Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häätarjoilusta

Vierailija
05.06.2009 |

Mitä mieltä jos häissä olisi ruokana tex mex-ruokaa? Tacoja, burrittoja, wrappeja, tortilloja...

Kyseessä pienet häät perhepiirissä ja muutama nirsoilija kuuluu vierasjoukkoon.

Mitä pitäisi sinusta ehdottomasti olla tarjolla?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästyttää kybällä. En tarjoaisi senkään vuoksi, että se on aika sottaista hääruoaksi.

Vierailija
2/18 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvää :)

Mutta tex-mex tosiaan aika sottaista ja arkista, itse en valitsisi mutta teidän hääthän ne on :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosiaan semmoista käsin syötävää ja suupieliä sottaavaa, ei juhlaruokaa minusta. Ja se myös todella jakaa mielipiteet, kiva olla jos mikään ei ole itselle maistuvaa.

Vierailija
4/18 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti teillä ei niin perinteistä ja kireää meininkiä ole muutenkaan, eli ihan hyvin voi olla tex mexiä syötäväksi :) Missä juhlitte? Kotona? Jos safka on noin "arkista ja rentoa" niin olisiko sitten kuitenkin kunnon hääkakku? Vai meneeköhän se sitten tyylillisesti ihan ristiin..? Ei varmaan mikään ole ns. ehdoton tarjottava, kukin tekee omanlaisensa hääjuhlan ja tarjoaa siellä juuri sitä mitä haluaa!

Onnea jo etukäteen naimisiin menon johdosta! :)

Vierailija
5/18 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset tulevat hääjuhlaan ja pukeutuvat juhlavaatteisiin. Juhliin kuuluu juhlaruokailu.

Vierailija
6/18 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlavaatteissa musta olisi hassua syödä sellaista, eli vie kyllä juhlatunnelman jos kuitenkin on tarkoitus olla vähänkään juhlavaa muuten. Jos taas ihan vaan biletyyppinen juttu niin sitten menee... Mulle omat häät oli niin iso asia että vaati vähän juhlavamman aterian. Tuo on kuitenkin ainakin meillä tosi arkista ruokaa.

Vierailija
7/18 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä pähkäilen tarjottavia, kun en tunne oikein kotoisaksi perinteisiä häitä.

Meidät vihitään pienessä kelokappelissa luonnon keskellä sydän talvella.

Minulla ei tule olemaan perinteistä hääpukua vaan jotain iltapuku-tyylistä.

Vieraita on jotain parikymmentä ja palkkaan tarjoilijan huolehtimaan tarjoilusta.

Juhlista suuntaamme mieheni kanssa limousine-kyydillä suoraan lentokentälle ja häämatkalle.

Haluan kauniin yksinkertaisen tilaisuuden joka on myös meidän tyylinen ja erilainen.

Mitä tahansa olen ruuaksi miettinyt niin aina tulee sama ongelma, ne 3 nirsoilijaa. Heille pippurikin on liian eksoottinen mauste. Tex mexiä ajattelin siksi että siitä saisi helposti buffan ja tarjolla olisi varmasti jotakin jokaisen makuun.

Hääkakku tulisikyllä, muttei välttämättä ihan perinteinen.

Vierailija
8/18 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aivan liian arkista hääruoaksi (vertaa hampurilaiset ja hodarit).

Lisäksi on jotenkin todella outo yhdistelmä suomalaiset häät ja meksikolainen ruoka ;-DDD

Vierailija
9/18 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä aivan nurinkurinen ajatus kelokappeli+luonto+tex mex!!!

Ihan tavallista, hyvää buffaruokaa sitten, salaatteja, paahtopaistia, kalaa jne.

Meidät vihitään pienessä kelokappelissa luonnon keskellä sydän talvella. Minulla ei tule olemaan perinteistä hääpukua vaan jotain iltapuku-tyylistä. Vieraita on jotain parikymmentä ja palkkaan tarjoilijan huolehtimaan tarjoilusta.

Vierailija
10/18 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ekat häät perinteistäkin perinteisemmät kermakakkuhäät. Ok mutta tylsää. Toiset taas lämminhenkiset kotona juhlitut häät (tosin aika perinteisillä tarjoomuksilla). Huomattavasti kivemmat. Eli kannustan jokaista pitämään juuri omannäköiset häät!

Jos itse tykkäätte niin mikä ettei! Ja kun kerran juhlat pidetään kotona niin tuskin kukaan odottaa gaalaillallistarjoilua. Voisitte kutsuun vaikka laittaa että "...jonka jälkeen meksikolaistyylinen buffet".

Minusta siinä voisi olla itsekoottava nachospöytä:

- nachoja

- erilaisia salsoja

- itsetehtyä guacamolea

- cheddarkastiketta

- jalapenoja

- papumössöä (mitä se refried beans nyt onkaan)

- pieneksi silputtua sipulia

- tomaattia jne

- ranskankermaa

Sitten olisi pienikokoisia tortilloja ja niihin noutopöytä (osittain sama kuin tuo nachopöytä):

- paahdettua naudanlihaa, kanaa, katkarapuja

- paahdettua paprikaa ja sipulia

- paahdettuja portobellosieniä

- jne jne

Vierailija
11/18 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelokappeliin kyllä ehdottomasti jotain luontoruokaa, tai riitelee teeman kanssa. Poronkäristys ja leipäjuusto kuulostais paljon paremmalta.

Vierailija
12/18 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku yksinkertainen menu tyyliin juustoinen savuporo-keitto, ruisleipää, leipäjuustoa kerman ja lakan kanssa. Ja sit kunnon hääkakku!

Vierailija
13/18 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kannustan jokaista pitämään juuri omannäköiset häät! Jos itse tykkäätte niin mikä ettei!

Vähintäänkin teidän pitää luopua iltapukumeiningistä jos haluatte tarjota rennomman menun. Rento fiilis - rento ruoka. Iltapukufiilis - iltapukuruoka.

Mutta sinäänsä tuo texmex on ihan ok jos koko juhla on sen tyylinen.

Vierailija
14/18 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku yksinkertainen menu tyyliin juustoinen savuporo-keitto, ruisleipää, leipäjuustoa kerman ja lakan kanssa. Ja sit kunnon hääkakku!

Eli vaikkapa alkuun savuporokeitto + ruisleipää. Pääruoaksi lohta ja Lapin puikulaperunoita. Jälkiruoaksi lämmintä kermassa haudutettua leipäjuustoa ja lakkaa + hääkakku.

Vierailija
15/18 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopivat yhteen kuin tuulipuku ja illallinen Kämpissä.

Kerro tarkemmin noista nirsoilijoista. Tiedätkö varmasti, että pitävät texmexistä? Miten he nirsoilevat? Mikä heille kelpaa?

Vierailija
16/18 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pippurikin on liian eksoottinen mausta, mutta texmex menee?

Vierailija
17/18 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin tex mex-buffaan todella paljon tarjottavaa että kyllä sieltä nirsoimmallekin jotakin löytyisi.

Mutta ehkä sitten hylkään tuon vaihtoehdon.

Poronkäry hilppeineen ei tule kysymykseenkään, se on arkistakin arkisempaa ruokaa meidän leveysasteella, menee samaan kategoriaan kuin makkarakeitto ja kinkkukiusaus.

Puikuloiden keitto on niin tarkkaa, helposti muusina, etten uskalla ottaa sellaista riskiä.

Se mitä nuo nirsoilijat sitten syövät on minulle täysi mysteeri. Ruuassa ei saa olla mausteena kuin suolaa, ei kasviksia varsinkaan sipulia ja sienetkin on ehdoton ei. Lihan pitää olla täysin kypsää jne.

Meillä on kuitenkin pienet häät ja tuo nirsoilijajoukkio on suhteellisen iso osa koko vierasmäärästä, ei ole mukavaa jos eivät syö mitään eikä sekään ole minusta vaihtoehto että heille olisi omat safkat.

onneksi tässä on vielä aikaa miettiä asiaa

T:ap

Vierailija
18/18 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koskaan en ajattele, että esim. häissä minut otettaisiin jotenkin huomioon.

Texmex on minun makuuni ihan liian vahvaa, olisin syönut siitä vaan sen tortillan pohjan tav. salaattia ja tomaattia. Ei kauheesti nälkä olisi lähtenyt.

Olen samaa mieltä, kun suurinosa tex mex ei sovi teidän tyyliinne, eikä se ole juhlaruokaakaan. liian sotkuista.

Älä mieti liikaa nirsoilijoita, me osaamme ottaa sen mitä syömme ja ainakin minä olen sivistynyt ihminen, ymmärrän olevani nirso, en siis todellakaan kommentoi ääneen ruokaa.

Miten olisi vaikka joku muu keitto. Sopisi tosi hyvin talveen ja kelomökkiin. Joku juustoinen kasvissosekeitto, tuoreita sämpylöitä, alkusalaatti?

Tai perinteiset lihapullat, jollain erilaisella mausteella esim. häämäatkakohteenne mausteilla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä