Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

17v. ,opiskelijatytyön kesäpalkka?

Vierailija
13.04.2009 |

Meille tulee 17v. sukulaistyttö 8v ja 5v. tyttöjen hoitajaksi kesäkuussa kolmeksi viikoksi. Hoitaa lapsia, ei kotia. Laittaa / lämmittää lounaan, antaa aamiaisen ja välipalan. Asuu meillä ja saa siis täysihoidon meiltä. Mitä maksaisit kolmelta viikolta - könttäsumma kiitos.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, maksamasi palkka on hyvä ja pohdiskelet asiaa mielestäni tosi fiksusti. Haluan kuitenkin vielä kirjoittaa, että täysihoito ei ole nuorelle mikään palkka, vanhemmat tarjoaisivat täysihoidon, netin, lintsit yms. lapselleen joka tapauksessa. Jä kyllä se toisten nurkissa oleminen ja jatkuva "seuranpito" ja seurallisuuskin käy enemmän työstä kuin lomasta. Siksi nuorelle kuuluu mielestäni maksaa ihan kunnon palkka (ja sellainen AP:n maksama raha onkin).

Vierailija
2/24 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun saa tosiaan täysihoidon. Itse voisin ajatella esim. 100€/vko max. Kysypä vähän tytöltä itseltään mitä on ajatellut. Kannattaa tosiaan sopia summa etukäteen, ettei tule pettymyksiä puolin tai toisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksettaisiin verollisena. Kuulin, että joitain nuoria oli palkattu n. 100 €/kk kauppaan apulaisiksi (en tiedä montako tuntia/vko).

Vierailija
4/24 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkohan se nyt onkaan, kymmenen vuotta sitten taisin saada 50 puntaa viikossa + täyshoidon. Eli tuo on jotakuinkin 250 e kuukaudessa.

Vierailija
5/24 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselin täällä taannoin palkkaehdotuksia. Meillä tilanne oli tämä: Hoitaja olisi ollut töissä n. 8.30 - 13.20. Lapset isoja, kouluikäisiä. Tehtävä olisi ollut olla läsnä, tarjoila valmiiksi laitettu aamupala ja ehkä lounas noin yhden maissa kun olen jo melkein kotona (siivous siis jäisi mulle). Ei tiskausta, siivousta tms. väliajat saa vaikka lukea, käydä rannalla lasten kanssa, ottaa aurinkoa, olla netissä. Palkkaa olisin maksanut 500 kuukaudessa - ja sain kuulla, että on ihan liian vähän.

Ei sitten palkata ketään vaan isovanhemmat lupasivat "hoitaa" koululaiset. typeränä kuvittelin, että nykyteinille 500e on parempi kuin ei ollenkaan kesätyöpalkkaa. Enempää en paljon voisi edes maksaa kun osa-aika työstä sairaanhoitajana saan käteen 700e ja risat.

odotan kiinnostuksella millaisia vastauksia sinä' saat...

Vierailija
6/24 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) Kuka menisi sillä palkalla töihin? No joo, tunteja saatta olla vain muutama viikossa, mutta miksi kukaan kauppias palkkaisi jonkun muutamaksi tunniksi silloin tällöin pyörimään kauppaan "töhin"?!

b) Suomessa on moni riistokesätyöpaikkoin tunnettuja yrityksiä, niissä tuntipalkka on alle 7€, eli minusta n. 7€ on minimituntipalkka, jonka alle en kehtaisi maksaa.

Ja en vertaisi aupairin palkkaan, sillä aupairille _yleensä_ maksetaan lennot isäntäperheen pussista, +aupairille kustannetaan kielikurssi ja lähes aina hän pääsee perheen mukana myös matkoille ---> saa muitakin etuja kun sen taskurahan.

Aupairiksi lähtemisessä on myös se, että kukaan ei tee sitä rahan vaan KOKEMUKSEN vuoksi, pääsee asumaan ulkomaille jne.

Eli laskisin näin:

Montako h/pvä ja montako pv/kk työttö on töissä?

Jos ajatellaan että 8h/pvä, 5pv/vko ja kaikkiaan kolme viikkoa, niin 7€ tuntipalkalla tuosta tulisi 840€, mikä olisi minusta ihan ok summa.

Huomioikaa myös se, että jos tuo palkka vaikuttaa kovalta, niin se mahdollistaa teidän työssäkäymisen, ja joka tapauksessa olisitte joutuneet maksamaan lasten hoidosta (jos nämä olisi esim. leireille järjestetty tuoksi ajaksi / olleen päiväkodissa tmv,) Ja tuo on pieni hinta siitä että lapsilla on hyvä olla!

Vierailija
7/24 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkikäteisissä sumplimisissa jää aina joku pahalle mielelle.

Hoitaako hän pimeästi vai verollisena? Oletko yhtään kysellyt, mitä itse odottaa palkaksi?

Vierailija
8/24 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI kyllä makseta lentoja eikä yleensä kielikurssejakaan! Jenkkeihin lähtiessa matkat saatetaan maksaa mutta silloin täytyy maksaa välitystoimistolle monta isoa rahaa. Esim. Britteihin lähtiessä saa kyllä pulittaa kaiken itse. Tosi harva perhe maksaa kielikurssejakaan. Harvemmin au pairit lähtevät mukaan perheen viikonloppumatkoillekaan. Ja jos lähtevätkin, niin voihan tuo sukulaistyttökin lähteä?!

Vierailija
9/24 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksettaisiin verollisena. Kuulin, että joitain nuoria oli palkattu n. 100 €/kk kauppaan apulaisiksi (en tiedä montako tuntia/vko).

Vierailija
10/24 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran maksaa päivähoitokin. Ja on nuorelle iso raha, riippuu tietty perheestä missä kasvanut onko opetettu rahan arvo!

Vierailija
11/24 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

b) Suomessa on moni riistokesätyöpaikkoin tunnettuja yrityksiä, niissä tuntipalkka on alle 7€, eli minusta n. 7€ on minimituntipalkka, jonka alle en kehtaisi maksaa.

7€/h on aika paljon palkkaa lapselle/nuorelle, kun alan ammattilainenkin saa vain n.11€/h (alkupalkka). Ja ap:n tapauksessa työnkuvaan ei kuuluisi siivoilut tai ruuan valmistamiset, sekä työntekijä saisi täyden ylläpidon.

Vierailija
12/24 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kunnalle noin tuhat euroa kuussa!!

Lastenhoito ei ole ilmaista, eikä sitä sellaisena tule pitää.

Vierailija
13/24 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikosta +ruuat kun oli yötäpäivää meillä hoitamassa minun poissaollessa. Oli tyytyväinen!

Vierailija
14/24 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitamassa siskon kolmea lasta (alle kouluikäsiä) koko kesän. Hommiin kuului myös kodinhoito. Sisko oli kyllä itsekin kotona, mutta sänkypotilaan (raskaana ja liikkumiskiellossa). Palkaksi sain täyshoidon ja sisko makso mun puhelinlaskun ja osti tupakat. Siitä sain sitten erikseen rahaa jos hoidin lapsia myös vkl-iltoina siskon miehen ollessa viihteellä. Oisinkohan saanut rahallista korvausta jotain 100mk/vk (tuossa mukana puh.lasku, tupakat ja käteinen mitä sain) Ja vuosi oli 2000.

Vierailija
15/24 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänhän saisi täysihoidon joka tapauksessa ilmaiseksi kotonaankin. Hänelle on vain haitta se, että joutuu toiselle paikkakunnalle kauaksi kavereistaan. Pitäisin kyllä ehdottomana miminä tuollaisesta hommasta 150 euroa / viikko, eikä 200 euroa / viikko olisi mielestäni liikaa. 5-vuotias vielä vaatii käytännössä jatkuvaa läsnäoloa. Olisi eri asia, jos kaikki lapset olisivat jo kouluikäisiä, jolloin hoitaja voisi todennäköisesti tehdä suuren osan päivästä omia juttujaan.

Vierailija
16/24 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen ollut kaksi kertaa aupairina keskieuroopassa (eri maissa) ja molemmilla kerroilla on perhe maksanut lennot! Menomatkan olen maksanut itse, ja kun olemme huomanneet että kemiat kohtaavat ja jään ko. perheeseen aupairiksi on perhe maksanut lennon minulle toinen 1kk ja toinen 3kk jälkeen.

Kielikurssin molemmat lupasivat järjestää, 1. kerralla kävin sen, 2. kertaa en (koska osasin kieltä jo niin hyvin, perhe maksoi sen sijaan kuntosalikorttini)

1. perheen kanssa pääsin monta kertaa Alpeille laskettelemaan, 2. perheen kanssa Italiaan kahden viikon lomalle mukaan.

HUOM: nuo lomamatkat olivat osittain myös työmatkoja, eli hoidin lapsia kun vanhemmat halusivat olla kahden...! Sain toki myös omaa aikaa, mutta olin esim. leikkipuistossa lasten kanssa kun vanhemmat kiersivät taidenäyttelyitä Italiassa jne.

Molemmista perheistä sain myös arvokkaat läksiäsilahjat kun lähdin, ja edelleen olen molempiin perheisiin yhteydessä säännöllisesti:)

Vierailija
17/24 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Au pairin tittelillä.

Palkka on 250e kk ja täysylläpito. Kysyt kelpaako.

Itse palkkasin ykdeksi kesäksi 1v poikaa hoitamaan tytön juuri noin.

Vierailija
18/24 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI kyllä makseta lentoja eikä yleensä kielikurssejakaan! Jenkkeihin lähtiessa matkat saatetaan maksaa mutta silloin täytyy maksaa välitystoimistolle monta isoa rahaa. Esim. Britteihin lähtiessä saa kyllä pulittaa kaiken itse. Tosi harva perhe maksaa kielikurssejakaan. Harvemmin au pairit lähtevät mukaan perheen viikonloppumatkoillekaan. Ja jos lähtevätkin, niin voihan tuo sukulaistyttökin lähteä?!

seka lento, etta kielikurssi, ja saa tulla mukaan perheen matkoille jos haluaa. Ei ole valitystoimiston kautta. Ainakin taalla missa me asutaan, kielikurssi on isantaperheen jopa pakko lain mukaan maksaa, ja tuo 450/kk on minimitaskuraha. Meilla au pair ei ole lasten kokopaivatoiminen hoitaja. Eli itse ehdottaisin ap:lle n. 500-600 EUR/kk plus matkat (jos ei siis asu naapurissa).

Vierailija
19/24 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikäähän sitä että lastenhoidon AMMATTILAINEN tienaa usein noin 1000 € kuussa ja itse maksaa vielä ruoat ja asumisen tuosta palkasta! AP:n tapauksessahan tyttö saisi ruoat ja asumisen ilmaiseksi! Korkeintaan 400 € maksaisin!

Vierailija
20/24 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö saa syödä ja asua ilmaiseksi, katsoa televisiota, käyttää tietokonetta yms. työajalla kun nuo lapsetkin on jo sen verran isoja että ei tarvitse koko ajan vahtia.

Esimerkiksi meidän kaupungissa nuorten kesätyön kuukausipalkka on 770 € ja työaika on 38 tuntia viikossa. On huomattavasti raskaampaa työtä kuin tuo ap:n lastenhoito. Ja tuosta 770 eurosta kun katsotaan 3 vk osuus niin se on 577 €. Joten minun mielestäni 300 euroakaan ei olisi liian vähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä