Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Myitkö vauvatavarat, kun lapsiluku (todennäköisesti) täynnä?

Vierailija
14.04.2009 |

Tässäpä ongelma minkä parissa painin.

Meillä on kolme alle kouluikäistä lasta, 6v, 4v ja 6 kk. MIes on tällä hetkellä ehdoton lapsiluvun suhteen - ei enää yhtään lasta koskaan. Ei sen tarkemmin perustele kantaansa. Lapset ovat meillä olleet helppoja; ei koliikkeja ja yövalvomisia, ovat terveitä kaikin puolin ja muutenkin hyvin rauhallisia ja kilttejä. Minä kannan päävastuun lapsista. Toki mies tekee heille välillä iltapalaa ja iltapesut.

Itselläni riittäisi voimia ja rakkautta vielä yhdelle, olen aina halunnut neljä lasta ja tiedän, että siinä menisi myös minun rajani.

Nyt sitten painin suuren päätöksen edessä. Kuopukselta on jäänyt jo ensimmäiset vaatteet pieniksi. Olen aina ostanut lapsille "sitä kalleinta vaatetta" ja ne ovat todella hyvässä kunnossa. Toki niissä on myös suuri tunnearvo. En millään pysty luopumaan vaatteista ja laittamaan niitä myyntiin huutikseen, vaikka mies sitä vaatii. Se tuntuu niin lopulliselta!

Haluaisin säästää sille "viimeiselle" lapselle ne vielä, jota emme kai sitten koskaan saa :(

Mitä minun tilanteessani olleet olette tehneet? Myyneet vai säilyttäneet kaiken varalta?

Meillä alkaa ikäkin tulla vastaan (33 v), joten se viimeinen olisi tehtävä parin vuoden sisään, jos miehen pää sattuisi kääntymään. Onko jollakin miehen pää vielä kääntynyt? Meillä raha ei ole esteenä, lähinnä kai vain miehen mukavuudenhalu.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten eipä niistä vaatteista kauheasti jäänyt jäljelle kahden käyttäjän jälkeen. Sulla vissiin siistimmät lapset kuin mulla!

Vierailija
2/24 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tilanne on se että jopa 50% todennäköisyydellä tehdään vielä 1 lapsi lisää, mutta silti myyn 99,9% vaatteista pois.

Vaatteita saa aina lisää.

Eri asia on sitten suuremmat hankinnat, kuten esim. turvakaukalo tai yhdistelmät jotka mahdoivat maltaita.

700€ yhdistelmistä saa hyvällä tuurilla 200 joten ei niistä kannata luopua jos lapsia meinaa tehdä lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos sulla on tosi paljon säilytystilaa niin voihan niitä säästellä. JA tosiaan 6 v vanhoista kolmella olleista nyt ei varmana paljon myymällä saa.

Itse vein just kolmannen jälkeen pari jätesäkillistä vauvan vaatteita keräyslaatikkoon.

Vierailija
4/24 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsiluku tuli täyteen - ja vaikka vähän haikailin, niin lahjoitin kaikki pois. Vain muutamia vaatteita säästin ihan tunnesyistä. Kaikki muu meni tuttaville tai johonkn keräykseen.

Meillä on ihan hyvä taloudellinen tilanne, joten emme viitsineet alkaa myymisrumbaan joidenkin satasten tähden. Nykyisinkin lahjoitan kaikki pieneksi jääneet, hyväkuntoiset vaattet ja muuta kirkon keräyksiin. Menee toivottavasti tarpeeseen. :)

Vierailija
5/24 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka oli olemassa pieni epävarmuus, että ehkä joskus vielä yksi. Laitoimme kiertoon, osan myin puoli-ilmaiseksi ja suurin osa ihan vaan lahjoitettiin kaveriperheisiin.

Päätimme sittenkin haluta kolmannen lapsen, kun hän syntyi olivat isommat lapset 6v ja 5v. Saimme vaikka mitä tavaraa ja vaatetta ihan kahmalokaupalla kun kaikissa kaveriperheissä taisi olla tilanne, että lapset on tehty. Hieno homma. Nyt laitamme tältä pienimmältä taas kaikkea suoraan kiertoon.

Ymmärrän kyllä vaatteiden tunnearvonkin, mutta mitäs jos ap säästäisit ne pari ihaninta ihanuutta - oikeasti jos joskus teette sen neljännekin, niin vaatetta (ihanaa sellaista) saa aina lisää ja sitä saattaa saada ihan ilmaiseksikin ystäviltä jos itsekin harrastaa tätä kierrätystä :)

Vierailija
6/24 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolme pientä lasta ja yhden ainakin aiomme vielä tehdä (jos luoja suo ;)). Tavaraa on niin pirusti (kaksosilta varsinkin). Osasta olen jo luopunut, mutta ihanimpia vaatteita säästänyt ja isompia tavaroita.

