***ELOKUISET LEIJONANPENNUT VKO 16***
Aloitan uuden viikon pinon, jos vaikka keskustelu hieman vilkastuisi pyhien jälkeen.
Kommentit (27)
Pitkästä aikaa laitan minäkin pari riviä... pääsiäisen vietin karseessa vatsataudissa. Se oli nyt kolmas laatuaan 2kk sisään, että kyllä tämä raskaus aika matalalle vetää vastustuskyvyn. Luonnollisesti taaskaan kukaan muu perheestä ei sairasta vaan mies ja poika (3v) jatkoivat menoaan normaaliin tahtiin.
Työrintamalla onkin sitten ollut ikävää -olen joutunut melkoisen "ajojahdin" kohteeksi ihan käsittämättömistä syistä ja mua jopa uhattu irtisanomisella ilman palkkaa (laitonta, I know). Motivaatio työn tekoon laski sitä myötä sitten miinuksella ja yritän vaan kehitellä jotain, joilla saisin sairaslomaa... en ole vielä keksinyt... ideoita? Tämä firma taisi tulla nyt katsottua ns.loppuun ja äitiysloman päätteeksi etsin kyllä ihan toisen duunipaikan...
Eilen käytiin rakenneultrassa Kätilöopistolla. Lääkäri katseli kuvia ja kaikki on hienosti -paljastui myös, että masussa möyrii toinen poika :x -itse ajattelin, että täytyy olla tyttö kun olen ollut niin huonovointinen. Mutta poika siellä nyt sitten kuitenkin on. Eli se niistä rimpsumekkohaaveista sitten.
Iituko oli kun alussa puheli miten tää toinen raskaus menee menojaan, eikä pahemmin huomaa perehtyä? Siis mulla on ihan sama. Masukki on tosin aivan mieletön hulivili ja melkoinen vilske siellä mahassa käy pitkin päivää. Ultrassakin oli vaikeuksia kuvata kun kaveri pisti ranttaliksi ja sinkoili ympäriinsä. Mutta tätä lukuunottamatta eipä tule vauvajuttuja oikein mietittyä... varmaankin sitten heinäkuussa sinkoilen hirveessä paniikissa etsimässä vaunuja ja kaukaloita sun muita. Meillä ei ole vaatteita esikoiselta tallessa. Mä oon myynyt kaiken... jotenkin ajattelin, että etsin sitten uutta vaatetta uudelle vauvalle... ja nyt tuntuu toisaalta ihanalta ajatukselta päästä kesäkirppiksiä kiertelemään ja rakentamaan "puvustoa" puhtaalta pöydältä :)
Äitiyspakkauksen aion ottaa. Siinä on ollut hyviä perusvaatteita ja makuupussi on aina ehdoton juttu rattaisiin. Vaunuja olenkin käynyt kertaalleen ihailemassa, mutta tiedän hankkivani tällä kertaa käytetyt yhdistelmät -niiden käyttö jää kuitenkin lyhyeksi kun esikoinenkin siirtyi Emmaljungan Scootereihin muistaakseni 8kk ikäisenä -olivat sitten kuiteskin niin paljon pienemmät kuin yhdistelmien ratasosa.
Eipä muuta -ilmassa siis ultran tuomaa onnea kun kaikki hyvin, mutta samalla työstressiä, jollaista en ole koskaan kokenut urani aikana -esimiehen harjoittamaa "syrjintää"... onneksi työkaverit tsemppaavat ja enää 46 työpäivää kesälomaan, josta sitten äitiyslomalle.
Näillä eväillä eteenpäin!
Oodi ja pieni miehen alku 21vkoa tasan!
Eilen aloin jo tosissaan olla huolissaan, kun mitään ei kuulunut, vaikka join monta lasia mehua ja tökin mahaa. Sitten puoli yhdentoista aikaan alkoi moksiminen takaisin :). Ei mitään järin suurta, mutta selvästi tunnettavissa kuitenkin. Vaavi siellä jo varmaan hermostui kun ei saanut rauhassa olla :D.
Eli tosiaan näillä viikoilla voi ilmeisesti olla pitempäänkin hiljaista ja ei vielä välttämättä tarvitse huolestua.
Täällä sataa lunta oikein urakalla ja maa on jo ihan valkoinen. Ei kiva yhtään, mä kun jo ehin niin haaveilla kesästä niin nyt ilma on kuin marraskuussa. Onneksi autossa on vielä talvirenkaat.
terveisin Eve 21+2
kaikille ja uusille tervetuloa mukaan!
Täälläkin välillä kuulostelen liikkeitä, kun on joskus kovin pitkään hiljaista. Sitten välillä potkut tuntuvat ihan tosi hennoilta. Ilmeisesti vauva vaan on koivet selkärankaan päin, jolloin liikeetkään eivät tunnu niin selkeästi. Ja tosiaan saattaa olla pitkiäkin unijaksoja tässä vaiheessa.
Komppaan silti siinä, että jos itseä kovasti huolettaa ja ei saa liikkeitä tuntumaan pariin päivään esim. mehua juomalla ja masua tökkimällä, niin soittoa neuvolaan vaan! Meillä päin ainakin pääsee soittotunnin aikana kuuntelemaan sydänääniä. Neuvolatätini onkin aivan ihana tapaus, aina avuliaalla tuulella, vaikka kiirettä hänellä piisaa enemmän kuin tarpeeksi.
Tänä aamuna heräsin klo 4.25 ja sitten ei enää uni tullutkaan silmään. Oli harvinaisen raivostuttavaa valvoa pari tuntia :( Toivottavasti tästä ei ala raskausunettomuus, esikoista odottaessa heräilin juuri samalla tavalla aamuyöstä ja asiat vaan alkoivat pyöriä päässä. Silloin jouduin viikoksi sairaslomalle lopulta, kun en jaksanut enää olla töissä valvomisen takia. Nyt olen kotona esikoisen kanssa, mutta raskaaksi tulee, jos aamuyöt menee kukkuessa. Peukut ristiin, että kyseessä oli vaan yksittäistapaus.
Vauvavakuutusta pitäisi ruveta ottamaan, en taida jaksaa edes vertailla yhtiöitä vaan otan vanhasta vakuutusyhtiöstä. Esikoisen kohdalla on tullut tarpeeseen ja ainakin eka vuotena jo maksoi itsensä takaisin, joten en uskalla jättää ottamatta nytkään. Kallishan se on, mutta olkoon. Menen mieluummin yksityiselle kuin jonottelen tk:ssa.
Nyt pukemaan esikkoa ulkovaatteisiin, mennään tuohon pihalle hiekkikselle hakemaan ruokahalua. Pilvinen mälsä päivä, taitaa olla hitsin kylmäkin, hrrr.
Penne ja pieni 22+1
tsemppiä raskaisiin aikoihin työrintamalla! Varmasti saisit työterveydestä saikkua ihan psyykkisten/henkisten syiden takia, kerta asiat ovat käyneet töissä raskaaksi. Kannattaa ehdottomasti pyytää sairaslomaa, jos pomo on "pain in the ass". Pidä vaan puolesi, että saat saikkua!
Tänään on ollut ihana kotona olo päivä. Kauppareissun lisäks mies lähti lasten ja pappan kanssa siika ongelle. Ei tullut kalasaalista, mutta mukava yhdessä olo onkin tärkeintä. Oli papan lippis lentänyt mereen ja sille tielle jäänyt. Eväät oli tuhottu ja punaiset posket lapsilla.
Kohta saunaa ja lauantai poppareita syömään sen jälkeen.
Rv 24+2
kirjoitin jo kuulumisetkin, mutta kun lähetti tuli ilmoitus että keskustelut hetkellisesti poissa käytöstä! Argh. Ärsyttää kun just saa kirjotettua kaikki menee ku tuhka tuuleen....
Luin tossa tosta meille tulee vauva -kirjasesta (Stakes,jaettu nlasta),että vkolla 21-24 vuva nukkuu suurimman osan ajasta,mutta voi herätä välillä ulkoa tuleviin ääniin tai tärinään.Voi olla että tässä on turhaan huolestuttu rauhallisemmista päivistä.Mulla siis huomenna neuvola ja ajattelin sieltä vielä kysäistä asiasta.
Mä kyllä "hermoilevana"ekaa odottavana tilasin netistä jo aikoja sitten koti-dopplerin, jolla silloin alkuun kuunneltiin niitä sydänääniä aamulla ja illalla.Rauhoitti kyllä mieltä kummasti.Sieltä kuuluu vauvan liikkeet kans, ku aiemmin niitä ei ees tuntenu.Nykyään enää iltasin kuunnellaan sydänäänet,mutta ei "kiusata" vauvaa laitteella ku hetkisen vaan. :p :p
kiitos kaikille tervetulotoivotuksista ja on ihanaa tulla porukkaan välillä kirjoittelemaan jotain kuulumisia.