Onko tämä teidän mielestä reilua? Lapsiryhmän ohjaamisesta asiaa. ov
Eli stoori on siis:
Lupauduin vetämään lasten tanssiryhmän harjoituksia, kun toinen ohjaaja muutti muualle opiskelujen takia ja toisella oli syynä se, että hänellä on vika vuosi koulussa ja ei aina pääse harjoituksiin.
Syksyllä harjoituskertoja oli yhteensä 12 ja tuo toinen ohjaaja oli poissa viitisen kertaa. Ei siinä mitään, ymmärsin kyllä, kun syynä piti olla koulukiireet. Joulu tuli ja meni ja tänä vuonna kyseinen tyyppi on ollut paikalla "peräti" kaksi kertaa. Muina kertoina hän on laittanut tekstarin pari tuntia ennen harjoituksia ja syynä on ollut milloin mikäkin, vaikka todellisuudessa hän on ollut mm. laivalla, Lapissa ym. Itse olen joutunut vetämään harjoitukset mm. 39 asteen kuumeessa ja olen joutunut perumaan pari tärkeää menoa just viime hetkillä, koska mitään "sijaista" ei ole saanut (tuo aika on sellainen, että ehdin nippanappa töistä tuonne ja ne kaks, jotka voisivat vetää nuo harjoitukset ovat joko töissä toisella puolella kaupunkia ja eivät missään nimessä ehdi ajoissa tai sitten asuvat toisella puolella kaupunkia ja jolla on joka toinen viikko joku meno.
Ja mikä tässä on kivointa, on se, että sain tuon seuran mankan vasta pari viikkoa sitten eli emme ole voineet hirmusti tehdä mitään ilman musiikkia. Tuo mankka oli tuolla toisella ohjaajalla. Ja vaikka kotona olikin oma mankka, niin sitä ei ehdi hakemaan mitenkään ennen harjoituksia ja omaa mankkaa ei viitsi turhaan raahata mukana, koska joudun kulkemaan bussilla ja tuo oma mankka on iso. Eli..
Ja mitäs muuta. Tuo toinen tekee omat yksimieliset päätöksensä esim. esityksien suhteen, kysymättä mun tai lasten mielipidettä asiasta. Tekee ohareita (esim. ei vastaa, vaikka esitys on sovittu, ainoastaan tarkka aika ja paikka piti ilmoittaa myöhemmin). Ei vastaa puhelimeen tai testariin. Hänellä on seuran rahoja n. 200 euron verran (lasten harjoituskausi maksuja), väittää maksaneensa ne X henkilölle, mutta kyseinen henkilö ei tiedä rahoista mitään.
Johtokunnan kokouksissa olen jo pari kertaa ottanut asian esille, mutta meidän sihteeri jyrää koko asian ja siirtyy toiseen aiheeseen, kuuntelematta mitä asiaa mulla on. Itse alan olla kyrsiintynyt koko tilanteeseen, jos olisin tiennyt tämän, en todellakaan olisi ryhtynyt tähän. Lapsiryhmiä on kaksi ja toisessa ryhmässä olisi todellakin hyvä olla toinenkin aikuinen paikalla (lapsia on yhteensä 17 n. 3v-11v).
Kommentit (7)
kokouksissa (kiitos tuon kpää sihteerin, joka ei todellakaan mun suosikki ihmisiä maailmassa) ja tuon sihteerin mielestä tuo tyttö ei mitenkään voi olla tuollainen.
Ja kyllä se on ollut "vähän pakko" perua nuo menot, koska tuo tekstari on tullut tuntia ennen harjoituksia, vaikka muulloin ohariviesti on tullut paria tuntia ennen.
Itse asiassa olen saanut jo kahden äidin vihat niskaani tänä keväänä ja kolme lasta onkin lopettanut.
Tottakai muut pomputtavat sinua jos annat niiden pomputtaa.
Kyllä NORMAALISSA ympäristössä asiat sujuvat ihan asialliseti ilman että sitä täytyy erikseen vaatia, eikä normaalisti kukaan lähtökohtaisesti pompota toisia.
Mutta ap:n ympäristö ei kieltämättä kuulosta normaalilta. AP:n paikalla nostaisin äkkiä kissan pöydälle ja vaatisin paitsi omia etujani, myös maksavien asiakkaiden etuja. Koska jos ne rahat ei ala löytyä ja kersat ei saa kurssimaksuilleen vastinetta niin ap:hän niiden vihaisten vanhempien kanssa vielä pulassa on.
Että sulle voi soittaa vaikka varttia ennen tuntia ja sä hoidat sen.
Totta hitossa sua pompotetaan jos sulle käy kaikki!
Ohjaajia on KAKSI ja minä VOIN hätätilassa vetää harjoituset yksinkin. Tämä sen takia, että vaikka olenkin tanssinut jo 18 vuotta, en ole koskaan ohjannut ryhmiä.
Ilmoita nyt hyvä ihminen, että ohjaamisesi loppuu tähän jos hommaan ei tule järkeä. Tottakai muut pomputtavat sinua jos annat niiden pomputtaa.
Ja kukaan ei ole niin korvaamaton, että pitäisi kuumeessa vedellä harkkoja tai peria omia menoja siksi.
Osaatko ollenkaan vaatia itsellesi oikeuksia tai sanoa ei?