Vinkiksi vaan että säästä osa kivoimmista kuteista ja paremmista tarvikkeista. Myy loput. Kyllä niitä joka tapauksessa tulee uusia hankittua jos vauvan vielä teette.

Vierailija
7/24 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain pieniä ihanuuksian kyllä säästin (esim. vaatteet joissa lapsi tuli laitokselta kotiin, ensimmäinen juhlamekko jne) mutta muut möin pois.

Jos lapsia vielä tulee lisää niin saanpahan ostaa kaikenmaailman ihanuuksia lisää! :)

Vierailija
8/24 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa meni kavereille jollain ihan pilkkahinnalla tai ilmaiseksi. Myös ensi&turvakotiin on mennyt tavaraa. Muutama vaate on säästetty mutta enempää ei kyllä jää, ei yksinkertaisesti mahdu minnekään monen vuoden vaatteet.

Monet haluaa luopua noista sitetn 15 vuoden kuluttua, ja yllätys yllätys kukaan ei niitä halua edes ilmaiseksi.

Vierailija
9/24 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi lasta ja itse en ole varma onko lapsiluku tässä, mies on kovasti sitä mieltä että ei enää lapsia. Tosin olen kyllä myynyt kaikki vauvavaatteet ja tarvikkeet pois ihan omasta aloitteesta, jos se kolmas joskus tulee niin sitten ostetaan uudet, en viitsi varastoida vain sen takia että mitä jos...

Mies heivasi tänään pinnasängyn kierrätyskeskukseen, se vähän kirpaisi, mutta saahan niitäkin käytettynä halvalla, jos siis sellaista joskus vielä tarttee.

Vierailija
10/24 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme ole niin köyhiä tai ahneita, että jaksaisin alkaa myymään mitään vaatteita tai tarvikkeita. Vien Fidaan tai SPR:n kirppikselle kaikki mitä jää, ensin tarjoan lähipiirin äideille parhaimpia (ilmaiseksi). Olen hankkinut kaikki tarvikkeet omien lasten käyttöä varten, en jälleenmyyntiarvoa ajatellen. Mieluusti tuotan hyvää mieltä jollenkin antamalla vaatteet ja tavarat pois.

Meillä minä olisin halunnut kolmannen, mies vain kaksi ja kaikki on siis laitettu kiertoon kakkosen jäljiltä. Ikää minulla 29v. joten aikaa vielä olisi, mutta en jaksa säilöä mitään "ehkä vielä sitten joskus"-mentaliteetilla. Rahalla saa uudet, jos mies jostain syystä mielensä muuttaisi.

Niin ja siis ei me mitään rikkaita olla, yhteensä nettotulot 3500€.

Vierailija
11/24 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan vaatteet siis ja taaperoikäisen. Leikki-ikäisten vaatteista ei enää siistejä myyntivaatteita saakaan, kun käyttöikä on vauvan vaatteita pidempi. Meillä on kaksi tyttöä, ja kuopus vaatettuu pääsääntöisesti isosiskonsa vanhoilla vaatteilla (alusvaatteet, sukat ja sukkahousut sekä kengät ostan uudet). Toki hankin kuopuksellekin uusia vaatteita, mutta vain 1/4-osan hankinnoista.

Nyt meille saa kolmas tulla, jos on tullakseen, enkä harmittele myytyjä vaatteita. Jos lykästää on kiva päästä hankkimaan uusia, tämän päivän lasten vaatteita, eikä pukea pientä seitsemän vuotta sitten isosiskolle hankittuihin. Mekkoja haluaisin tosin saada hankkia kaappiin uuden kuopuksenkin kohdalla...

Niin ja ajattomimmat ja muistorikkaimmat vaatekerrat säästimme. Molemmille tytöille erikseen.

Vierailija
12/24 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten tuli kolmas ja hänenkin jälkeen olen myynyt kaiken, siitä huolimatta että mies kuumeilee vielä neljättä. Ostetaan sitten uudet jos tarvitaan.

Vierailija
13/24 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt päässyt vaatteiden lajittelussa kahteen isoon kasaan: kuluneet & keräykseen laitettavat sekä priimat merkkivaatteet. Meillä tosiaan vaatetta on kasapäin; äp-laatikko on jo täynnä 56-62 cm vaatetta :)

Jospa siis vaikka vuoden ajan säilyttäisin nuo priimavaatteet.

Mutta onko jonkun mies vielä kolmen lapsen ja ehdottoman ei:n jälkeen taipunut jossain vaiheessa iltatähteen?

t: ap

Vierailija
14/24 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo vain on vaihtunut.

Vierailija
15/24 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä kaksi lasta 1,5v ikäerolla ja meno on sen mukainen, että kolme lasta olisi ihan liian monta lasta=D

Vierailija
16/24 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä yli kymmenen vuotta. Säästä vaatteet.

Vierailija
17/24 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 4 lasta, joista 3 nuorinta aika samanikäisiä kuin ap:llä.

(meillä 6,5 v, 5 v ja 7 kk, sekä ex-suhteestani 18 v, joka tosin asuu jo omillaan).

Meillä miehen mieli on todellakin muuttunut vuosien saatossa ;)

Kun ekaa yhteistä odotin, mies oli sitä mieltä, että meille tulee vain yksi yhteinen, ei sen enempää :(

Kun tuo 6 v syntyi, ja miehestäni tuli ensimmäistä kertaa biologisesti isä, mielensä muuttui totaalisesti: ehdotti itse, että "tarvitseehan sen saada leikkikaveri" ;)

Niinpä meillä on tuo 5 v myös :)

Hänen synnyttyään olimme molemmat varmoja, että perheemme on tässä.

Myin valtaosan vaatteista ja tarvikkeista pois, vain rakkaimmat säästin.

Niistä rakkaimmista en millään olisi voinut luopua <3

Ensin mulle tuli vauvakuume, mikä sittemmin tarttui mieheenikin.

Miltei 2,5 v yrittelyn jälkeen toiveemme kuultiin, ja meille syntyi tuo kauan kaivattu vauva <3

Hänelle sitten ollaan ostettu valtaosin uutena kaikkea mahdollista, laadukkaampaa ja hintavaakin.

Odotusaikanani ajattelin, että ei enempää, vaan niin muuttui mieli, meillä molemmilla ;)

Toinen yrityskierto menossa, ja epäilys on, että uusi tulokas olisi matkassa mukana <3

Mä en ap:na antaisi periksi, jos tunnet, että vauvakuume on kova, yrittäisin sinuna kääntää miehesi pään.

Meillä ikää muutamia vuosia enempi kuin sulla, mutta en koe vielä olevani liian vanha äidiksi ;)

Ja rahasta ei meilläkään ole kiinni, kyllä ne 4 menee siinä samassa kuin 3 ;)

Ja nyt kun tavaroita ja vaatteita on valmiina paljon, ei tarvitse edes niin paljoa satsausta, vaikka vauva tulisikin.

Hedelmäisiä pohdintoja miehesi kanssa!

Vierailija
18/24 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oli ihanaa saada neljän lapsen jälkeen myytyä nurkista vaunut ja rattaat (yhteensä kuudet erilaiset), nyt on vielä pitkään palvelleet matkikset varmuuden vuoksi kohta 3-vuotiaalle kuopukselle. Kaukaloita meillä on ollut kaksi, joista pidempään käytössä ollut kaatikselle ja tuoreempi kaverini esikoiselle. Sitterit, syöttötuolit, jumppalelut, pinnasängyt ja kestovaipat olen saanut kaikki kaupaksi kirppiksillä pieneen hintaan. En ikinä olisi halunnut sitä roinaa meillä säilyttää, joten kivalta tuntuu saada se kiertoon.

Vaatteista olen säästänyt jokaiselta jotain muistorikasta pientä ihanaa, suurin osa on mennyt kavereiden lapsille ja osan olen myynyt kirppikselle. Loput puhtaat ja ehjät pistin keräyksiin.

Toisaalta vauvakuume vaivaa taas ihan tosissaan, mutta koska olemme molemmat olleet tosi tyytyväisiä neljään lapseen, saattaa pikkuviitonen jäädä ikuiseksi haaveeksi. Saa nähdä, aikaa meilläkin on vielä kymmenisen vuotta tarvittaessa. Jos meille vauva vielä tulisi, olisi vaan hauskaa ostaa hänelle kaikki uutta ja tuoretta, ja aika hyvin tietäisikin, mitä oikeasti tarvitsee.

Vierailija
19/24 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä vauvantekoon ja -odotukseen!

Vierailija
20/24 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onko jonkun mies vielä kolmen lapsen ja ehdottoman ei:n jälkeen taipunut jossain vaiheessa iltatähteen?

t: ap

Ystävilleni on tulossa neljäs (ihan yhteisestä päätöksestä), vaikka se kolmas oli jo kuulemma vaikea puhua... :) Ja siis siinäkin perheessä vaimo on kuumeillut koko ajan, mies hiukan hitaammin lämpenevä!

Kyllä se saattaa miehenkin mieli vielä muuttua, mutta älä kuitenkaan vain sen takia säästä kaikkea. Vain ne ihanimmat ja "korvaamattomat".