada keskenmenon. Vähän yli viikko sitten alkoi verenvuoto joka kuitenkin sitten loppui. Silloin ultrassa näkyi kyllä sikiöpussi mutta lääkäri ei nähnyt vielä sykettä. Neuvoi tulemaan viikon päästä uudestaan. No tänään sitten kävin mutta eipä vieläkään sykettä näkynyt! Lääkäri kuitenkin sanoi ettei vielä kannata vaipua epätoivoon. Saattaa olla että olen hedelmöittynyt luultua myöhemmin... Mutta mitäs mieltä te olette? Eikö lääkäri vain kehdannut sanoa totuutta? Viimeiset kuukautiset minulla oli 27.6. Kierto on yleensä 30-35 päivää. Positiivisen testin tein 28.7. Onko muilla kokemuksia siitä ettei ultrassa sykettä olekaan näkynyt? Kertokaa miten kävi. Kaipaan kipeästi jotain kommentteja.
Mulla oli vastaava tilanne helmikuussa. Menin ekaan nlaan viikolla 10 + jossa sykettä ei sitten saatu näkyviin. Terkkari epäili, että viikot ei vielä niin pitkällä, ja uusi aika viikon päähän. Silloin edelleen tilanne sama, kävin tk:ssa paremmassa ultrassa, ei sykettä sielläkään, sitten äitiyspolille ja synkkä tuomiohan sieltä tuli. Sikiö oli lopettanut kasvunsa viikolla 8 +, ja keskeytynyt keskenmeno todettiin viikoilla 11 + 0. Mulla kierto ei ole ollut niin pitkä kuin sulla, semmoset 30 päivää, tosin hedelmöittymistä edeltänyt kierto oli kummallisen pitkä, 34 päivää. Kahdessa edellisessä raskaudessa syke näkyi (ja kuului) hyvin viikoilla 10 +. Näin kävi mulla. Sun pitkä kierto voi tosin vaikuttaa tilanteeseen. Nyt ollaan viikolla 8 + 6, jännittää ja pelottaa, mutta toivon parasta. Toivotaan, että sun kohdalla syke vaan saadaan näkyviin vähän myöhemmin. Kerro, miten tilanne etenee.