Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten katkaista unettomuuskierre? Entä kokemuksia nokkosrokosta?

Vierailija
17.04.2009 |

Heissan! Olen kahden pienen tytön työssäkäyvä äiti. Tässä kevään mittaan, lähinnä parin viime viikon ajan, olen työstä johtuvan stressin takia valvonut aamuyöhön, ja sitten raahautunut työhön aivan väsyneenä. Kun on monta yötä nukkunut tosi huonosti, alkaa kroppa olla jo niin pingottunut että unen saaminen on tosi hankalaa. Pääsiäslomalla nukuin hyvin, mutta sitten taas arkiviikolla ei uni tullut.

Kävin sitten työterveyslääkärillä, joka antoi melatoniini -hormoonia ja kaiken varalle nukahtamislääkkeitä. Olen näitä nyt parilla illalla kokeillut, ja uni on tullut hyvin.

Nyt vaan taas huolestuttaa, koska sain lääkkeiden sivuvaikutuksena nokkosrokon, joka kuumottaa ja kutisee. Lääkärille soitin, ja hän kehoitti pitämään lääkkeistä taukoa.

Onko teillä rakkaat kanssasisaret neuvoja tai kokemuksia unettomuudesta tai nokkosrokosta? Kiitos!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(jos siis ei saa stressitekijöitä poistettua)

Oletko koittanut pienentää annostusta? Joskus puolikas tai 1/4 tabletti riittää.

Vierailija
2/4 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse unettomuudesta kärsineenä ostin rentoutumisCD:n. Nukkumapaikan vaihdos (sängystää sohvalle) ja rentoutumisharjoitukset auttoivat. Kannattaa myös päiväsaikaan harrastaa raskasta fyysistä liikuntaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ei haittaa, jos joku yö menee huonosti. Mitä enemmän sitä painetta alkaa ottaa nukkumisestakin, sitä varmemmin valvoovalvoovalvoo. Valvon edelleen toisinaan yön tai kaksi, mutta en ota siitä enää paineita, vedän päivät vaikka kofeiinilla JA LUOTAN siihen, että uni taas aikanaan tulee. Illalla teen\pelaan aina kännykkäpaianssia tai sudokua, joilla pää tyhjenee helposti.

Vierailija
4/4 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kausittain

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä