Lukihairio - dyslexia asiaa
Pojalla epaillaan dyslexiaa (englannissa koulussa) . Ikaa on 6 ja 1/2 ja on niita harvoja luokallaan jotka ei viela lue. Kokee koulun kaikenkaikkiaan vaikeaksi ja tylsaksi. On hyvin 'lapsellinen' lapsi, tykkaa vaan leikkia. Han on hyvin alykas ja kielellisesti kehittynyt, hyva mielikuvitus. Onko taalla muita joiden lapsella epaillaan dyslexiaa. Missa iassa he oppivat lukemaan? Muuttuiko koulu mieluisammaksi myohemmin?
Kommentit (5)
kiva etta tykkaa koulusta! ja aivan ihana etta itse katsoo etta hyvin menee! juuri tuota toivon omalleni, etta vaikka 'vahan penkin alle meniskin' ni olis onnellinen. mina en lapseltani odota mitaan suuria suorituksia, kunhan olis onnellinen!!
aletaan miettiä "toimenpiteitä" vasta jos ei osaa 2.luokan lopulla 8-vuotiaana lukea.
Ei siis hätää vielä, mielestäni!
t. erityisluokanopettaja
taalla englannissa hanelle on nyt jo jarjestymassa yksityisopetusta. luokissa on niin eritasoisia oppilaita etta jo 'normaalistikin' luokka on jaettu neljaan eri ryhmaan ja omaini on ollut siina huonoimmassa ryhmassa, mutta on nyt putoamassa siitakin. olen kylla tyytyvainen kuinka ihana nuori 27v opettaja on asiaan paneutunut.
Ok, no ehkä hän tietää poikasi tilanteen paremmin kuin minä ;) toivottavasti lukeminen alkaa maistua ja sitä kautta koko koulunkäynti! =)
Kiva että arvostat poikasi opettajaa, mukavaa.
Lukee ja kirjoittaa, mutta tekee "liikaa" virheitä.
Lukiessa sanojen loput tahtovat mennä väärin, kirjaimet vaihtavat paikkaa, pienestä fontista on vaikea saada selvää. Kirjoittaessa ei pitkät vokaalit ja kaksoiskonsonantir järjesten väärin.
Lapseni kuitenkin tykkää koulusta ja pitää itseään hyvänä oppilaana.