Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko voisin laittaa palkkatoiveeksi, kun haen lastenhoitajan paikkaa?

Vierailija
16.04.2009 |

Eli 40h/vko olis työaika ja 1v2kk ikäiset kaksoset sekä 7 vuotias koululainen olis hoidettavana sekä kotitöitä ja ruuanlaittoa. Olen ammatiltani Lähihoitaja ja minulla on 3 lasta itsellä. Päiväkodissa olen ollut yhteensä 2 vuotta töissä.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan vanhemmat maksuunsa korvauksia, Kelan sivuilta näkee. Miksi kotona hoitavalle pitäisi maksaa vähemmän kuin saisi päiväkodissa, samaa työtähän se on? Kotihoidossa jaetaan vielä vastuu yksin työajalla, päiväkodissa on tiimi, josta saa tukea jne.

Vierailija
2/25 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtä aikuista kohden, eikä niistä yksikään ole 7-vuotias.

Suurimman osan päivästä päiväkodissa on kaksi aikuista n. kahtatoista alle 3v kohden tai 21 yli 3v kohden. Ja tänäpäivänä niitä on nykyään vielä enemmän...

Se Kelan kotihoidontuki ei taida kovinkaan suuri olle, joten ei kata tuollaisia summia lähellekään... Ja yksituisen hoidon tukea saa vain kunnan hyväksymälle yksityisen hoidon tuottajalle...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakisääteiset tauot puuttuu, kukaan ei sinua tuuraa vaikka lapset nukkuisivatkin.

Jos olet lastenhoitaja, siivooja ja keittäjä niin ainakin 1800e pyydät.

Vierailija
4/25 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksa 1500 kahden lapsen hoidosta, kun 400 eurolla saa lapset esim. perhepäivähoitajalle... Tuskin se kotihoito ihan noin kallista on...

Vierailija
5/25 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500-1800€ kotiin tulevalle hoitajalle, kun alle 400 eurolla lapset saisi vaikkapa kunnalliseen pphoitajalle, jolla olisi 4 hoitolasta yhteensä?

Meidän perheen tuloilla ei tuollaista palkaa kyllä maksettaisi... (olemme keskituloisia)

Vierailija
6/25 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös maksaa enemmän. Yksityinen hoitaja ottaa poikkeuksetta nykyään 500-650 Euroa/lapsi ja hoitajalla on kuitenkin se 4 lasta hoidossa. Ei kai kukaan oleta, että aikuinen ihminen ja lähihoitaja tekisi 500 Eurolla töitä toiselle? Tietysti hänelle maksetaan kelvollinen palkka 40-tuntisesta työviikosta! Perheen valinta on, että he haluavat hoidattaa pienessä ryhmässä lapsensa ja sen mukaan maksavat. Alle 7 Euroa/h ei kukaan tee enää nykyään töitä eli ap:n, koulutettuna lähärinä, pyytäisin ainakin 8,5 Euroa/h ja halvalla menee sittenkin. Kuukausipalkaksi tulisi 1400-1500 Euroa.

Vierailija
7/25 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Se Kelan kotihoidontuki ei taida kovinkaan suuri olle, joten ei kata tuollaisia summia lähellekään... Ja yksituisen hoidon tukea saa vain kunnan hyväksymälle yksityisen hoidon tuottajalle...

Kun perhe palkkaa kotiinsa lastenhoitajan, saa siihen kelan maksamaa yksityisen hoidon tukea (160/kk/lapsi). Mutta monet kunnat maksavat tämän lisäksi yksityisen hoidon tuen kuntalisää, joten mm. Espoossa kahden alle 3v lapsen tuet ovat jo n. 1400e (muistaakseni), Helsingissä ensi syksystä lähtien 1280e. Palkan lisäksi perhe tietenkin huolehtii työnantajamaksut.

Ei sen hoitajan kotiin palkkaaminen ihan niin älyttömän kallista ole useammalle lapselle jos kunta maksaa kuntalisää. Hoitajankin kannattaa ottaa selvää kuntansa lisistä, en ainakaan itse tekisi työtä perheelle niin halvalla että kela maksaisi koko jutun (kyllä perheen osuus saisi kai olla vähintään kunnallisten maksujen suuruinen?).

Vierailija
8/25 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kaupan alalla (en kassalla) ja käynyt 3-vuotisen koulun siihen. 10v työkokemusta ja palkka on 1600e/kk.

Vierailija
9/25 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on lähihoitajan alkupalkka.

Vierailija
10/25 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n työ on vastuullisempaa kuin sinun kaupan alan työ, hän on vastuussa alaikäisistä ihmisistä. Vastuu näkyy myös palkassa.

Itse olen kaupan alalla (en kassalla) ja käynyt 3-vuotisen koulun siihen. 10v työkokemusta ja palkka on 1600e/kk.

Vierailija
11/25 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 h / päivä ja lapsia kolme. Palkka on ollut aina tonnin luokkaa ja halukkaita on ollut enemmän kuin tarpeeksi.

Perheenhän täytyy maksaa palkasta sosiaalikulutkin (n. 30 % palkan päälle) joten kallista lystiä kotihoidattaminen on.

Vierailija
12/25 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

realistinen palkkatoive. Pitkät päivät, paljon vastuuta toisten kodissa.

Vierailija
13/25 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin jos tunteja vähemmän kuin 160h/kk.

Eikä muutes noita hoitoalan tai kaupan palkkoja kannata lähteä vertaamaan ovat aivan eri sfääreissä.

Ap:lle, en usko että perheellä on varaa maksaa 1500e:n palkkaa sinulle, ellei sitten kyseessä ole varsin varakas perhe.

Vierailija
14/25 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyväksymällä yksityisen hoidon tuottajalla. En siis tarkoita, etteikö ap voisi olla tuollainen, mutta se yksityisen hoidon tuli ei ole itsestäänselvyys.

Ja eikö tuo yksityisen hoidon tuki makseta yleensa suoraan palvelun tuottajalle, joten palkkatoive esim. 1500e on ihan hullu, jos siihen vielä saa yksityisen hoidon tuen päälle! Palkkatoive tulee siinä tapauksessa ilmoittaa esim. 1500e (sis. yksityisen hoidon tuen) ...

Vierailija
15/25 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja perhe maksaa loput + hoitaa sivukulut.

Vierailija
16/25 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollenkaan palkkatoivetta? Kotiin hoitajan ottavat ovat yleensä hyvin tietoisia siitä, paljonko pystyvät kyseiseen huviin sijoittamaan. Jokainen satku kun on suoraan pois omasta pussista ja siihen päälle vielä sosiaalikulut. Tämän vuoksi me emme vanhempia hoitajaehdokkaita ottaneet ollenkaan tosissaan jos ilmoittivat palkkatoiveen. Nuoremmat taas tulivat kiljuen pienemmälläkin palkalla ja ovat paremmin koulutettavissa :)

Vierailija
17/25 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me maksetaan 1800,- . On lähihoitaja ja IHANA ihminen. Lisäksi saa lainata meidän autoja (hän on yh, ei omaa autoa) ja annettaan väillä extraa, kuten teatterilippuja, leffalippuja, kirjoja jne. Hänen harrastukset, kun on tiedossa.

Toivotaan, että jaksaisi ja pysyisi vielä pari vuotta, on niin Aarre! ja mietitään ehkä palkankorotustakin. Hän tekee ruoat, silittää, pitää kodin peruspuhtaana (siivooja erikseen), mutta pääasia on LASTEN hoito! Ja työaika 37,5 h/vko.

Vierailija
18/25 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me maksetaan 1800,- . On lähihoitaja ja IHANA ihminen. Lisäksi saa lainata meidän autoja (hän on yh, ei omaa autoa) ja annettaan väillä extraa, kuten teatterilippuja, leffalippuja, kirjoja jne. Hänen harrastukset, kun on tiedossa.

Toivotaan, että jaksaisi ja pysyisi vielä pari vuotta, on niin Aarre! ja mietitään ehkä palkankorotustakin. Hän tekee ruoat, silittää, pitää kodin peruspuhtaana (siivooja erikseen), mutta pääasia on LASTEN hoito! Ja työaika 37,5 h/vko.

Vierailija
19/25 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo on hyvät tulot, mutta annetaan myös arvoa tooooooosi tärkeälle työlle. Tietyssä mielessä on "hyvin pullat uunissa". Mutta olemme valmiita maksamaan ihmisille, jotka tekevät töitään sydämellä ja hyvin. Olemme siis yksityisyrittäjäperhe ja maksamamme muillekin työntekijöille hyvin, jos ovat sen väärtti. Vaihtuvuus on onneksi ollut aika pieni.. Kerroin vaan meidän tilanteen, en missään nimessä halua brassailla, vaan nostaa tämän meidän kotiaarteen hänelle kuuluvaan arvoonsa.

Vierailija
20/25 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meillä on kotiaarteita mutta onneksi minäkin olen yrittäjä ja pystynyt tekemään osan päivää töistä kotona ja seuraamaan näitä aarteita. Vaikka ihminen olisi kuinka ihana tahansa, niin valitettavasti hoitajat ovat ennemmin tai myöhemmin alkaneet lueskella omia lehtiään lasten leikkiessä yksikseen vaikka hakuvaiheessa olemmekin painottaneet, että etsimme hoitajaa joka aktivoi lapsia ja leikkii mukana vierestä seuraamisen sijasta :( Tuon vuoksi olemme laittaneet nyt päiväkotipaikat hakuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan