Myitkö vauvatavarat, kun lapsiluku (todennäköisesti) täynnä?
Tässäpä ongelma minkä parissa painin.
Meillä on kolme alle kouluikäistä lasta, 6v, 4v ja 6 kk. MIes on tällä hetkellä ehdoton lapsiluvun suhteen - ei enää yhtään lasta koskaan. Ei sen tarkemmin perustele kantaansa. Lapset ovat meillä olleet helppoja; ei koliikkeja ja yövalvomisia, ovat terveitä kaikin puolin ja muutenkin hyvin rauhallisia ja kilttejä. Minä kannan päävastuun lapsista. Toki mies tekee heille välillä iltapalaa ja iltapesut.
Itselläni riittäisi voimia ja rakkautta vielä yhdelle, olen aina halunnut neljä lasta ja tiedän, että siinä menisi myös minun rajani.
Nyt sitten painin suuren päätöksen edessä. Kuopukselta on jäänyt jo ensimmäiset vaatteet pieniksi. Olen aina ostanut lapsille "sitä kalleinta vaatetta" ja ne ovat todella hyvässä kunnossa. Toki niissä on myös suuri tunnearvo. En millään pysty luopumaan vaatteista ja laittamaan niitä myyntiin huutikseen, vaikka mies sitä vaatii. Se tuntuu niin lopulliselta!
Haluaisin säästää sille "viimeiselle" lapselle ne vielä, jota emme kai sitten koskaan saa :(
Mitä minun tilanteessani olleet olette tehneet? Myyneet vai säilyttäneet kaiken varalta?
Meillä alkaa ikäkin tulla vastaan (33 v), joten se viimeinen olisi tehtävä parin vuoden sisään, jos miehen pää sattuisi kääntymään. Onko jollakin miehen pää vielä kääntynyt? Meillä raha ei ole esteenä, lähinnä kai vain miehen mukavuudenhalu.
Kommentit (24)
kaikkien lasten jäljiltä.
Olisi kyllästyttänyt käyttää samaa kuin edellisellä
Meillä mies on vauvavuoden ajan aina tosi jyrkkänä, että ei haluaisi uutta. Mutta kummasti hän aina unohtaa ne vauvavuoden vaivat, ja kun olen n. 1,5 vuotta edellisen syntymästä alkanut ehdotella seuraavaa, on mieskin ollut ihan valmis. :)
Mutta joo, en ole vielä myynyt vauvankamoja, pähkäilen tässä vähän samaa asiaa, kun nuo isot vaununrohjot on varastossa tilaa viemässä. Joskus tulevaisuudessa meille tullee vielä lapsi, mutta ei muutamaan vuoteen. Vaatteita olen ihan antanut kiertoon tuttujen lapsille, samoin turvakaukalomme on lainassa kaverilla, mutta vaunut voisin vaikka myydäkin.
meillä lapset 13v. 9v. ja 6v. Viimeisen lapsen jälkeen myin ja lahjoitin kaikki vauvatarvikkeet ja vaatteet pois kun tuli lapsiluku täyteen. No nyt on 3 viikkoa laskettuun aikaan, kun meille syntyy iltatähti :)
Eli oeln laittanut vauvakamat pois kolmosen jälkeen. Kolmen vuoden kuluttua syntyi kuitenkin nelonen. Taas myin/lahjoitin kaiken pois. Ja nyt odotan viitosta, taas kolme vuotta väliä. :D
Seuraavaa ei pitäisi enää tulla, sillä sitä ennen tulee miehen sterilisaatio. :D Näinkin voi silti käydä!