Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3-vuotias katosi Thaimaassa/IL/Onko Bamsetapaus?

Vierailija
18.04.2009 |

Siis näin vaan lööpin netistä ja heti tuli mieleen se ketju...

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsi on muutaman viikon päästä menossa Bamse-kerhoon ja nyt olen melko huolissani! Missä viipyy Finnmatkojen julkinen vastaus huolestuneille vanhemmille tälläkin palstalla???

Vierailija
2/56 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oikein tiedä mitä tapahtunut - just harkitsen bamse-kerhon varaamista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä tää nyt on aikalailla liioittelua ja aika turhaa mustamaalata juuri bamse kerhoa,varmasti tuhansilla on siitä hyvät kokemukset,niin myös meidän perheellä.

ap hyvä olisi voinut hoitaa ja käsitellä tämän asian siellä thaimaassa eikä jatkaa vatvomista täällä suomessa,sillä asialle ei täällä enään varmasti saa tehdyksi juuri mitään..

järkytys oli varmasti suuri ja onneksi loppu oli onnellinen.

Vierailija
4/56 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan tuossa kyseisen kohteen kerhossa "pikkasen" parantamisen varaa, jos kerta lapsia sieltä pääsee katoamaan. Siis miettikää nyt... on todella hyvä tuuri, että lapsi päätyi takaisin vanhemmilleen, eikä eksynyt tai tullut kaapatuksi ym.

Ai niin... ja lehdet ei tosiaan maksa haastatteluista ellet ole julkkis :)

Terkuin toimittaja, joka ei tosin tee juttuja tämän kaltaisista uutisista.

Vierailija
5/56 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain käsityksen alkuperäisestä ketjusta, että isä oli kysynyt lasta, sitä oli etsitty ja sitten sanottu että äiti on hakenut sen, kun ei löytynyt. Eikös tuo ole valehtelua?

Vierailija
6/56 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun isä tuli hakemaan, sanoi että äiti haki.

Isä tiesi että en ole hakenut koska olimme eronneet 1min sitten, minä olin matkalla hotellihuoneeseen.

Toisin sanoen hoitajalla ei ollut mitään käsitystä minne/ milloin/ kenen kanssa lapsi oli joutunut!

ap Bamse äiti

Vierailija
7/56 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me lomailimme Kata beachillä helmikuussa ja 4v tyttömme oli viikon verran Bamsekerhossa. Kerhotila oli tosiaan aivan avoin eli lapsi olisi milloin vain voinut karata omille teilleen. Onneksi näin ei käynyt.

Paikalla oli joka päivä suomen- ja ruotsinkieliset hoitajat. Eräänä päivänä tuo suomenkielinen hoitaja oli poissa ja vanhemmilla oli mahdollisuus valita jättävätkö he lapsensa hoitoon vai ei. Aika moni jätti 3-vuotiaitakin,vain suomea puhuvia lapsia, ruotsinkielisen hoitajan huomaan. Itse en lastani sinä päivänä kerhoon laittanut.

Vierailija
8/56 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta iltalehden sivuilta mutta myöhemmin en enää uutista nähnyt.

Ja siinä mainittiin netin vauva.fi sivusto.

Vierailija
9/56 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko ottanut yhteyttä. Kuka kerkee eka hankkii Iltalehden. Ihan hieno homma, jos on. Kurja juttu, mutta kaipaa julkisuutta.

Vierailija
10/56 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettisivuilla ei vielä näy.

En ole ollut vielä lehdistöön yhteydessä. Joku ketjussa tosin sanoi lähettäneensä linkin- olisiko lehti tarttunut siihen?

Finnmatkojen johto otti eilen puhelimitse yhteyttä ja lupasi aloittaa perusteelliset selvittelyt Bamse-tapauksesta.

ap Bamse-äiti aiemmasta ketjusta

Vierailija
11/56 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäkö haen:

1) haluan että ihmiset tietävät että Suomalaisen matkanjärjestäjän valvottu kerho on kaikkea muuta kuin turvallinen. Siksi kirjoitan nettiin.

2) HALUAN ETTÄ KERHOJEN TURVALLISUUTTA PARANNETAAN/ NE LAKKAUTETAAN. Siksi reklamoin matkanjärjestäjälle.

Vierailija
12/56 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet vienyt lapsen hoitoon vaikka olitte yhdessä lomalla.

Toki onhan se kivaa olla lomalla ilman lasta. Helpommalla toki pääsee, eikö?

Julkisuutta toki voi kokeilla muullakin keinolla.

On kisoja ja kasoja mihin voi kokeilla ilman lasta!

Vierailija
13/56 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene takaisin sänkyyn ja "herää" sillä toisella jalalla! Onko sulla noin paha olla, että tuomitset ja haukut syyttä suotta... ja mitä noi kisat ja kasat on? Voi elämän kevät kun olet kiree! Voimia sinulle, tuntuu, että sulle elämä ei oo kovinkaan helppoo. Ja jos jollain tietoa IL:n jutusta, niin laittakee tulemaan (itse en pääse paperia hakee). T. ei ap eikä "bamseäiti".

Vierailija
14/56 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole vain hyvä, jos tällaisten kerhojen turvattomuus tulee julki. Silloinhan ikärajaa nostetaan, palvelu paranee tai vaihtoehtoisesti loppuu täysin. Miten tämä on sinulta pois? Miten tämä on huono asia?

Sinä saat olla parempi ihminen ihan rauhassa siellä kodissasi, ymmärräthän kuitenkin, että tätä palvelua moni kuitenkin käyttää? Ja he ovat varmasti iloisia siitä, että palvelun huono laatu tulee julki ja mahdollisesti paranee. Tai sitten voivat tehdä sen ratkaisun, että eivät laita lastansa sinne. Ja edelleen sinä saat lillua erinomaisuutesi kehässä siellä neljän seinän sisällä. Tämä ei vaikuta elämääsi mitenkään.

Palvelu on kuitenkin korkeatasoiseksi väitetty, hoitajat koulutettuja (Finnmatkojen mukaan) jne. Ei se mitenkään päällepäin haiskahda näin normaalille ihmiselle epäluotettavalta.

Ap:lle vielä kiitos varoituksesta. Ollaan lähdössä 10 päivän päästä reissuun ja 3½-vuotias oli ilmoitettu kerhoon. En todellakaan aio laittaa lastani sinne tämän informaation jälkeen! Niin ja teille besserwissereille: lapseni on kotihoidossa ja lomalla ajattelin tarjota lapselle mahdollisuuden leikkiä muiden kavereitten kanssa 1-2 tuntia. Hyi minua itsekästä modernia hirviöäitiä.

Vierailija
15/56 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hotellit ja matkanjärjestäjät ovat joutuneet heitä varten perustamaan tuollaisia kerhoja. Ihme ettei viranomaiset puutu asiaan millään lailla. Eihän se nyt käy että äiti olisi erossa lapsestaan pari tuntia. Paitsi tietysti kotimaassa, missä lapset pitää laittaa seurakunnan kerhoon sosiaalistumaan.

Kyllähän se niin on ettei huonojen äitien lapsista tarvitse niin huolta pitää. Voisivat vaikka roimia kepeillä siellä kerhoissa. Äidin vikahan se kuitenkin on kun ei ollut lapsensa kanssa.

Näinkö, nelonen?

Vierailija
16/56 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että Finnmatkat on luvannut asiaa selvittää. Olkaa kuitenkin tiukkana, että varmaan juttu tutkitaan ja saatte kunnon selityksen (mahd.korvauksen). Minäkin katsoin netistä tuon lööpin ja heti tuli mieleen teidän tapaus. En pääse itse lehteä hakemaan aamupäivästä, mutta eiköhän tuo selviä, mistä kyse.

Hienoa kuitenkin teille, että asia etenee! Ja mä kirjotinkin siinä edellisessä ketjussa, että toivottasti teillä muuten oli mukava loma ja ihania lomia jatkossakin! Terkkuja koko perheelle! Ps. En kyllä ymmärrä näitä "superäitejä", jotka teidät on täällä "lytänneet" huonoiksi vanhemmiksi. Huh...

Vierailija
17/56 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sympatiasta.

Matka oli muuten aivan ihana ja kohde ja hotelli ja kaikki muu aivan odotusten mukaista.

ap

Vierailija
18/56 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu, jos on Bamsetapauksesta kirjoitettu varoittamaan muita vanhempia ja kohentamaan noiden kerhojen tasoa.

Todella kauheaa ja surullista, jos on joku muu lapsen katoamis tapaus. Sydämestä särkyy aina pieni pala, kun näkee noita lasten katoamisista kertovia juttuja. :(

Vierailija
19/56 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyiskö ketjua jostakin?

Vierailija
20/56 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan lomailtu kolme kertaa finnmatkojen lomakohteessa pienen ajan sisällä, valittu Blue Village koska ne on enemmän suunniteltu perheiden tarpeita ajatellen ja monessa on Bamse kerho.

Vaikkei Bamse kerho maksa kuudelta päivältä kun vajaat 50 e, olettaa varmasti jokainen saavansa rahalle vastineen.

Alussa pitää täyttää lomake, jossa kysytään saako lapsi kulkea kerhopaikan ja majoituspaikan välisen matkan yksin. Jos ilmoittaa ettei saa, ei lasta pidä päästää yksin. Mikäli sattuisi käymään niin että hakija olisi myöhässä sekään ei ole syy päästää lasta yksin. Haluan huomatuttaaa että tässä ns. Bamse-tapauksessa ei varmastikaan niin käynyt.

Miksi vanhemmat eivät saisi esim.kahden viikon lomalla viettää kahta tuntia kahdestaan kuutena päivänä? Mitä pahaa siinä on? Vaikka lomalle lähdetään lapsen ehdoin, ei se tarkoita että vanhemmat eivät saisi tuota vertaa omaa aikaa.

Me ainakin istuimme kaksin jutellen ja litran kahvia hörppien kun lapset olivat Bamse kerhossa.

henkilökähtaisesti pidän pahempana vaikkapa että illalla lähdetään diskoon, bariin tms. lasten kanssa ja vanhemmat käyttää alkoholia.

Onhan teistä suurin osa muutenkin sitä mieltä että lapsen paikka on päiväkodissa. Nekin jotka hoitavat lapsensa kotona, niin moni vie parina päivänä esim. seurakunnan kerhoon. Ei siinäkään katsota mitään pahaa olevan, joten miksi lomakohteen kerho "tuomitaan" ajatuksena?

Siellä sentään touhutaan, leikitään, kilpaillaan, on teemapäiviä, temppuratoja, aarteenetsintää etc.

Ns. Bamse-tapauksen kohdalla osaan vain kuvitella mille musta olisi tuntunut jos 3v olisi kadonnut. Edelleen Maddy kummittelee mielessä vahvasti kun vielä satuimme oleen Algarvessa kun Maddy katosi.

Olen lapsistani neuroottisuuteen asti tarkka, mm. aika isolle lapselle otettiin rattaat mukaan, koska koin ne turvallisemmaksi. Muut lapset joutuvat kävelmään mun ja isän välissä koko ajan että kaikki pysyvät "silmien alla". Silti olen luottanut että kerho on turvallinen.

Niissä Bamse kerhoissa missä meidän lapset on ollut, on ovi ollut lukittuna ja yksi lapsi kerrallaan pääsee ulos, "tädit" pitää listaa eikä koskaan ole tullut mieleen että joku olisi huonosti ajateltu tai suunniteltu. Pienempien lasten kanssa ei ole edes lähdetty mihinkään kerhon kanssa. Isommat lapset lähtee jonain päivänä retkelle. Lapemme olivat 7 ja 8 kun kerhon puolesta tekivät retken rannalle, ei lähelle rantaa vaan ranta-alueelle. Lapsia oli muistaakseni 7 ja kolme aikuista mukana. Yksi käveli edellä, yksi (mies) vieressä ja yksi takana. Itse koin sen turvalliseksi.

Olen todella onnellinen sen "Bamse-äidin" puolesta, että lapsi oli tallessa ja kunossa. Kun luin juttua, sydän suorastaan hakkasi ja koko ajatus ahdisti.

Lopuksi, ei sen tarvitse olla äiti joka iltapäivälehdelle asian on ilmoittanut. Luuletteko ettei joku av-mammoista (mahdolisesti pienen juttupalkkion toivossa) olisi voinut niin tehdä tai kuten joku yllä ehdotti, tämä palsta on todelllinen kultakaivos tomittajille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi