oikeasti käyttääkö joku tälläsiä onnitteluissa
"Hienoa on tytöllä aloittaa, vanhemmat rakkaat, älkää suotta vaivatko päitänne, kyllähän niitä poikia aina ehtii saada. Nyt onnittelemme pientä prinsessaa ja vanhemmille kaikuu hei hurraa!"
ihan järkyttävä runo :O
älkää surko vaikka tuliki vaan tyttö, kyllä sitä poikaakin voitte vielä yrittää.
Kommentit (53)
Ei ole noita ongelmia että pitäis olla kateellinen kenellekkään, tai että tuntisin jääväni jostain paitsi kun ei ole kun sitä yhtä sukupuolta.
ei ollut tarkoitus haastaa riitaa, ei todellakaan ja mainitsinhan minä että mies toivoisi toisen olevan poika. kumpi tahansa on ihan yhtä tervetullut ja rakastettu. esikoisen vuoksi hieman toivon tyttöä, koska lapsilukumme jää kahteen ja esikoisella ehkä tulevaisuudessakin enemmän yhteistä siskon kuin veljen kanssa.
10
Etsin hiljan onnittelurunoa vauvakorttiin, ja tällaisia tuli vastaan:
PIENIÄ PÖKSYJÄ NEULOMALLA JA
LUOTTAMALLA ISÄÄN
SAIT PIENEN VAUVAN NIIDEN PÖKSYJEN SISÄÄN.
Väestöliittokin mainostaa,
lisää lapsia painostaa!
Kiitos siis siinäkin mielessä Teille!
Hyvin työssänne onnistuneille!
Laittaako joku oikeasti vanhemmille tällaisia runoja???!?
todistella, tosi juttuhan on että tytöt ovat yhtälailla toivottuja kuin pojatkin. Tai miksi kumpaakaan pitäisi todistella? Eikähän tuo kuitenkin liene eniten persoonasta kiinni, jotkut toivovat enemän tyttöä, jotkut poikaa ja joillekin se on aivan samantekevää. Minä rehellisesti sanottuna toivoin nuorimmaisestani aivan älyttömästi tyttöä vaikka niitä jo kaksi oli ennestäänkin. Ja jos vielä jostain kumman syystä lisää lapsia hankkisin, toivoisin kyllä enemän tyttöä jos jompikumpi pitäisi valita.
Miehen siittiösoluista riippuu tuleeko poika vai tyttö :) Bilsankirjat esiin....
Tuntuu että siskoni jotenkin luulee että mies kuitenkin piti hänestä enemmän kun hänen kanssaan teki pojan. Ihan kuin exä olisi jotenkin päättänyt että "poikasiittiötä nyt peliin" ja uuden vaimon kanssa "tuolle annetaan kyllä vain tyttösiittiö, ei ole enemmän arvoinen". ;)
Jos nyt miehellä on sen verran munaa, että löytyy edes niitä poikasiittiöitä...
t: se 2,5 + 1
että tarkoitus oli tähän aiemmin olleeseen kommenttiin kommentoida:
Tyttöjen äideille tuli heti kiire todistaa toivottavuus....
Piti tarkistaa kun ajattelin että pakko olla provo. Ei noin huonoja ja tökeröjä "runoja" voi ollakaan. Olin väärässä.
Tosiasiassa nainen voi itse vaikuttaa siihen tosipaljon kumpi tulee
Miten typerä voi nainen olla, kysyn vaan?
Ei kuitenkaan sukupuolensa takia. On surullista kuinka täälläkin meni riitelyksi heti :(. Kun katson tuota pientä ihmettäni, en tajua kuinka kukaan voi väittää että olisin onnellisempi jos hän olisi ollut tyttö. Hän on HÄN, minun rakas lapseni! Oma persoonansa, sukupuolesta riippumatta.
T. Hämmentynyt feministiäiti
Tosiasiassa nainen voi itse vaikuttaa siihen tosipaljon kumpi tulee
Miten typerä voi nainen olla, kysyn vaan?
Jos haluat pojan rakastele juuri ovulaatioaikaan tai heti sen jälkeen. Poikasiittiöt on nopeampia kuin tyttö eli ehtivät nopeammin munasolun luokse. Ja jos haluat tytön rakastele pari päivää ennen ovulaatiota. Tyttösiittiöt elävät pitempään kuin pojat.
Hyvä teoria mutta toteutus erittäin hankalaa...
mä en edes osaa provoilla :D
Piti tarkistaa kun ajattelin että pakko olla provo. Ei noin huonoja ja tökeröjä "runoja" voi ollakaan. Olin väärässä.
Tuo kuulostaa kyllä siltä, että ei ole ihan tosissaan laadittu tai sitten laatijalla jotain vinossa vintin suunnalla...
kun et näe miten ihania leikkejä ja yhteisymmärrystä siskoksilla tai veljeksillä on keskenään. Tytöllä ja pojalla menee harvoin leikit ja mieltymykset niin hyvin yhteen kuin kahdella tytöllä tai kahdella pojalla.
Ihanaa kun on sekä tyttö että poika.
Ei ole noita ongelmia että pitäis olla kateellinen kenellekkään, tai että tuntisin jääväni jostain paitsi kun ei ole kun sitä yhtä sukupuolta.
Ja mulle itselleni mun veli on paljon läheisempi kuin siskoni, sen kanssa mä vaan otan yhteen.
kun et näe miten ihania leikkejä ja yhteisymmärrystä siskoksilla tai veljeksillä on keskenään. Tytöllä ja pojalla menee harvoin leikit ja mieltymykset niin hyvin yhteen kuin kahdella tytöllä tai kahdella pojalla.
en voi kun ihmetellä tätä keskustelua (ja tietysti noita runoja). Olen niin kiitollinen ainoasta lapsestani, ja siitä, että hän on terve! Sukupuoli on kertakaikkiaan sivuseikka.
Tai yksi lapsista hermafrodiitti? Tosin sitten kai pitäisi olla 1,5 tyttöäkin.
Miten ihmisellä voi olla 2,5 poikaa?
.
kun en ymmärrä tätä koko keskustelua? Mulla on vain 1 lapsi ja en ole ikinä ollut kateellinen niille, joilla on molempia sukupuolia tai en ole edes ymmärtänyt ajatlla, että jäisin jostain paitsi, kun ei ole sitä toista sukupuolta.
kun et näe miten ihania leikkejä ja yhteisymmärrystä siskoksilla tai veljeksillä on keskenään. Tytöllä ja pojalla menee harvoin leikit ja mieltymykset niin hyvin yhteen kuin kahdella tytöllä tai kahdella pojalla
teillä on vain yksi lapsi. Mutta nämä katkerat toisen sukupuolen haukkujat ovat todellisuudessa kateellisia, kun eivät ole onnistuneet tekemään kuin vain yhtä sukupuolta olevia lapsia.
kun en ymmärrä tätä koko keskustelua? Mulla on vain 1 lapsi ja en ole ikinä ollut kateellinen niille, joilla on molempia sukupuolia tai en ole edes ymmärtänyt ajatlla, että jäisin jostain paitsi, kun ei ole sitä toista sukupuolta.
Miehen siittiösoluista riippuu tuleeko poika vai tyttö :) Bilsankirjat esiin....