Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 35-v. nainen laittaa hautajaisiin t-paidan, neuleen, polvimittaisen hameen ja korkkarit?

Vierailija
16.04.2009 |

Kaikki mustia.

Ongelmani on, että minusta hame ja korkkarit yhdessä näyttävät seksikkäiltä, eikä siltä varmasti saisi hautajaisissa näyttää.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina laittanut hautajaisiin ihonväriset sukkikset.

Vierailija
22/26 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo kokonaisuus, jos kengät ovat hillityt ei ole lainkaan paha.

Joku jakku toisi kyllä ryhtiä ja arvokkuutta yleisilmeeseen.

Itse vähän aikaa sitten olin hautajaisissa ja ostin Prismasta suht edullisen mustan jakun. Muuten asuni oli ihan samanlainen kuin sulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan on vähän tukevampi korko eikä mikään piikki. Ja remmejäkin on kengissä niin monenlaisia ettei pelkästään sen perusteella voi minusta sanoa mitään.

ap: laita tosiaan paksut (60-100) denierin sukkikset, niin ne kengät tai hameen pituus ei niin erotu. Ja tietty kaikki muu "koristus" minimiin, meikki, korut jne. hillitysti.

Hautajaiset.net:

Pukeutuminen

Hautajaisia kunnioitetaan pukeutumalla tummansävyisiin vaatteisiin.

Miesten pukeutuminen

Suositeltava hautajaisasu on tumma puku, valkoinen paita ja taskuliina, musta solmio tai kravatti, mustat sukat, sormikkaat ja kengät. Säästä riippuen tumma päällystakki.

Naisten pukeutuminen

Suositeltavaa on tumma hame tai mekko, tummat kengät. Kirkasvärisiä vaatteita tulee kaihtaa.

Lasten pukeutuminen

Lasten pukeutuminen ei ole yhtä tiukkaa kuin aikuisten. Lapsille voi valita siistit pitsivaatteet, tummat samettiset vaatteet, tai vastaavat jotka sopivat tilaisuuden tunnelmaan. Kengiksi sopivat kiiltonahkaiset tai lasten kävelykengät.

Vierailija
24/26 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muun värisiä siistejä vaatteita minulla kyllä on. Näistä ehdottamistani vaatteista t-paita ja hame on hankittu toisiin hautajaisiin 10 v. sitten ja ne ovat aika ajatonta mallia. Silloin olin siis 25 v, nyt 35 v.

Mustat remmikengät ovat jotkut äitini vanhat 70-luvulta, neuleen taas suunnittelin lainaavani ystävältäni.

Voin minä sen jakkupuvunkin ostaa, ei tämä siitä kiinni ole. Pohdin tuossa vain, mikä on välttämätöntä ja mikä ei.

ap

Vierailija
25/26 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kallis jakkupuku tms. pelkästään tätä tilaisuutta varten. En ikinä muuten käytä jakkupukua enkä varsinkaan mustaa sellaista.

ap

No on kai jakkupuvulle vaihtoehtoja - mekkoja, housut + neule, housut + jakku tms. Ei ole mitään etikettiä, joka määrää jakkupuvun (joka tarkoittaa muuten hametta + jakkua). Liian lyhyt hame/mekko herättää varmasti eniten katseita & ihmetystä, jos on "liian lyhyt" hautajaisiin. Polvimittainen varmin valinta. Niitä nyt saa halvallakin, jos viitsii vaan hankkia....

Vierailija
26/26 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka voi määrätä, saako naisella olla hautajaisissa housut tai minkä värinen nenäliina miehen puvusta pitää pilkottaa. Vaatteillako sitä surraan?

Yleislinja kulttuurissamme on tumma ja hillitty - minusta se saisi riittää etiketiksi. En minäkään läheiseni hautajaisissa loukkaantuisi, jos jollakin olisi "väärän mallinen" vaate tai jotain. Eiköhän omaisilla ole siellä muutakin ajateltavaa kuin kummin kaiman lahkeen pituus.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän