Taas samaa painajaista (painonnousu raskausaikana)
Odotan neljättä lasta raskausviikolla 19. Lapsia rakastan, mutta raskausaika on yhtä tuskaa, koska paisun älyttömiin mittoihin! Pelkään sitä aina etukäteen ja jälleen pelkoni on käymässä toteen.
Olen vähimmilläni lihonut toisessa raskaudessa 15-16kg, 30kg edellisessä. Ekasta taisi tulla 25kg. Olen aina onnistunut laihduttamaan liikakilot kovalla 1-1.5 vuoden kuurilla.
Nyt oli tarkoitus vahtia kiloja, mutta yli kahden kuukauden kuvotus ja etominen aiheutti sen, että koko ajan piti puputtaa jotain, enkä jaksanut suoda ajatustakaan sille, mikä on tervellistä ja mikä vähemmän terveellistä syömistä. Liikunta jäi täysin.
Nyt olen viidettä viikkoa jaksanut liikkua, kävelylenkkeilyä 4-5 kertaa viikossa vähintään tunti kerrallaan.
Ekassa neuvolassa raskausviikolla 8 painoin 68.5kg (pituus 165cm),mutta luulen, et oikea lähtöpaino on ollut noin 65kg. Kuukausi sitten toisessa neuvolassa paino oli jo 74kg. Huomenna on taas neuvola ja pelkään niin sitä puntaria! Varmaan näyttää ainakin 77kg... Vaikka siis olen nyt liikkunut ja yrittänyt katsoa, mitä syön - kun taas jaksan pahoinvoinnin väistyttyä.
Mitä voisin tehdä?!? En millään jaksaisi ottaa taas mieletöntä laihdutusurakkaa kontollleni syksyllä, mutta se taitaa taas olla edessä..!
Melkein itkettää. Neuvolassakin on muuten kiva käydä, mutta sitä puntaria pelkään ihan oikeasti. Ja tätsyn kommentointia. Viime raskaudessa kävin sokerirasituksessa, ei ollut mitään häikkää. Vauvat olleet neljän kilon molemmin puolin.
Kiitos kaikista neuvoista!!!
Kommentit (24)
Joillakin vaan käy näin.. Minä olen molemmissa raskauksissani paisunut huimat 35 kg, aivan hirveätä. Mutta mulla se on ollut pääosin nestettä, sillä jo sairaalaan on jäänyt 25 kiloa ja loput 10 on lähteneet parissa kuukaudessa. Silti se on tuntunut tosi kamalalta se lihominen.
Ap, onpa meillä siten jotain tavoitteellista tekemistä odotettavissa. Ou jeahhhhh. ; )
Sulla ei olekaan enää pitkä aika, kun pääset urakkaan käsiksi! :D Mun pitää kärvistellä.vielä syyskuulle itseäni paisutellen - mieti!
Mutta nyt yritän joka tapauksessa tehä tälle asialle jotain. Herkut jää nyt toistaiseksi kokonansa pois. Pakko. Jos se ei auta, olen sitten joku poikkeustapaus. Nytkin niin hemmetin hieno ilma, että kunhan mies illalla kotiutuu, kipaisen taas lenkin pitemmän kaavan kautta!
Tsemppiä teille kaikille muillekin "ei-normi-painonnostajille" tähän raskausmaratoniin! :)
AP
Multa ei moinen onnistu kyllä millään! Ettei paino nousisi yhtään tai pikemminkin laskisi. :O
AP