Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömien mollaajat, luuletteko oikeasti että töitä riittää kaikille?

Vierailija
17.04.2009 |

Siis sellaista työtä että siitä saadulla palkalla elääkin ilman että pitäisi hakea täydennystä kelalta tai sossusta.

Pääkaupunkiseudulla tilanne voikin olla toinen, mutta Pohjois-Suomessa ei niitä töitä työttömille oikeasti ole.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kaikki huolehtivat toisistaan ja maan tasosta, jee.

Vierailija
2/11 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demppujen kannalta kannattaa makuuttaa etuuksilla joukkoa, jotka on tyytymätöntä ja äänestää demareita ja uskotella, että piika- ja lapiotyöläisyhteiskunnasta on päästy. Pitäisi tunnustaa se tosiasia, että kaikista ei ole koulunpenkille ja että suorittavan puolen ihmisetkin olis onnellisempia saadessaan tehdä sitä omaa työtään kuin ollessaan jouten. Koulutettujen työttömyysongelma taas johtuu usein siitä, että he ovat hakeutuneet väärälle alalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on esim. miehellä jo työpaikka tms

Vierailija
4/11 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtuu siitä, että heitä on liikaa. Eli nykyisin esim. maistereita on aivan liikaa. Kouluttamattomien työttömyys taas johtuu siitä, että nykyisin "lattiatason" hommia o paljon vähemmän kuin ennen. Siitä tämä epäsuhta. Töitä ei vain ole! "Lattiatason" hommat on automatisoitu ja siirretty halvempiin maihin ja ns. "hienoja" töitä taas ei ole hirveästi, joten maisterit eivät työllisty.

Vaikea tilanne! Minäkin ajattelen, että nuorelle (alle 50v) ihmiselle olisi ehdottomasti terveeellistä olla töissä.

Vierailija
5/11 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on teologian maisteri ja saanut pappisvihkimyksen. Ei se koulutuskaan aina auta. Ollut jo ennen lamaa siis työtön.

Vierailija
6/11 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla aloilla töitä on enemmän kuin tekijöitä ja toisilla taas on työttömyyttä vaikka olisi hieno tutkinto kun ei niitä paikkoja ole tarpeeksi tarjolla.

Itse olen töissä sos.alalla ja eipä ole juuri työttömänä tarvinnut olla. Päinvastoin käynyt eli kun olen suunnitellut että olen vielä lasten kanssa kotona tavalla tai viidennellä niin jo on minulle töitä tarjottu vaikka en niitä ole edes hakenut ja eihän sitä passaa sanoa ei jos oikein tarjotaan niin töihin olen sitten mennyt. En siis ole juurikaan joutunut töitä haeskelemaan.

Vierailija
7/11 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö sitten muuttaa työn perässä?

Vierailija
8/11 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin pakkoko on kertoa kaikki mahdolliset tutkinnot. Jos vaikka hakee koulunkäyntiavustajan paikkaa, onko kerrottava, että on suorittanut maisterin tutkinnon? Joissain paikoissa ei todellakaan katsota hyvällä jos on liian pätevä.

Vierailija
9/11 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää ihan mielettömästi noi töissä käyvät, jotka on niin kateellisia minulle, kun saan lorvia kotona muitten elätettävänä!!!

Asun keski-suomessa ja ei todellakaan ole töitä!!! Yritän vain pitää fiilistä yllä ,etten ihan masentuisi moisten ajatuksista.

Onhan se tosi ihanaa muutamalla satasella kuussa eleillä!!!

Ja uskon että ihmiselle on TERVEELLISTÄ olla töissä.

Lomalla olo on ihan eriasia, eikä työttömät saa lomailla kuin viikon vuodessa, ja työssä käyvät lomarahoineen 5-6 viikkoa!

Vierailija
10/11 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuusta asti olen hakenut. Oman alani töihin olen ilmeisesti liian kokematon, ja ns. hanttihommiin eivät palkkaa, kun olen liian koulutettu. Kukapa nyt maisteria (vielä pedagogisella pätevyydellä, eli opetushommiakin haen aktiivisesti) palkkaisi esim. lähikioskin kassalle tai lastentarhaan siivoomaan; työnantajalle kun on selvää, että maisteri tulisi töihin vain "tilapäisesti" eli oman alansa ja koulutustaan vastaavia töitä etsiessään/niiden puutteessa. Ei mikään työpaikka halua käyttää resurssejaan sellaisen ihmisen palkkaamiseen ja perehdyttämiseen, joka ei viivy talossa kuin välttämättömän ajan.

Eli tosiin hommiin olen liian pätevä, toisiin liian epäpätevä (kun on vain koulutus, ei juuri työkokemusta)...Itse olisin valmis tekemään mitä vaan ja hyvin leveällä seulalla olen hakenut töitä.

Nyt tosiaan ymmärrän ja uskon, ettei töitä välttämättä saa, vaikka kuinka hakee ja on valmis niitä tekemään.

Vierailija
11/11 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutusta vaaaditaan nykyään joka alalle, ei ihan miltä alalta vaan voi poukata toiselle, vaikka niitä vapaita paikkoja kunnissa olisikin....asiat ei vaan toimi niin. Eikä ihmistäkään voi velvoittaa suostumaan ihan mihin vaan, kuten esim tulotason oleelliseen laskuun...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän