Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä äitejä joiden lapset katsoo päivässä yli 2 tuntia telkkaria/videoita//dvd/pelaa

Vierailija
14.04.2009 |

tietokone/pleikkari tms pelejä?

Minkä ikäisiä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

telkkaa+dvd lastenelokuvia. ikää 3v

Vierailija
2/13 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joinakin päivinä menee yli 2h joinakin vaan puolituntia,ikää nyt 5vee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnin aamulla ja tunnin näin viideltä, lapsia useampia

Vierailija
4/13 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joinakin päivinä kolmekin tuntia, kun laskee ohjelmat ja pleikkapelit mukaan. Sitten on päiviä, et vain puoli tuntia. Ulkoilevat kyllä myös paljon.

Vierailija
5/13 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun katsoo kakkosen aamu- ja iltalastenohjelmat. Joskus katsotaan joku pätkä vielä iltapäivälläkin. :/ Mä olen niin kironnut tuon TV2:n uudistuksen, että näyttävät pitkään lastenohjelmia aamuisin. Sitä ennen katsottiin aamulla ehkä joku kymmenen minuutin Tomi Traktori, nyt esikoinen 5-v. nakittaa telkun edessä klo 7-9... Toki mä voisin pätkäistä ne jossain vaiheessa poikki, mutta kun ekana tulee kuopuksen lempiohjelmat ja viimeisenä esikoisen, ja nehän tietenkin muistaa ne ulkoa. :(

Vierailija
6/13 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari tuntia päivässä muumia, toy storya, simpsoneita jne.. muuten vaa mainoksia. meillä on aina tv auki... ku oon itte lapsesta asti katsonut tv:tä 2-6 tuntia päivässä, tullut tapa

Vierailija
7/13 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 39+1 menossa ja ihan surutta annan kahden lapseni katsoa piirrettyjä tällä hetkellä vaikka koko päivän... Pleikkaria meillä ei vielä ole.

Ulkoilemme kuitenkin myös päivittäin ja luemme kirjoja.

Vierailija
8/13 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaluokkalainen. Ei ole IP-hoidossa, koska olen äitiyslomalla ja kunnon äitiinä pitänyt lapseni kotona, mutta järkevämpää kyllä olisis olla siellä IP-kerhossa kaverien leikkimässä kuin kotona pelaamassa

Vierailija
9/13 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. tänään pelasivat n. tunnin ja nyt katsovat dvd:ltä leffaa joka kestää 1h 30min eli vaikka tänään ovat koulun/päiväkodin jälkeen ulkoileetkin monta tuntia, niin yhteensä tulee 2,5h telkkarin edessä.

6v ja 8v.

Vierailija
10/13 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 11 ja 16v. Ja tuo 2h:kin saa sisältää max. 3 ohjelmaa.

Vastaavat itse asiasta, mutta kyllä joskus kyselenkin, että monesko on menossa tai kauanko on katsonut - ja komennan kyseisen ohjelman jälkeen sulkemaan tv:n.

Aikaa ei koskaan saa siirtymään seuraavalle päivälle eli vaikka tänään katsoisi 1/2h, niin huomenna se ei ole 2h+1 ja 1/2h.

Olen yrittänyt keksiä kaikenlaisia vähennys/vaihtokauppajuttuja. Esim. tunnin reippaalla ulkoilulla saisi 1/2h lisäaikaa jne. Katsoisivat aina, jos ei jotain rajoitteita olisi, ja unohtaisivat ulkoilun.

Vierailija
11/13 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

7v ja 5v. Laitoin pelit poikki ja telkkarin kiinne. Nykyään telkkaria ei katsota joka päivä, ja peleja pelataan vaan lähinnä viikonloppuisin.

En olisi ikinä uskonut miten paljon lapset ovat muuttuneet. Meidän lasten käyttäytyminen on parantunut ja kaikenmoinen tappelu ja kinaaminen vähentynyt. Ja ihan siis normaaleja lapsia minulla on, ei edes mitenkään erityisen villejä, mutta ei superkilttejäkään.

Meillä oli syynsä miksi lapset saivat katsoa niin paljon telkkaria, ja kyllä se helpotti siinä tilanteessa. Nyt olosuhteet ovat muuttuneet, ja meidän tenaville vähempi on parempi.

En minä vieläkään menisi telkkaria tai pleikkaria syyttelemään maailman pahuudesta.

Vierailija
12/13 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja illalla tunnin. Eli yhteensä 3 tuntia. Näin 4 päivää viikosta. Toki ulkoillaan, leikitään, luetaan kirjoja ja höntsäillään muutakin, mutta väliaikoina tuijottelee kyllä telkkariakin.

Vierailija
13/13 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vajaa 10 v. sitten, kotihoidossa olivat, niin pääosin sisällä ollessaan leikkivät. Onko ruudun tuijottaminen siis vienyt lapsilta leikin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan