Onko ukaan kärsinyt raskaana ollessaan levottomista jaloista?
Mikä vaivaan on helpottanut?
Mulla on tämä kauhea vaiva. Ja selvästi väsymysasteeni jotenkin vaikuttaa asiaan. Mitä väsyneempi, niin sen varmemmin on vaikea istua paikoillaan.
Kommentit (8)
Sain vinkin syödä mangnesiumia ja nyt olen n.viikon syönyt ja on auttanut. Apteekista ostin Magnex 350mg +B6-vitamiini.
Tuo on todella inhottava vaiva.
Ja se vaivaa kyllä jossain määrin vieläkin.
Kylmää ja kuumaa voi kokeilla, mulla ei kyllä auttanu aina nekään. Nyt syön magnesiumia, se auttaa kyllä. En tiedä, voiko sitä raskauden aikana käyttää.
ja siinä on tuota mangnesiumiakin. Ei auta. Ilmeiseti liian vähän sitten sisältää.
-ap
minä myös söin tuota MultiVitaa, Mutta siinä oli muistaakseni vain 90mg yhdessä tabletissa magnesiumia,joten tosi vähän. Jätin sen nyt vähäksi aikaa tauolle kun ostin tuota magnexia, mutta jatkan kohta niin, että syön vuoropäivinä Magnexia ja Multivitaa.
Väsymys pahensi mullakin.
Liikunta (esim lenkkeily) ja viileässä oleskelu auttoi.
Samoin kylmägeeli ekalla kerralla kunnes tajusin ettei sitä suositella raskaana oleville! :(
Oireet helpottivat kun lapsi synti..
Ai sitä juhlaa kun sairaalassa sai jo rauhassa nukkua vatsallaan ja herätä vain avaamaan toista silmää laittaakseen lapselle rinnan suuhun <3
Odotan jo kovasti; vielä pitäisi kaksi kuukautta kärsiä :)
Neuvoksi sain lisäta magnesiumia. Apteekissa on ohjeet, raskaana olevan päivittäinen tarve 280mg/vrk
Kahdesta multivitaraskaustabletista per päivä saa vain 180, eli lisätarve 100mg.
Suosittelen, mulla auttoi.
olen kärsinyt levottomista jaloista erään lääkkeen käytön aikana. Oli tosi inhottavan tuntuista, vaikutti kyllä tosi pahasti nukkumiseen. Enpä tiennyt että se voi raskaanakin tulla, en ole koskaan siis ollut ;) Kauhulla vaan luen näitä vaivoja joita raskaana olosta monille tulee (pukamat, selkäkivut....)
Ja magnesiumin puutostilastako tuollainen vain johtuu? Aika jännä juttu.
Kokeile kylmää tai lämmintä jalkojen ympärille. Jompikumpi voi auttaa.
Ja, niin kuin kaikki muutkin raskausvaivat, tuo menee onneksi ohi melko pian.