Miksi en alkaisi työpaikkani luottamusmieheksi ?
Kerro huonot kokemuksesi asiasta vai löytyykö kenties vaan hyvää sanottavaa?
mua on meinaa kosiskeltu hommaan, eikä minkään näköistä hajua asiasta, mutta jämäkkyyttä ja asioiden oikeaa toimintatapaa arvostan suuresti!
Kommentit (10)
siinä tulikin jo paljon miksi ei kannata.
Mutta eikös hommaa saa hoitaa työajallla?? En minä sitä ainakaan kotona hoitaisi hetkeäkään :)
t ap
Okei ehkä jos suo työpaikkalla on vähemmän työntekijöitä kun sulla sormia.
Mutta eikös hommaa saa hoitaa työajallla?? En minä sitä ainakaan kotona hoitaisi hetkeäkään :)t ap
siinä tulikin jo paljon miksi ei kannata.
Mutta eikös hommaa saa hoitaa työajallla?? En minä sitä ainakaan kotona hoitaisi hetkeäkään :)t ap
silläaikaa. Onko sulla iso piiri?
t: 2
ps. luottamusmiehenkin saa irtisanottua jos henkilöstö niin haluaa
ja tällä hetkellä siel on luottamusmies, mutta huhutaan että haluttais jo uus.
t ap
että saat tukea hommaan jos otat sen vastaan. Ja kannattaa selvittää etukäteen että saat koulutusta hommaan. Olethan ollut edes yhdistyksesi hallituksessa vai lähdetkö hommaan ihan keltanokkana? Sitä joutuu helposti sylkykupiksi jos ei pärjää ja joissain asioissa ihmisit odottavat sinun hankkivan heille kuun taivaalta.
Komppaan sitä joka sanoi että hommasta on vaikea päästä eroon kun sen kerran ottaa vastaan. Siihen hommaan ei yleensä löydy vapaaehtoisia.
Meillä kyllä myös maksetaan luottamusmiehille, varaluottamusmiehille ja työsuojeluvaltuutetuille ja on määrätty työaika jonka hommaan voi käyttää, mutta kyllä se ihmisillä menee myös vapaa-ajan puolelle, luottamustoimet ovat myös vähän kuin harrastustoimintaa.
Itse kieltäydyin viime vuonna useamman kerran pyynnöstä luottamusmieheksi, no minut nakitettiin työsuojeluvaltuutetuksi. Yt-työskentelystä kyllä nautin, siinä saa vähän kuin rusinat pullasta.
ja tällä hetkellä siel on luottamusmies, mutta huhutaan että haluttais jo uus.
t ap
ja liiton mukaan asia oli pässinselvä. Mutta annas olla kun TA kieltäytyi sitä maksamasta niin sitten se ei ollutkaan "pakollinen" vaan sen sai vaihdettua juuri tuohon asioiden hoitamiseen työajalla.
Mutta jonkun tarvis ne työtkin hoitaa jos teet muuta hommaa...
Ei ikinä enää, kun siitä eroon pääsin. YT:hen suostuin vaan varalle.
jutun.
halua ois mutta resurssit ei kyllä riitä :/
T ap
keltanokkahan minä lähtisin eli taidampa unohtaa koko jutun.
halua ois mutta resurssit ei kyllä riitä :/
T ap
niihin hommiin oikeasti tarvitaan aktiivisia ihmisiä ja nuoria ihmisiä. Ja kuulostat sellaiselta.
Tärkein vinkkini on että varmistat tukesi ja koulutuksesi etukäteen. Keskustele edellisen luottamusmiehen kanssa ja päätä vasta sitten.
Minä aloitin alunperin hallituksessa ja siitä muutaman vuoden päästä yt-varana ja lm-varana. Pääsin huomattavan kivuttomasti sisään kun oli ammattitaitoisen henkilön varana. Sai seurata touhua rauhassa, sai esityslistat ja pöytäkirjat.
Minulla on kyllä huomattavasti suurempi työpaikka. Eli jos teillä ei ole saneerauksia ja massairtisanomia tiedossa saatat pärjätä ihan hyvin innokkaana keltanokkanakin. ;-)
Mutta aikansa kutakin.
olinkohan 8
mutta kukaan ei edusta minun liittoani. Tarvis laittaa vaalit pystyyn, varsinkin kun juuri on YT menossa.
Siksi että et aina saa asioihin vastauksia liitostasi.
Siksi että kouluttautumiset kestää yleensä viikon (vaikka voi siellä hauskaakin olla)
Siksi että kantaa pitää ottaa sellaisiinkin asioihin jotka ei edes kuulu luottamusmiehelle.
Siksi että siitä hommasta on vaikea päästä eroon.
Siksi että teet sitä omalla kustannuksellasi.
Itseäni "taustani" haittasi uudessa työpaikassa, nyt olen siitä hommasta pontevasti kieltäytynyt.
t: 9 v lm-kokemusta