Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vauvan liikkeistä

Vierailija
19.04.2009 |

Hei!

Onko normaalia, että vauvan liikkeet ovat raskauden puolessa välissä vähentyneet huomattavasti? Tähän asti vauva on (n.kuusi viikkoa) liikkunut todella paljon ja potkinut voimakkaita potkuja, mutta nyt pari päivää on ollut lähes täydellistä hiljaiseloa. Onko normaalia, että vauva pitää "lepopäiviä" vai pitäisikö tässä tosissaan huolestua?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuo ihan normaalilta kuulosta. soita äitipolille mitä he ovat mieltä, luultavasti käskevät käymään.

Vierailija
2/4 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..meillä ainakin oli selkeitä "lepopäiviä", liikkeitä ei tuntenut juuri ollenkaan.Ollaan nyt vkolla 27 ja edelleen saattaa olla hiljasempi päivä masussa potkujen suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen viikolla 34. Toisinaan taas innostuu mylläämään ihan kunnolla. Jos esim. itse olen päivän aikana paljon liikkeessä, saattaa vauva olla tooosi rauhallinen koko päivän ja sitten yleensä iltaa kohti virkistyy. Vauva myös kasvaa eikä enää mahdu kääntyilemaan kokonaan ympäri, kun tila käy ahtaammaksi. Itsekin olen aikamoinen stressaaja, mutta jos tilanne sua vaivaa niin sitten vaan ä-polille tai neuvolaan soitto huomenna josko sydänääniä kuunneltais. Hyvin siellä kaikki on, yritä olla levollisin mielin...eihän se pieni ihminen jaksa ihan koko ajan potkutellakaan..

Vierailija
4/4 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ohjeiden mukaan normaalia.. Onko sua neuvottu laskemaan liikkeitä? 10 liikettä pitäisi saada tunnin aikana. Jos et saa, niin odota vähän aikaa ja laske uudestaan.. Vauva voi nukkua juuri silloin.

Mulla oli rauhallinen vauva mahassa ja sain olla huolissani jatkuvasti. Välillä saaattoi potkia jatkuvasti, sitten moneen päivään en tuntenut YHTÄÄN MITÄÄN. Ravasin neuvolassa jatkuvasti ja onneksi terveydenhoitaja sanoikin, että aina ottaa yhteyttä, kun huolettaa.

Vauvan asennolla on myös merkitystä.. Itse en tuntenut potkuja, kun lapsi oli selkä oikealle päin, en tiedä miksi.

Toivotaan, että kaikki on hyvin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi