Sanotko mokkapaloja suklaapiirakaksi?
mutta eikös se perinteinen ohje kotitalouskirjassa ollut aikanaan nimellä suklaaruudut tms.
Kommentit (17)
Missä päin Suomea näin sanotaan?
Minun korvaani kuulostaa ärsyttävältä tuo "suklaapiirakka" -sana, koska eihän siihen edes tule suklaata :) Makuasioita tietysti, mikä sana ärsyttää ja mikä ei.
"Suklaaruudut" on ymmärtääkseni brownieiden suomenkielinen nimi.
mutta eikös se perinteinen ohje kotitalouskirjassa ollut aikanaan nimellä suklaaruudut tms.
Ja niin monen monta suklaakakun ohjetta maailmassa, johon ei tule pätkääkään suklaata, vain kaakaojauhetta.. Onpa sulla ongelma ap!
Itse olen tehnyt mokkapaloja aina "mokkapala"-ohjeella, se on siis ollut leivonnaisen nimi kirjassa, mistä ohjetta alunperin katsoin. Joten mulle ne on aina olleet mokkapaloja.
Mokkapalanimitys lienee ehdottoman kielletty?
Ja niin monen monta suklaakakun ohjetta maailmassa, johon ei tule pätkääkään suklaata, vain kaakaojauhetta.. Onpa sulla ongelma ap!
siitä tuli muodikas. Eihän siihen suklaata laiteta, mutta suklaata siinä valmistetaan. Suklaa valmistetaan kaakaosta...
Sellaisen pölisevän jauhon? Miten saat sen paloiksi?
nykyäänkin :) Ei se muuksi enää muutu, kutsuu muut sitä miksi tahansa.
miten nykypäivänä kukaan kehtaa vieraille ainkaan niitä tarjoilla.
Olen aina sanonut masaliisaksi tai tuulomaantortuksi :o)
Mokkapalat ovat mokkapaloja. Suklaapiirakka-sanaa en käyttäsi, kuin jostain Brownies-tyyppisestä leivonnaisesta.
minä teen aika usein mokapaloja ;-D
siitä tuli muodikas. Eihän siihen suklaata laiteta, mutta suklaata siinä valmistetaan. Suklaa valmistetaan kaakaosta...