Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5cm kylkiluiden alapuolelta oikealta vihloo, mikä siinä on? Mikä mulla on?

Vierailija
21.04.2009 |

Jos ensin on koskenut koko vatsaan ja sitten paikallistunut oikealle alavatsaan, kyseessä voi olla umpilisäke...

Lääkäriin kannattas mennä näyttämään!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylkiluista reilu 5cm alaspäin oikealla puolella syvällä vatsassa on kohta joka vihloo. On vihlonut jo pari päivää ja häiritsee ja ahdistaa mikä siinä on. Kohta on pieni alue joka pysyy paikallaan. Jos varaan lääkäriajan niin tekevätkö mitään terveyskeskuksessa? Mikä se voisi olla?

Vierailija
2/10 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä sitä mulla ei enää ole :). Ja kipukohta on ylempänä. Inhottavia tällaiset vatsaoireet, sitä alkaa heti miettimään syöpää tai muuta kuoleman vakavaa. Ne kun käsittääkseni alkaa oireilemaan vasta kun pesäkkeitä on jo vaikka missä... Tämäkin vihlonta on ihan siedettävää, mutta kun se ei ole mulle normaalia niin mietityttää.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylkiluun hiusmurtuma ?

Vierailija
4/10 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä sitä mulla ei enää ole :). Ja kipukohta on ylempänä. Inhottavia tällaiset vatsaoireet, sitä alkaa heti miettimään syöpää tai muuta kuoleman vakavaa. Ne kun käsittääkseni alkaa oireilemaan vasta kun pesäkkeitä on jo vaikka missä... Tämäkin vihlonta on ihan siedettävää, mutta kun se ei ole mulle normaalia niin mietityttää.

ap

Vierailija
6/10 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähes vastaavan vaivan takia (minulla kipukohta hieman alempana ja vaivannut jo yli vuoden ajan). Verikokeissa ei mitään poikkeavaa löytynyt, mutta koska suvussa on syöpää esiintynyt, niin lääkärin mielestä tulee tutkia tarkemmin.

Vierailija
7/10 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vastaavassa kohdassa niin kovia kipuja että epäiltiin sappikiviä. Mitään ei kuitenkaan löytynyt ja kivut päättyivät itsestään. Loppupäätelmänä olivat ns. toiminnalliset vatsavaivat eli ruokavalioon piti lisätä kuitua.

Vierailija
8/10 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vaiva oli minulla, kesti puoli vuotta.

Vierailija
9/10 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla juuri suolen mutkan paikkeilla. Tuntuu kuin siellä olisi joku reilun pavun kokoinen kipeä kohta joka vihloo vähän väliä. Toivottavasti ei ole sappi, ne kivut on ystävällä olleet ainakin helvetilliset kun kunnon kohtaus on iskenyt. Täytyy seurailla ja kiinnittää ruokavalioon huomiota. Käytän kalorilaskuria ja päivitäinen kuidunsaannin olen kyllä pitänyt suositusten mukaisena, mutta ainahan sitä voi hieman lisätäkin.

ap

Vierailija
10/10 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin samasta vaivasta viikko sitten lääkärissä. Menin vielä onneton kuukkeloimaan moista vaivaa ja sittenhän olinkin jo täysin varma maksa-syöpä diagnoosista.

Lääkäri kuitenkin epäili ns. "stressivatsaa" kun on ollut melko kauhea alkuvuosi.

No, sain nyt alkuun Nexium -lääkekuurin, joka parantaa mahan happotasapainoa, eli siis mahdollisesti ärtynyt mahalaukku/ruokatorven alue saa lepoa. Koska minulla on vatsa ultrattu parisen vuotta sitten, ei lääkäri uskonut sappikivien mahdollisuuteen.

Oikealla puolella on todellakin maksa ja sappi ja sappivaivat ovat yleisiä. Mutta myös mahalaukku kaartuu kuulemma oikealle ja kipu siellä tuntuu usein oikealla.

Voin sanoa, että lääkärissä käynnin tuoma helpotus ja tuo Nexium paransivat omat vatsavaivani alle viikossa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä