Miksi aina mun viereen istuu joku bussissa?
Jos bussin kaikki ikkunapaikat on varattuna, minä olen se henkilö, jonka viereen istutaan ensimmäisenä. Ei haittaa vaikka lukisin lehteä tai puputtaisin jotain, aina sama tulos. Onko kohtalotovereita? Johtuuko se siitä, että olen siisti ja normalikokoinen nuorehko nainen? Miten itse valitset tyypin jonka viereen istut, jos kaikki ikkunapaikat on varattuja? Ja toinen asia, miksei ihmiset siirry pois vierestä, jos paikkoja vapautuu? Tuntuu hölmöltä istua tiiviisti jonkun ventovieraan vieressä lähes tyhjässä bussissa.
Ja ennenkuin joku älähtää että hanki elämä tai pienet on murheet, niin tämä nyt vain tuli mieleeni aamulla bussissa. Eli ei ole kuitenkaan elämäni tärkein asia.
Kommentit (8)
Ja sitten katson kaikista pieneimmän uhrin ; =
luulisin, että olet luotettavan näköinen kansalainen :)
koska miehet istuvat jalat harallaan: eihän siihen mahdu!
Sen takia useimmat valitsevat suht tavallisen, pienen naisen, jonka viereen istuvat. Ja jos bussi tyhjenee, ei kehdata siirtyä pois vierestä vaikka olisi tilaakin kun kuvitellaan, että toinen loukkaantuu "ai miksi mun vieressä ei voi istua yhtään kauempaa?"
joten mä en sen kummemmin katso kenen viereen mä istun. Sen verran kuitenkin vilkaisen ettei kaveri haise viinalle tai vie kumpaankin penkkiä.
Jos haluaa istua ilman vieruskumppania pitää istua näkövammaisille tarkoitetulle paikalle. Ne yleensä täyttyy viimeisenä ;)
Jotkut eivät tunnu edes viitsivän hetkeksi siirtää niitä jalkojaan pois siitä käytävältäkään kun siitä kävelee ohi. Pitäisikö sitä kävellä suoraan polveen/reiteen? Mahtais tuntua kivalta.
harmittoman näköisen ja pienikokoisen naisen viereen istutaan mieluiten. Mahtuu ongelmitta, ei yleensä hajuhaittoja, eikä toinen ala todennäköisesti häiriköimään millään tavalla.
Itsekään en viitsi kyllä siirtyä sitten, kun vapaita penkkejä vapautuu. Tuntuisi jotenkin epäkohteliaalta, ja syyttelevältä, ikään kuin toinen löyhkäisi pahalle ja olisi äkkiä päästävä pois läheltä. Eri asia tietenkin, jos matka on huomattavan pitkä.