Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako aloittaa kasvatustieteiden opinnot avoimessa yliopistossa?

Vierailija
12.04.2009 |

Ei meinaa mistään tähän laman aikaan löytyä mieleistä työtä, ja ajatukset ovat siirtyneet opiskeluun.

Kasvatustieteet kiinnostavat. Onko ko opinnoista hyötyä kun jatkossa pyrkii yliopistoon? Entä tietääkö kukaan paljonko BBA/tradenomi-tutkinnosta hyvitetään kun aloittaa opiskelut yliopistossa? Kiitos jo etukäteen!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatustieteen perusopintojen suorittaminen on paitsi mielenkiintoista myös suht helppoa, joten siitä vaan! Aina siitä voi jotain hyötyä olla!

Vierailija
2/17 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatustieteen perusopintojen suorittaminen on paitsi mielenkiintoista myös suht helppoa, joten siitä vaan! Aina siitä voi jotain hyötyä olla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä varmaan on hyötyä.

Vierailija
4/17 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useat tuntemani kotiäidit opiskelevat / suunnittelevat opiskelevansa avoimessa kasvatustieteitä. Miksi juuri kasvatustieteitä??

Vierailija
5/17 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useat tuntemani kotiäidit opiskelevat / suunnittelevat opiskelevansa avoimessa kasvatustieteitä. Miksi juuri kasvatustieteitä??

juuri BBA:ksi valmistuneena, ja pari kuukautta töitä ei niin aktiivisesti etsineenä on opiskelut alkaneet jälleen kiinnostaa. Olen siis jo yli nelikymppinen kahden koululaisen äiti, jota on opetusala alkanut kiinnostamaan. Nuorempana ei se olisi voinut vähempää kiinnostaa :) Toinen syy on mahdollisuus opiskella kotipaikkakunnalla Helsingin yliopiston alaisuudessa.

Takana jo 15 vuotta työelämää myynnin ja markkinoinnin parissa, mutta nyt ovat "pehmeämmät" arvot alkaneet kiinnostamaan. Kaipa se on tämä ikä ; ) Kiitokset vastanneille terkuin AP

Vierailija
6/17 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan samat mietteet! Yksi tuore tutkinto takana, vähän pätkätöitä, nyt ei niitäkään, joten avoin tuntuisi hyvältä opinahjolta.

Kasvatustieteet ovat mielessä siksi, että meidän pikku avoimessa niitä on eniten (varmaan siksi, että ne ovat suosittuja, niitä voi suorittaa monessa paikassa, ja näin ne ovat taas entistä suositumpia) ja saisin appron kasaan tämän vuoden aikana. Itseäni kiinnostaisi esim sosiologia, mutta luuletteko että sillä työllistyisi, kun tämä nykyinenkin tutkinto on käytännöllisempi ja silti liian hömppää ja teoriaa. Kasvatustieteet tuntuu ainakin täällä päin olevan selkeä ja ymmärretty opintokokonaisuus, jolla toivon saavani lisäpotkua työnhakuun.

Vierailija
7/17 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meinaa mistään tähän laman aikaan löytyä mieleistä työtä, ja ajatukset ovat siirtyneet opiskeluun.

Ei kannata.

Vierailija
8/17 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpi kannattaa enemmän tai on vähemmän tyhmä ratkaisu yliopistotutkinnon suorittaaneen työttömyysajan koulutukseksi: avoimen yliopiston opinnot vai esim amk-tutkinto. Jos vielä ajatellaan, että käyttää opiskeluun saman ajan, vaikkapa kolmisen vuotta, siinä ajassa saa amk:sta tutkinnon mutta avoimesta ei välttämättä ellei pääse tekemään kandia yliopiston puolelle.

Vierailija
9/17 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvitieteitä on tarjolla joka niemessa ja notkossa, ja niitä voi lukea jopa "etänä". Lisäksi kasvatustiede on yksi helpoimmista aineista, jota voi yliopistossa opiskella ja kasvatustieteen perusopinnot heittää suunnilleen kuka vaan läpi ilman suurempia ponnistuksia.

Itse olen suorittanut nuo avoimessa, koska halusin harrastaa jotain, aihepiiri kiinnosti ja tiesin, etten kuole vaativuuden takia...:)

Vierailija
10/17 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen parhaillaan opettajaksi. Suoritin kasvatustieteen aineopinnot avoimessa ennen sitä. Minulla on kandintutkinto muualta aiemmin suoritettuna, joten en opiskele OKL:ssä kuin maisteriopinnot ja monialaiset eli opetettavat aineet.

Kasvatustieteen aineopinnoista on kovasti siis hyötyä. Olet siis jo perusopinnot tehnyt?

Minä olen siinä käsityksessä, että aiemmasta tutkinnostasi saat korvaavuuksia. Ainakin minulla on opiskelukavereita, jotka ovat saanneet anteeski opintoja tradenomitutkinnon vuoksi. Kannattaa selvittää asiaa yliopiston opinto-ohjaajalta.

Tsemppiä opintoihin! Itse olen ollut tyytyväinen valintaani, vaikka rankkaa tämä on ollut. enkä voi sanoa, että ne aineopinnotkaan mitenkään helposti ja vaivattomasti olisi tulleet tehdyksi. Sinulla kuitenkin taitaa olla opiskelurutiini jo valmiina :)

Vierailija
11/17 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka olisi päässyt kokeilemaan työmarkkinoilla kasvatustieteen vetovoimaa? Eli oliko haastattelijan mielestä esim kasv. approlla merkitystä työnhaussa?

Vierailija
12/17 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelet vain maisteriopinnot jos pyrit lukemaan yleistäkasvatustiedettä. Jos pyrit OKL:ään luet niiden lisäksi vielä monialaiset.

Vierailija
13/17 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitit siis peruopintojen suorittamista. Kyllä nekin auttavat eteenpäin opeuralla. Nekin luetaan hyväksi sitten yliopistossa. Selvitä myös avoimen väylä yliopistoon, josko olisi kelpoinen siinä hakemaan.

Vierailija
14/17 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko, että perusopinnoilla on suurtakaan merkitystä vielä. Toki osoittaahan se aktiivisuutta ja harrastuneisuutta, kun jaksaa itseään sivistää.

Vierailija
15/17 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen parhaillaan opettajaksi. Suoritin kasvatustieteen aineopinnot avoimessa ennen sitä. Minulla on kandintutkinto muualta aiemmin suoritettuna, joten en opiskele OKL:ssä kuin maisteriopinnot ja monialaiset eli opetettavat aineet.

Kasvatustieteen aineopinnoista on kovasti siis hyötyä. Olet siis jo perusopinnot tehnyt?

Minä olen siinä käsityksessä, että aiemmasta tutkinnostasi saat korvaavuuksia. Ainakin minulla on opiskelukavereita, jotka ovat saanneet anteeski opintoja tradenomitutkinnon vuoksi. Kannattaa selvittää asiaa yliopiston opinto-ohjaajalta.

Tsemppiä opintoihin! Itse olen ollut tyytyväinen valintaani, vaikka rankkaa tämä on ollut. enkä voi sanoa, että ne aineopinnotkaan mitenkään helposti ja vaivattomasti olisi tulleet tehdyksi. Sinulla kuitenkin taitaa olla opiskelurutiini jo valmiina :)

Sydämellinen kiitos sinulle kannustavasta kirjoituksesta! Eli ei nelikymppinen sittenkään ole liian vanha uuteen ammattiin. Olenkin nyt päätökseni tehnyt, ja mieheltänikin "luvan" saanut opiskelujen aloittamiseen

Eli ensin perusopintoja avoimessa - kaikki mitä siellä vain voi opiskella, ja sitten hakemaan "joustavan" haun kautta yliopistoon.

Avoimessa näytti olevan myös perusopintoja englannin kielellä, tradenomin tutkinto kiinnosti kun se oli kokonaan englanniksi, olisi opiskelu vähän mielenkiintoisempaa. Täytyy vain kysyä käykö ne sinällään jatkossa.

Ja jos sattuisi, että saisin työpaikan, ei se vaikuttaisi opintoihini lainkaan. Mitä nyt ehkä muuttuisi ajankäytön suhteen vähän vaativammaksi. Yksi kysymys vielä - luuletko, että myös vähän varttuneimmille opettajille on kysyntää työmarkkinoilla? Itseäni ei haittaisi vaikka tekisin vain sijaisuuksia, tuli oltua niiiiin monta vuotta yhden työnantajan palveluksessa :) Kiitos kaikille kannustuksesta!

Vierailija
16/17 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpi kannattaa enemmän tai on vähemmän tyhmä ratkaisu yliopistotutkinnon suorittaaneen työttömyysajan koulutukseksi: avoimen yliopiston opinnot vai esim amk-tutkinto. Jos vielä ajatellaan, että käyttää opiskeluun saman ajan, vaikkapa kolmisen vuotta, siinä ajassa saa amk:sta tutkinnon mutta avoimesta ei välttämättä ellei pääse tekemään kandia yliopiston puolelle.

Itseäni on alkanut harmittamaan kansainvälisenkaupan tradenomia-tutkinto kun se ei oikein "valmistanut" mihinkään. Insinööri, sairaanhoitajat ym on ihan eri asia. Itse en todellakaan halua vain lorvia työtä etsiessaäni, mutta meitä on niin kovin paljon erilaisia!

Vierailija
17/17 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatustiede on mielenkiintoista ja meitä kaikkia koskevaa. Opinnoista on varmasti hyötyä jatkossakin, vähintään saat uusia näkökulmia ihmisen kehitykseen ja kasvatukseen.

Avoimessa opiskelu on aika vapaata. Opiskelukaverit ovat monenikäisiä ja kiinnostuneita aiheesta.

Suosittelen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä