Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä avuksi yökasteluun?

Vierailija
11.04.2009 |

Eskari-ikäinen lapseni pissaa housuihin nykyään useana yönä. Ei paljon, hän yleensä herää silloin kun rupeaa pissaamaan. Joskus pissaa housuun vain sen verran, että pikkuhousut kastuvat. Lakanoille menee vain harvoin pisua. Illalla lapsi käy viimeiseksi pissalla, silti yöllä tulee hätä ja pisu housuun.

Päivälläkin poika venyttää pissaamista siihen asti, että ei pysty enää pidättämään. Joskus päivälläkin lirahtaa vähän housuille juuri ennen kuin ehtii pöntölle. Olen yrittänyt puhua että pissalle täytyy mennä aikaisemmin, mutta lapsi ei muista / malta lähteä pissalle ennen kuin on pakko.

Viimeaikoina öisin housuun lirahtavan pissan määrä on suurentunut. Pelkäänkin, että kohta lapseni ei enää herää pissahätään ja hänestä tulee "oikea" yökastelija. Mitä ihmettä voisin tehdä että vaiva saataisiin jo nyt katkaistua. Lapsi menee kouluun syksyllä, ja siihen mennessä olisi kiva päästä tästä vaivasta eroon. Kaikki vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan, itseltäni on kaikki keinot ja ideat lopussa.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivällä huomaat tilanteen, jossa lapsi ei malta lähteä pissalle, niin vie se vessaan. älä kysele.

ja jos lapsi jääräpäisesti pistää vastaan päivällä, niin laita hänet itse huuhtelemaan pissaiset alushousunsa, pesemään alapäänsä ja vaihtamaan puhtaat jalkaan. kun lapsi joutuu näkemään itse isomman vaivan kun ei lähtenyt ajoissa vessaan, niin luulisi muutaman kerran jälkeen uskovan ja oppivan, että vähemmällä vaivalla pääsee, kun menee ajoissa vessaa.

Vierailija
2/2 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän yökastelija 5- vuotias tyttö, oppi nopeasti yökuivaksi, kun ostettiin sellainen minikasteluhälytin, tossa linkki sivustoon missä niitä myydään. Hälytin on helppo käyttää, meidän aivan toivottomalta tuntunut tyttö, oppi kahdessa viikossa heräämään yöllä pissihätäänsä ennenkö kerkesi pissaamaan vaippaan ja hälytin soimaan. Kannattaa hankkia tuollainen.

http://www.pedihealth.fi/product_catalog.php?c=47

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla