Uskomatonta, miten huonosti koulumenestyjä oli pärjännyt elämässä!
Näin pitkällä junamatkalla entisen koulukaverin, joka syystä tai toisesta ns. avautui. Hän oli koulussa tosi pinko, kirjoitti varmaan l:n paperit (tai peräti ne kuusi ällää - en niin tarkkaan muista). Tämä ihminen oli nykyään yh, pätkätöissä ja opinnot olivat vielä 30-vuotiaana kesken. Hän oli ymmärtääkseni myös kärsinyt mt-ongelmista - tästä vain vihjaisi jotain. Tosin jotain omituista hänessä oli myös kouluaikoina, oli tosi epäsosiaalinen, ehkä vähän kiusattukin hahmo. Odotin kuitenkin koulumenestyksen perusteellä, että hän olisi vähintäänkin lääkäri, juristi tms. Mutta minulla, tavis-tradenomilla, menee paljon paremmin.
Kommentit (29)
20 heh --- Lause alkaa isolla kirjaimella !
Lähinnä yhden yksittäisen kirjoittelijan toimesta.
Vielä Teille vanhemmille:
ÄLKÄÄ koskaa soitelko työpaikalle ja kysytte onko Teidän lapselle tarjota työtä.
ÄLKÄÄ koskaa menkö lapsenne kanssa työhaastatteluun.
KANNUSTAKAA eteenpäin.Tällä tavalla tuhoatte lapsenne ja monta työpaikkaa menee tästä syystä ohi.
Niin , tee - se - itse ihmiset ovat niitä ärsyttävimpiä henkilöitä joita tiedän.
Meidän piirissä nuo ovat lähinnä vitsi.
Perusduunarien tapaan todennäköisesti rahaa? Valitettavan usein näkee, että juuri nämä kouluttamattomat mittaavat menestystä ja toisen onnea vain rahan kautta.
Mutta vaikka nyt otetaan se raha yhdeksi komponentiksi, niin kyllä ne koulumenestyjät keskinmäärin parhaiten pärjää: ovat parhaissa ammateissa, elävät hyvissä parisuhteissa jne. Tottakai poikkeuksia on, mutta yleisellä tasolla koulumenestys indikoi menestystä elämässä.
Jos kauhistelee kuinka huonosti jollain tuntemallaan ihmisellä menee niin tarkoittaako se että ilkkuu ja nauraa selän takana? Itse voisin kuvitella olevani hieman järkyttynyt jos tapaisin ihmisen jolla kuvittelisin menevän erityisen hyvin, mutta ei menekään.
Tää NIIN KOULUMENESTYS? - tyyppi on niin daiju että kirjoittaa saman otsikon KAIKKIIN viesteihinsä. Pönttö.
Tuntisipa lääkärikuntaa laajemmin. Menestystä on monenlaista, taloudellinen vain yksi komponentti.
Eli juuri näin:
Valitettavan usein näkee, että juuri nämä kouluttamattomat mittaavat menestystä ja toisen onnea vain rahan kautta.
Jotenkin sinusta tulee mielee 60+ setäni, joka on ns. tee-se-itse mies ja ihan menestynytkin, mutta jonka omakehu haisee kilometrien päähään ja sivistymättömyys samoin!