Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset lenkkarit kannattaisi ostaa lenkkeilyyn? Entä vaatteet?

Vierailija
14.04.2009 |

Pitäisi ostaa uudet lenkkarit ja olen kyllästynyt juoksemaan vanhassa anorakissa ja tavallisissa housuissa...Ehdotuksia ja suosituksia?

Jotain keskihintaista ajattelin.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, millaiset tarvitset, riippuu ihan sun jalastasi. Kaikille ei käy kaikki. Lisäksi kannattaa ostaa kunnon lenkkivarusteet, vedenpitävät ja kosteutta iholta siirtävät. Mutta tärkein on tuo kenkäasia, menepä jonnekin urheiluliikkeeseen, missä on askelskanneri, silloin saat juuri sinulle sopivat lenkkarit.

Vierailija
2/11 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan vastaajan ohjeet hyviä, ehdottomasti kannattaa mennä urheiluliikkeeseen silloin, kun siellä on kenkäexpertti laitteen kanssa katsomassa askellusta.

Muut vaatteet on sitten makuasia. Itse juoksen talvella ohuella juoksupuvulla, eli sellaisella ns. tuulipuvulla, mutta vielä ohuempaa kangasta. Alle sään mukaan kerroksia, yksi tai kaksi. Keväällä, kesällä ja syksyllä tykkään juosta trikoilla. Kerran kun koitin, niin ihastuin iäksi! Mulla on pitkät ja capri-mittaiset. Nyt käytän trikoiden kanssa tuota juoksutakkia, mutta kun kelit lämpenee, niin pelkkä juoksupaita riittää ja kesällä lyhythihainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Analysoiko se mikä osa jalkaterästä rasittuu iskussa kun jalka osuu maahan ja millaiset pitää siten olla kengän ominaisuudet, jalan muotoa vai mitä?

Mitkä olisivat sitten nivelille parhaimmat kengät - tuntuu, että kenkiä on varmaan sataa eri tyyppiä ja mallia.Missähän kaupassa olisi asiantuntevat myyjät ja osaaminen?

Kiitos neuvosta muuten.

ap

Vierailija
4/11 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennan vielä tuota trikoo-asiaa: onko kyseessä siis tekokuitutrikoot, jotka siirtävät kosteutta pintakerrokseen ja ovatko puuvillatrikoot ihan pois laskuista - eikö ne hiotessa kastu epämiellyttävän tuntuisiksi?

Missä merkeissä olisi hyvä hintalaatu-suhde?

Vierailija
5/11 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä nykyaikaiset treenivaatteet nimenomaan juuri poistavat sitä kosteutta iholta poispäin. Urheiluliikkeessä osaavat kyllä neuvoa, näitä on vähän joka merkillä.

Vierailija
6/11 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat mitä vaan heidän mallistosta, niin kestävät kyllästymiseen saakka.

Juoksutrikoita kannattaa olla kahdet: polvimittaiset ja pitkät.

Samoin juoksupaitoja lyhyt- ja pitkähihaiset.

Takkina käytän Niken ohutta tuulitakkia, jossa paljon taskuja.

Välikerrokseski lämpöä tarvitessa on hyvä ihan ohut pystykauluksinen fleese.

Näillä pärjäät lähes kaikilla keleillä asuja kerrostaen.

Nyt eletään juoksubuumia, joten kaikissa urkkaliikkeissä osataan kyllä palvella.

Vierailija
7/11 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei mene satasta-paria hukkaan vääränlaisiin kenkiin. Jos asvaltilla juokset ja varsinkin jos olet painava, niin hanki mahdollisimman hyvin vaimennetut kengät. Pronaatiotuen tarve on se asia, joka tarkistetaan tuolla skannauksella. Useimmat (?) tarvitsevat tuen, joillakin sitä ei missään tapauksessa saa olla. Tuet siis ovat kengissä valmiina.

Vierailija
8/11 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta yksi tärkeä juttu kenkien ostossa (minkä monet unohtavat) on se, että juoksukengät pitää osta ns. yhtä kokoa liian isot. Esim. minulla normaali kengänkoko n. 41-41.5 ja juoksukengät ovat kokoa 42.5. Jos ostaa saman kokoiset kun yleensä käyttää niin ovat liian pienet sillä juoksiessa varpailla pitää olla riittävästi tilaa etteivät askelen voimasta iskeydy kengän kärkeä vasten.

Myyjät tietävät hyvin, heiltä kannattaa kysyä.

Vierailija
9/11 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmistetaan sitten jokaiselle sopivat pohjalliset. Ne sitten käyvät kaikkiin kenkiin (footbalance tms)??

Vierailija
10/11 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Craftin puku ja trikoot, ostettu alesta. Paitoja on Craftin ja Brooksin. En usko, että minkään merkkiset on toistaan ylivoimaisen parempia tai erityisen huonoja, samantuntuisia materiaalit on lähes kaikissa.

Vierailija
11/11 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoita, että vaatteet täytyy olla jotain tiettyä merkkiä, mutta kannattaa oikeasti ostaa juoksemiseen tarkoitetut paidat ja housut. Eron huomaa, kun ensimmäisen kerran käyttää juoksupukua verkkareiden jälkeen. Kengissä kannattaa kyllä satsata laatuun, sen huomaa juostessa. Ja kuten joku sanoikin, juoksulenkkarit eivät missään nimessä saa olla liian pienet, muuten kynnet mustuvat ja irtoilevat. Minullakin on juoksulenkkarit kokoa 41, vaikka muuten käytän kokoa 40. Minä marssin ostamaan kenkiä urheiluliikkeeseen ja asiantunteva myyjä myi minulle tosi hyvät kengät. Hyvän myyjän tunnistaa siitä, että hän kyselee tarkkaan mihin käyttötarkoitukseen kengät tulevat,eikä myy ensimmäisiä tarjouksessa olevia. Kannattaa kyllä hyödyntää alet, sieltä saa merkkitavaraa halvalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi