Tylsää :( Poikani meni kaverille ja siellä kaveri oli toisen kanssa...
Ei siinä mitään mutta erittäin harvoin voi sinne mennä, kun perheiden aikataulut eivät sovi yksiin ja asuu sen verran kaukana, että on kuskattava. Siellä kaveri oli toisen pojan kanssa, jota omani ei edes tunne. Leikki lähti käyntiin mutta selvästi nämä kaksi olivat kimpassa ja poikani ulkopuolinen. Oli kurjaa lähteä ja jättää hänet sinne. Ja niin kuin hän tätä päivää odotti :(
Kommentit (73)
kylässä jakamatonta huomiota.
En yhtään ihmettele, että aikataulut ei sovi jos ap on tosiaan näin nipo. Taitaisi minullakin olla aika lailla kiireitä aina kun soittaisi ja haluaisi lapsensa meille kylään.
Mutta en muutenkaan ole mikään kovin takertuvainen kavereihini.
Minusta on ihan ok ottaa leikkeihin mukaan uusia ihmisiä lapsillakin, meidän lapset ainakin tykkäävät kun on talo täynnä vilinää, ja jos ovikello soi, kyllä meille saa tulla. Ei tulisi mieleenkään ajatella, että lapsien pitäisi leikkiä aina kahdestaan. Ei meidän tyttökään ole sellainen parileikkijä, aina on ollut iso lauma kavereita, monia hyviä, eikä yhtä parasta.
Tuskinpa kyse nyt sentään siitä on, että ap:n lapsi aina haluaa leikkiä kahdestaan! Vaan joskus sekin on kivaa jos ei kaveria ole nähnyt pitkiin aikoihin...
leikkimään kahdestaan? Positiivista on kuitenkin se, että ap:n lapsi otettiin mukaan leikkiin, vaikka se toinen olisi ollut ehkä mieluisampi kaveri.
Tuskinpa kyse nyt sentään siitä on, että ap:n lapsi aina haluaa leikkiä kahdestaan! Vaan joskus sekin on kivaa jos ei kaveria ole nähnyt pitkiin aikoihin...
Meillä on ollut pari kertaa serkkuni kanssa sama tilanne. Hänellä siis samanikäinen poika kuin omani, eivätkä pojat tunne kovin hyvin toisiaan. Sitten kun menimme kylään oli serkun pojalla aina paras kaverinsa mukana, ja he olivat kuin paita ja peppu, omani jäi auttamatta ulkopuoliseksi. Ihmettelen, ettei vanhemmat voi häätää sitä parasta kaveria pois silloin kun tulee samanikäisiä lapsivieraita.... :(
Kutsuimme poikani kanssa erään pojan luokalla olevan hyvän kaverin tänne kylään juuri siitä syystä että saisivat kerrankin leikkiä keskenään rauhassa kun niin harvoin saavat. No eikö eräs toinen poikani luokalla oleva poikakin tullut tänne seuraan änkemään kun oli kuullut että tämä toinen poika tulee tänne. Ei mulla sitten k uitenkaan ollut sydäntä lähettää tätä kolmatta pois, tietenkään.
Harmittaa vaan, koska poikani jää aina jotenkin ulkopuoliseksi kun nämä kaksi muuta ovat yhdessä ja mielestäni esiintyy vähän kiusaamistakin tämän puolesta joka siis tuli kolmanneksi meille mukaan. Sen takia ajattelinkin että kutsun vain yhden pojista niin sujuu paremmin.
Meillä voisi käydä noin. Pyrimme aina siihen, että kaikki pääsevät mukaan porukkaan, eli esim. naapurinpoikia ei käännytetä ovelta, vaikka joku muu olisi sovitusti tulossa leikkimään.
MUTTA jos sukset menevät jostain syystä ristiin ja leikit eivät ryhmässä suju, niin se lähtee, joka on tullut ns. kutsumatta. Sovitusti tullut jää, ja leikit sovitetaan niin, että hänellä on mukavaa.
joka vetäisi hernepellon nenäänsä, kun oli mun synttärit ja olin kutsunut siskoni ja yhden sukulaistytön lisäksi iltaa istumaan. Tämän ystävän mielestä mun olisi pitänyt keskittyä vain ja ainoastaan häneen... Ja tämä nainen täyttää ensi vuonna 40v!
Virisipä mielenkiintoinen debatti.
Selvennän, että meidän poikaa ei sinne kylään väkisin viety vaan tämä kyläily oli kaverin ja tämän perheen järjestämä. Niin monesti on kyläilyt peruntuneet sairastapausten ym. takia. Välimatkaa ei ole kuin 4 km mutta kuskattava on tai pyörillä yhdessä mentävä.
Kun menin poikaa hakemaan jäin tunniksi kahville. Tämä naapurin poika oli KOKO vierailun ajan ollut heillä ja oli siellä sen tunninkin ajan, jonka minä siellä olin. Kun me lähdimme, lähtivät nämä kaksi vielä naapurille.
Oma poikani sanoi, että ko. naapurin poika oli ollut aika raisu ja monesti nuo kaksi olivat yhdessä olleet poikaani vastaan esim. painissa, hipassa tms. Kysyin harmittiko, kun ei saanut olla ystävänsä kanssa kahdestaan, niin sanoi vähän. Ja ymmärrän kyllä hyvin miksi.
En oikein ymmärrä näitä puolustajia yhtään... Taitavat vain haluta provosoida tms.
En oikein ymmärrä näitä puolustajia yhtään... Taitavat vain haluta provosoida tms.
tuntevatko vieraat toisensa entuudestaan ja ovatko leikkineet aiemminkin. On vähän liikaa vaadittu, että kolme lasta leikkisi tasapuolisesti keskenään, jos kaksi heistä ei tunne ollenkaan toisiaan.
Kun nyt kumminkin siis puhutaan eskari-ikäisistä, joiden leikkimistä vanhemmat tuskin voivat ihan äärestä valvoa ja ohjata...
Eli minustakin ap:n kaveriperheen äiti olisi vallan mainiosti voinut sanoa sille naapurin pojalle, että meille on tulossa vieraita, sopiiko, että XX leikkii sinun kanssa vasta illemmalla?
jos mä menisin mun vanhaa kaveria Liisaa moikkaamaan pitkästä aikaa ja ois paljon puhuttavaa, sellaista josta vain ME tiedetään ja muistetaan. Sit siellä Liisan luona oiskin joku Soili joka lörpöttelisi vain omiaan ja kaikki pyöris sen tyypin ympärillä. Kyllä ois ilta äkkiä pilalla ja pettynyt olisin.
Mutta jälleen kerran: LASTENHAN on muka leikittävä aina kaikkien kanssa vaikka ihan sama pätee lapsiin kuin aikuisiinkin: kaikki eivät sovi kaikkien kanssa yhteen ja kaikkien kanssa leikit eivät mene yhteen.