Tungetteleva anoppi
Eipä saanut olla pääsiäistä rauhassa ettei olisi anoppi soitellut joka toinen päivä ja kysellyt kuulumisia. Onko muilla näin. Alkaa ärsyttämään kuin aina pitää olla saamassa raporttia että mitä ollaan reissussa tekemässä ja mitä meinataan tehdä.
Kommentit (51)
vähintäin joka toinen viikko, ja kuuntelemaan juttuja typeristä tyttäristään ja heidän sekoilustaan, mies ei äitiään juuri kuuntele. Epäilen kyllä, että mies on laitoksella vaihtunut, on niin erilainen kuin siskonsa..
vähintäin joka toinen viikko, ja kuuntelemaan juttuja typeristä tyttäristään ja heidän sekoilustaan, mies ei äitiään juuri kuuntele. Epäilen kyllä, että mies on laitoksella vaihtunut, on niin erilainen kuin siskonsa..
Meillä täsmälleen sama tilanne,miehen sisko elää 38-vuotiaana uusio teini-ikää,mikä on aika kiusallista jollain tasolla pienessä maaseutupitäjässä. Hän itse halusin naimisiin 21-v ja monta lasta. Oli 7 vuotta kotona ja sitten jollain tavalla "sekosi". Nyt leikkii villiä sinkkua ja raahaa kotiinsa ukkoja,no,se on hänen oma valintansa,mutta noi asiat olisi kuulunut kokeilla sillon 20:nä ennen lapsia. Nämä jutut ovatkin sitten aika pinnalla ja anoppi on ahdistunut. Mieheni ei ole siskonsa kanssa missään tekemisissä,kun ei kestä sitä hänen teini meininkiä. Anoppia olen yrittänyt tsempata että reissais tulevana kesänä ja jättäis tyttärensä asiat vähemmälle vatvomiselle,ymmärrän toisaalta häntäkin,on huolissaan lastenlapsistaan.
ja jos ei ikinä kyselisi mitään, valittaisit täällä, miten anoppia ei kiinnosta teidän elämä!
Toivottavasti en itse saa tuollaista miniää!
minä kyllä olen tyytyväinen kun ei soittele ja kysele. vaikka hyvissä väleissä ollaan.
Voi EI! Mieheni täti on samanlainen,paitsi että ikää on 64-vuotta. Asuu meidän naapurissa,käy päivittäin sauvakävelyllä ja kerran kesässä kesäteatterissa. Vaikka hänen aikuset lapset ostaisi hänelle lippuja lahjaksi,niin hän ei enää lähde minnekkään,ei edes kirkkokonserttiin (ennen kävi niissä meilellään). Käy päivittäin sauvakävelyn jälkeen hautausmaalla.Keskustelun taso on sitä että elämäniloa ei ole enää,valittaa jokaikisestä asiasta ja marisee kun lapset käyvät niin harvoin. Olen yrittänyt kannustaa häntä,mutta hän on ihan täysin mökkiytynyt. Jotenkin ihan kamalaa,olen todella tyytyväinen että oma äitini ja anoppini ovat vireitä eläkeläisiä ja he ovat vanhempia kuin mieheni täti. Olen alkanut jo epäillä että mieheni tädillä on mielenterveysongelmia tms. hän on ihan täysin sulkeutunut kotiinsa.
Mäkin epäilen äidillä mielenterveysongelmia. Hän ei koskaan lähtisi kotoaan mihinkään vaikka jonkin lahjakortin ostaisinkin. Täysin mökkiytynyt on:(. On se kyllä kamalaa katseltavaa. Kamalampaa tosin on etten luule että kukaan sisaruksistani edes välittää. Vai ovatko edes huomanneet? Äitini on aina ollut marttyyrimainen valittaja, ehkä ovat vähän kyllästyneet kaikkeen:((. Itsekään en kestä äitiä usein nähdä...
Ei halua edes kuulla hänestä mitään. Ja eivät takuuvarmasti koskaan kyläile puolin eikä toisin. Viimeisin kommentti oli vain että komeampi puoliskoni pääsisi liian helpolla jos hänet ampuisi... :-(
Jokseenkin ahdistavaa näinkin päin.
Haluaisin edes joskus kertoa jonkun kivan jutun äidilleni niinkuin äiti ja tytär yleensä jakavat asioita, esim. että kävimme vaikka syömässä särää tms...
Esimerkiksi kysyi rajanaapurimme ikää taannoin ja heitin ympäripyöreästi, että kuusikymppisiltä näyttävät. No, äiti riemukkaana kertoi pari viikkoa myöhemmin, että ovat -46 ja -48 syntyneitä.:( Ei naurata
Minusta on myös vähän hassua, kun anoppini on alkanut soitella minulle lapsen syntymän jälkeen. Puhelut eivät sinänsä häiritse, siis soittelee 'sopivin väliajoin' ja ihan mukavista asioista jutellaan, mutta silti minusta on hassua, miksei hän halua mieluummin puhua oman poikansa kanssa. Ehkä ajattelee, ettei mieheni osaisi kertoa lapsen asioista, vaikka hän kyllä hoitaa paljon lastamme. Minä sitten selittelen samat asiat kolmelle isovanhemmalle, omat vanhempani kun ovat eronneet ja soittelevat molemmat.
Esimerkiksi kysyi rajanaapurimme ikää taannoin ja heitin ympäripyöreästi, että kuusikymppisiltä näyttävät. No, äiti riemukkaana kertoi pari viikkoa myöhemmin, että ovat -46 ja -48 syntyneitä.:( Ei naurata
Kuulostaa epänormaalilta että noin KIINNOSTUNUT tyttärensä naapureista.... olisin minäkin kiusaantunut sinun housuissasi. Lähteekö äitisi mielellään kodin ulkopuolelle,siis muualle kuin sinun luoksesi? kiinnostaako häntä ulkomaan matkat,esim. finnmatkoilla on todella mukavia euroopan kiertomatkoja,sagamatkoilla on hyvin järjestettyjä kylpylämatkoja yms. Kiinnostaako häntä mikään liikunta muoto? tai teattereissa käynti? vai pyöriikö se sisältö ainaostaan sinun perheesi ympärillä? Voisiko hän hieman patistaa kodin ulkopuolelle esim.lahjakortin avulla tms.
http://www.sagamatkat.fi/
mun vanhemmat ovat talvet espanjassa ja nauttivat täysin siemauksin olostaan ja suon sen heille. Ovat ansainneet sen pitkän työrupeaman jälkeen,he olivat juuri niitä joilla ei ollut harratsuksia,elämä pyöri aikoinaan täysin perheen ja työn ympärillä. Onneksi tajusivat hellittää eläkeiässä.
viipyy kylässä PÄIVÄN. Eli tulee aamulla ennen klo 9, käy päivällä kotonaan syömässä (olen lopettanut ruokatarjoilun) ja tulee taas takaisin.
Lähtee yleensä pois noin klo 16.30, koska mieheni tulee ennen klo 17 töistä.Se, että käy joka päivä, niin viipyy vielä KOKO PÄIVÄN!
t.13
SIIS APUA! Onko tämä totta? minkäikäinen äitisi on? mun vanhemmat on: äiti 65-v ja isä 71-v,ovat todella virkeitä,käyvät eläkeläisten tansseissa,teattereissa,kylpylässä,konserteissa. Nauttivat täysin siemauksin eläkepäivistään ja terveenä olostaan. Itsekin olen kovasti tyytyväinen että ovat nuon aktiivisia,välit pysyvät parempina,kun kaikilla on oma elämä. Onko äidilläsi ketään kaveria joka lähtisi hänen kanssaan jonnekin? itse en ottaisi tuollaista ihmistä kesälomareissulle,kyllähän hänen aikuisen ihmisen pitää osata järjestää omat kesälomareissunsa ilman tyttären perhettä. Oletteko pystyneet keskustelemaan asiallisesti siitä,että äitisi elää liian paljon sinun perheesi kautta?
Äitisi on vielä nuori,harrastaako hän jotain? vai onko sinun perheesi täysin yksinomaan hänen sisällöntuottajansa? Kun nyt kohat äitienpäivä koittaa,niin voisiko hänelle ostaa esim.teatteri lippuja,konsertti lippuja yms.asioita,niin hän suuntautuisi hieman sieltä kotoa ulos päin ja saisi muutakin ilon kuin sisnun perheesi asiat.
Äitisi on vielä nuori,harrastaako hän jotain? vai onko sinun perheesi täysin yksinomaan hänen sisällöntuottajansa? Kun nyt kohat äitienpäivä koittaa,niin voisiko hänelle ostaa esim.teatteri lippuja,konsertti lippuja yms.asioita,niin hän suuntautuisi hieman sieltä kotoa ulos päin ja saisi muutakin ilon kuin sisnun perheesi asiat.
siis tämä oli tarkoitus vastata 28 kirjoittajalle.
Meillä ainakin yhteydenpito hoidetaan pääosin niin, että minä ja vanhempani soitellaan toisillemme ja miehen vanhemmat hoitavat puhelut poikansa kanssa. Ainoastaan satunnaisesti on appi tai anoppi soittanut minulle, jos on ollut jotain kiireellistä asiaa, eivätkä ole saaneet miestäni kiinni.
Tunkee väkisin elämäämme, nuuskii kaappeja, tunkee naapureihin, käy ekskursioilla lasteni leikkipuistossa, urkkii, tunkee ja tunkee ja takertuu.
Oli tuollainen jo kun olimme lapsia, saattoi jopa sanoa, ettei halua meidän menevän kouluun. Kaikkien olisi pitänyt kököttää kotona hänen kyljessään. Luki päiväkirjat, penkoi ystävien asiat.
Eihän sitä tartte jatkuvasti soitella kenenkään puhelimeen.
En kyllä kestäisi jos oma äiti tai anoppi soittelisi jatkuvasti!! Meillä on melkein sitten päinvastoin että EIVÄT juuri koskaan soittele. Ehkä parempi näin päin.
Alussa kun saimme lapsia niin anoppi yritti kyllä jatkuvasti tunkea kylään joka viikonloppu mutta se innostus laantui ONNEKSI. Meinas hermot mennä! Hänellä on nyt niin paljon lapsenlapsia ettei onneksi ehdi keskittyä meidän perheeseen pelkästään. SE hyvä puoli onkin siinä että on itsellä sisaruksia ja miehelläkin:).
Äitini joutui sairauseläkkeelle burn outin jälkeen 56-vuotiaana ja suoraan sanottuna koko sairaseläke on hänelle ihan turha. Vuoden levon jälkeen on voimiensa tunnossa ja täynnä toimintatarmoa. Työ vaan on viety, joten jäljellä ollaan me lapset ja meidän lapsi (ainoa lapsenlapsi toistaiseksi). Mainostaa, kuinka me ollaan hänen elämänsä sisältö ja tuhlaa hirveän tarmonsa meidän elämän järjestelyyn. Ei tunge kylään, mutta soittaa joka päivä, tuo oven taakse jatkuvasti jotain leipomuksia ja yrittää "auttaa" joka asiassa. Ei tajua, että olen pärjännyt omillani jo 15 vuotta ja haluan itse hoitaa asiani, enkä kaipaa jatkuvaa tukea ja apua. Energia suuntautuu myös asioiden urkkimiseen ja tiedottamiseen. Saattaa esimerkiksi soittaa mulle kertoakseen, minkä ikäinen naapurimme on ja mitä tienaa vuodessa. Kuvittelee kai tekevänsä palveluksen, kun kaivaa verotoimistossa käydessään samalla naapureidemme (he asuvat toisella puolen kaupunkia ja meidän naapureita eivät edes naamalta tiedä) tietoja. Esimerkiksi kysyi rajanaapurimme ikää taannoin ja heitin ympäripyöreästi, että kuusikymppisiltä näyttävät. No, äiti riemukkaana kertoi pari viikkoa myöhemmin, että ovat -46 ja -48 syntyneitä.:( Ei naurata.
En tiedä, mitä sanoisin äidille, joka tarvitsee kuitenkin sitä iloa elämäänsä, mutta toisaalta koen kiusalliseksi, kun tunkeilee kiinni ja nuuskii kaikki mun elämän asiat pohjia myöten. En halua puhua hänelle enää mitään esimerkiksi miehen sukulaisista, koska muuten heti selvittä työpaikat, omaisuudet, asuntojen ulkonäöt ja iät. Musta se on kiusallista. Jos vaikka mieheni serkku asuu kaupunginosassa X, niin ei mun tarvi tietää, minkä näköinen se talo on ulkoapäin ja millaiset autot on pihassa. Mua tuollainen ahdistaa pikemminkin.
Siis ihan uskomatonta,äitisi on vielä reippaasti alle 60-vuotias. Oma äitini on 70-vuotias ja hän on todella aktiivinen eläkeläinen. Hän on mukana eläkeläisjärjestön toiminnassa mikä tekee erilaisia retkiä kotimaassa ja ulkomailla ja joka vko on jumppaa,käsityöharrastuksia,teatteriretkiä yms. Äitini nauttii kovasti näistä kaikista. Onko äidilläsi mitään säännöllistä harrastuksia? ystäviä? käykö hän missään esim.kulttuuritapahtumissa/tansseissa? sain jotenki käsityksen että hän ei pääse irti tuosta pienestä ympyrästään,eli ei osaa itse ajatella muuta kuin omia lapsia sisällöntuottajiksi. Pian on toukokuu ja äitienpäivä,voisiko äidillesi ostaa vaikka kylpyläloman,tai sarjalippuja teatteriin yms. pointtini on että jotain kodin ulkopuolella tapahtuvaa. Itse ajattelin antaa äitienpäivä lahjaksi liput katri-helenan konserttiin,on takuulla mieluinen lahja.
Siis ihan uskomatonta,äitisi on vielä reippaasti alle 60-vuotias. Oma äitini on 70-vuotias ja hän on todella aktiivinen eläkeläinen. Hän on mukana eläkeläisjärjestön toiminnassa mikä tekee erilaisia retkiä kotimaassa ja ulkomailla ja joka vko on jumppaa,käsityöharrastuksia,teatteriretkiä yms. Äitini nauttii kovasti näistä kaikista. Onko äidilläsi mitään säännöllistä harrastuksia? ystäviä? käykö hän missään esim.kulttuuritapahtumissa/tansseissa? sain jotenki käsityksen että hän ei pääse irti tuosta pienestä ympyrästään,eli ei osaa itse ajatella muuta kuin omia lapsia sisällöntuottajiksi. Pian on toukokuu ja äitienpäivä,voisiko äidillesi ostaa vaikka kylpyläloman,tai sarjalippuja teatteriin yms. pointtini on että jotain kodin ulkopuolella tapahtuvaa. Itse ajattelin antaa äitienpäivä lahjaksi liput katri-helenan konserttiin,on takuulla mieluinen lahja.
-- äitini ei tee nykyään MITÄÄN, on 69-vuotias. Kotona kotona kotona, käy ehkä kerran viikossa kaupungissa ostamassa ruokaa isäni kanssa. On niin kaavoihin kangistunut kuin olla ja voi:(. Jos ihminen haluaa vanheta nopeasti niin kannattaa istua vain kotona eikä ikinä tehdä mitään uutta tai kiinnostavaa...
-- äitini ei tee nykyään MITÄÄN, on 69-vuotias. Kotona kotona kotona, käy ehkä kerran viikossa kaupungissa ostamassa ruokaa isäni kanssa. On niin kaavoihin kangistunut kuin olla ja voi:(. Jos ihminen haluaa vanheta nopeasti niin kannattaa istua vain kotona eikä ikinä tehdä mitään uutta tai kiinnostavaa...
Voi EI! Mieheni täti on samanlainen,paitsi että ikää on 64-vuotta. Asuu meidän naapurissa,käy päivittäin sauvakävelyllä ja kerran kesässä kesäteatterissa. Vaikka hänen aikuset lapset ostaisi hänelle lippuja lahjaksi,niin hän ei enää lähde minnekkään,ei edes kirkkokonserttiin (ennen kävi niissä meilellään). Käy päivittäin sauvakävelyn jälkeen hautausmaalla.Keskustelun taso on sitä että elämäniloa ei ole enää,valittaa jokaikisestä asiasta ja marisee kun lapset käyvät niin harvoin. Olen yrittänyt kannustaa häntä,mutta hän on ihan täysin mökkiytynyt. Jotenkin ihan kamalaa,olen todella tyytyväinen että oma äitini ja anoppini ovat vireitä eläkeläisiä ja he ovat vanhempia kuin mieheni täti. Olen alkanut jo epäillä että mieheni tädillä on mielenterveysongelmia tms. hän on ihan täysin sulkeutunut kotiinsa.
yritti mennä töihin, mutta eihän siitä mitään tullut. Eli on aina kököttänyt kotona, kyyläten muita.