Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt riitti!! Auttakaas "suunnittelussa"

Vierailija
14.04.2009 |

Tässä on ollut viikon todella tiukkaa rahasta ja huomasin kuinka vähällä sitä pärjääkään...

Jotenkin silti aina kun tulee rahaa, tuntuu ne menevän kauppaan samantien..

Nyt päätin, että "tuhlailu" loppuu!!

Huomenna tulee elarit ja päätin ostaa viisaasti ja suunnitellusti. Tarkoituksena on, että 110e riittää lapsilisiin asti ja mielellään 20e on vielä rahaa kun ne tulee!!

Mitä ruokaa siis laittaisin? Niin että joka päivä tulee tehtyä ruokaa, seuraavana aamupäivänä edellisen päivän jämät ja illalla uusi ruoka...

Leivätkin voisin leipoa itse!!

Antakaas herkullisia ruoka vinkkejä ja muita säästämis neuvoja!!

Tuhlari joka päätti moisen nyt lopettaa!!

Aina kun tulee uusi rahapäivä laitan edellisestä rahasta jääneet eurot säästöön!!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

keittoja ja laatikoita, ovat edullisia. Sämpylöitä ja muuta leipää leipoisin myös itse. Puuroja aamuisin ja illalle vaikka pannaria. Itse tekemällä säästää pitkän pennin.

Vierailija
2/3 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnikalaa vedessä, spagettia, lisäksi tomaattimurskaa yrttimaustettu,

ruokakermaa, sipulia.

Keitä spagetti,kuullota sipuli ja lisää tomaatti+kerma, mausta ripauksella

sokeria, suolaa, pizzamaustetta, suusrusta tarviitaessa maizenalla, sekoita sekaisin ja uuniin 15min, päälle juustoraastetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka aamu kaurapuuroa, jos sitä jää, laita loppu puuro sämpylätaikinaan.

Katso kaupassa, mitä on tarjouksessa, ja osta sen mukaan. Kasvissosekeitot ovat edullisia ja hyviä. Halpaa on myös, jos keität itse hernekeittoa ison satsin, tosin purkkikeittokin on edullista. Tee pinaattikeittoa pakastepinaatista, keitä kaveriksi kananmunia. Tee munakasta (täytteeksi kasviksia/kinkkua/juustoa/nakkeja tms mitä sattuu olemaan).

Muita edullisia ruokia itse tehtyinä ovat kaalilaatikko ja kaalikeitto, makaroonilaatikko, kesäkeitto,...

Osta soijarouhetta pussi ja tee siitä pastakastiketta (tulee ihan jauhelihakastikkeen näköistä ja makuista, menee lapsillekin hyvin, kun maustat teidän maun mukaan), soijarouhe on terveellistä, riittoisaa ja hyvää ja halpaa.

Välipalaksi naposteluun porkkanoita, lanttua, omenaa...

Jos löydät pakkasesta marjoja, keitä vaikka vispipuuroa.

Joskus lohta saa jopa alle kolmen euron kilo, osta silloin kokonainen lohi, tee keittoa, pastakastiketta tai suolaa osa ja laita toinen puoli fileenä uuniin.

Jos mieli tekee makeaa, leivo itse muffinseja tms. Älä osta kaupan valmitta herkkuja (karkkeja, sipsejä, limua...)

Tee pakaste seidistä esim. mantelikalaa (ohje löytyy googlettamalla).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi