Kommentoikaa pliis...erikoisempaa huuto.net-asiaa KÄRÄYTÄNKÖ?
Mitenkähän tämän aloittaisi? No, olen töissä eräässä keskusjärjestössä, en ole mikään suuri "pomo", mutta en ihan alimmallakaan tasolla. Tulin viettämään lomaani kotiseudulleni, kun äkkäsin "firmani" logoilla etc. varustetun postin pakettikortin siskoni keittiön pöydällä. Ihmettelin kovasti!
Vastauksena oli, että siskoni oli Huuto.netistä ostanut jotain tavaraa ja saanut myyjältä paketin ko. kortilla. Oli kuulemma ennenkin, useita kertoja ostanut samalta myyjältä ja saanut paketin ko.järjestön pakettikortilla, lähettäjänä oli siis "Suomen XXXXXXX Liitto". On kuulemma hyvä ja mukava myyjä, kun POSTIMAKSUT KUULUVAT AINA HINTAAN!!!
Utelin lisää ja sain myyjän nimimerkin, tunnistin sen perusteella heti, että kyse on miespuolisesta toimistosihteeristämme, joka vastaa postituksista. Hän siis postittelee ko. lähetyksiä työnantajan laskuun. Ei siinä mitään, jos niitä olisi muutama tai muutama kymmenen.. Mutta hänellä on palautteita yli 1300!! eli jokainen voi laskea paljonko tuo tekee rahassa..
Mitä teen? Kertoisitteko asiasta jollekin työpaikalla?
Kommentit (33)
Sä varmaan saat siskoltasi myyjän nimen, koska ostajahan tiedon saa, niin voit olla silloin varma että kyseessä on sama henkilö, ettei mene syytteet väärään osoitteeseen.
täytä rikoksen tunnusmerkit. Minä kertoisin esimiehelleni.
eikö se osaa sutata niitä logoja piiloon?? :-)
Jos haluat käräyttää ko. henkilön et itse hyödy siitä mitenkään. Hän ei varmasti ole ainoa ja viimeinen henkilö joka käyttää työpaikkaa hyväkseen. Itse en jaksaisi miettiä mokomaa asiaa. Raha ei ole kuitenkaan sinun pussistasi pois.
Sinuna menisin kysymään työkaveriltasi asiaa ihan suoraa. Ei ole kenenkään etu, että näin tehdään, sillä kyse on työnantajalta varastamisesta.
Joku nuo postikulut maksaa ja totuus on se että työnantaja säästää sitten muista kuluista esim työntekijöiden tilipussista. Ei kovin kiva ajatus, vai mitä?
Ainakin harkitsisin vakavasti käräyttämistä, mitä siitä vaikken siitä itse hyötyisikään? Ei liene asian pointti. Ehkä sanoisin siskolle, että vois ilmoittaa myyjästä. Jos asia onkin järjestön puolelta ok, mitään vahinkoahan ilmoituksesta ei sitten ole.
Alkaisitte siis seurata paljonko postituksia on viikossa ja mitä ne maksavat. Hyvällä tuurilla "vapaamatkustaja" tajuaa lopettaa ennenkuin jää kiinni ja jos ei tajua, niin asia paljastuu aika nopeasti.
Luin vähän huolimattomasti alkuperäisen viestin...
Meillä on työpaikalla sellainen sääntö, että joskus huomaa jonkin väärinkäytöksen ja jättää sen työnantajalle ilmoittamatta, on itse yhtä syyllinen kuin alkuperäinen tekijäkin.
Koskee juuri tämänkaltaisia asioita.
Ainakin harkitsisin vakavasti käräyttämistä, mitä siitä vaikken siitä itse hyötyisikään? Ei liene asian pointti. Ehkä sanoisin siskolle, että vois ilmoittaa myyjästä. Jos asia onkin järjestön puolelta ok, mitään vahinkoahan ilmoituksesta ei sitten ole.
Näin toimisin. Jospa saisit siskosi tosiaan vaikka nimettömänä ihmettelemään asiaa työpaikan esimiehelle. Todennäköisesti lupaa ei ole. Tuo työntekijä itsekin varmaan tietää tekevänsä väärin. Toimi, vaikka et itse suoraan häviä toisen epärehellisestä toimista.
Työpaikka on frankeerauskone = postimaksut pienemmät. Oli kesä ja hiljaista ja mulla kävi tosi paljon kauppa huutiksessa.
Mä kysyin lupaa ja sain laittaa kaikki huudot firman frankeerauskoneen läpi ja sitten maksoin summan suoraan firman tilille ja sillä selvä.
Meidän tilijuttu suostui tähän, koska näitä oli pari kertaa ja laitoin kummallakin kerralla tyyliin 30 lähetystä.
Eli ennen kuin alat syyttelee ketään, suosittelen että kysyt suoraan henkilöltä päin naamaa. Meidän maassa on ihan tarpeeksi kateellisia työkavereita, jotka haluavat naruttaa toisen hinnalla millä hyvänsä.
Jos haluat että asia selviää, aloita hänestä etkä mitenkään selän takana narauttelee. Jos hänellä on lupa ja on tehnyt kaiken laillisesti,saat virallisen kyttääjän maineen ja se ei hevillä lähde.
Mä itse en tekis mitään. Uskon täysin karman lakiin, jos teet väärin, edestä sen kyllä löydät.
Jos haluat käräyttää ko. henkilön et itse hyödy siitä mitenkään. Hän ei varmasti ole ainoa ja viimeinen henkilö joka käyttää työpaikkaa hyväkseen. Itse en jaksaisi miettiä mokomaa asiaa. Raha ei ole kuitenkaan sinun pussistasi pois.
Minä ilmoittaisin henkilön esimiehelle.
Ihmisillä on ihan pimee käsitys, että työpaikalta saa varastaa ihan mitä tahansa.
miten sä et saanu myyjän nimeä siskoltasi vain nimimerkin, jota tutkimalla tunnistit hänet?