Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 140-neliöinen talo liian iso 3-henkiselle perheelle?

Vierailija
09.04.2009 |

Olemme rakentamassa taloa, johon tulee 3 mh ja 1 työhuone. Onkohan meillä liiankin ruhtinaallisesti tilaa? Olimme toivoneet toista lasta jolloin tilaa olisi juuri sopivasti, mutta emme ilmeisesti saa toista lasta. Meillä käy paljon vieraita kyllä ja nyt on tilaa mukavasti.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

isosta talosta (meitä kyllä onkin 4 + 1 tulossa) mutta vielä isommasta. minä olen sanonut että sitten kun hankkii mulle sen siivoojan, sitten voidaan katsoa. :)

Eli jos joudut itse pitämään kaiken tuon 140m2 siistinä, voi olla aika iso homma.

Vierailija
2/25 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siihen on varaa, niin mikä ettei! aina parempihan se on mitä enemmän on tilaa. ja jospa teille kuitenkin vielä tulee se toinen.... ; )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

isosta talosta (meitä kyllä onkin 4 + 1 tulossa) mutta vielä isommasta. minä olen sanonut että sitten kun hankkii mulle sen siivoojan, sitten voidaan katsoa. :)

Eli jos joudut itse pitämään kaiken tuon 140m2 siistinä, voi olla aika iso homma.

mutta toisaalta, jos asuu väljästi, eikä siis joka paikka ole tupaten täynnä tavaraa (sängynaluslaatikoita yms!), niin käy siivouskin kätevämmin.

Vierailija
4/25 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ollaan jo yli nelikymppisiä, joten toive voi olla jo mennyttä.

Joo, tilaa on sitten yllin kyllin. Ehkä 2 vierekkäin olevasta makuuhuoneesta voi tehdä 1 ison : )

Vierailija
5/25 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: 220 neliöö/neljä henkee

Vierailija
6/25 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neljä henkeä tulee jatkossakin asumaan 70m2 -asunnossa, mutta jos rahaa riittää ja ympäristöasiat eivät mieltä paina, niin asukaa toki miten haluatte.

Vierailija
7/25 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neljä henkeä tulee jatkossakin asumaan 70m2 -asunnossa, mutta jos rahaa riittää ja ympäristöasiat eivät mieltä paina, niin asukaa toki miten haluatte.

Vierailija
8/25 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyän kaikki khh, pseuhuoneet, wc yms. vie kauheasti niitä neliöitä.

En tiedä miten teillä neliöt on sijoitettu, mutta jos talossa on 3+1 mh, niin ei ne keittiö ja olkkari voi enää olla mitään kartanon saleja. Joten ihan tavallisen näköinen kotihan se on.

Sehä on mukavaa, että on vieraillekin oma huone, jos vieraita kerran käy.

Ja säilytystilaahan teillä sitten riiittää, sitä ei ole liikaa koskaan.

Vierailija
9/25 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä sait sellaista päähäsi? Lapselle oma huone, vanhemmille toinen, vierashuone ja työhuone, olkkari, keittiö, saunaosasto, erillinen wc, ehkä vaatehuone... johan siinä nuo neliöt menevät. Minulle kelpaisi tuplat isompikin, sillä tarvitsemme paljon tilaa kotona työskentelyyn ja harrastuksiin, samoin yövieraille, omia lapsia 2.

Vierailija
10/25 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt 116m2 ja 3 hlöä. huoneita 3mh + työhuone.

Juuri sopiva määrä huoneita, mutta neliöitä voisi olla muutama lisää keittiössä, lapsen makkarissa ja kylppärissä. eli se 140m2 ois varmaan just passeli.

Kiva kun on työhuone ja vierashuone/harrastehuone erikseen. Ja tosiaan paljon helpommin tän pitää siistinä kun edellisen 70m2 kolmion. Täällä mahtuu tavarat kaappeiihin ja kaikella on paikkansa.

Syksyllä tulossa kolmas lapsi ja tässä vitsaillaan että pitäisikö isompaan muuttaa. Mutta ei siis oikeasti muuteta, tämä ostettiin sillä että on perheellä kasvunvaraa.

Vierailija
11/25 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tosiaan tarvitaan se työhuone jo senkin takia, että toinen meistä tekee etätöitä kotona. Oh ja keittiö ovat kumpikin 23 neliötä eli eivät mitään kartanon saleja tosiaankaan.

ap

Vierailija
12/25 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän perhe asui kolmiossa vielä vuosi sitten kun toinen lapsi syntyi. Sitten myytiin osake ja rakennettiin talo jossa 170 neliötä. Paljon helpompi on nyt pitää koti siistinä ja siivota kuin tuon pienen asunnon. Joka paikka oli täynnä tavaraa. Nyt on ihanaa on omalla väelle kuraeteinen, vieraseteinen on aina siisti! :) Sitten on kolme makuuhuonetta eli vanhemmille ja molemmille lapsille oma. Työhuone myös erikseen ja luksusta kun kunnon kokoinen vaatehuone! :)

Ja jos haluatte tosiaan tuon 3mh ja työhuone niin ei tuon pienempii neliöihin tod näk pysty laittamaan kaikkea. Tai jos laittaa niin huoneet on pienikokoisia

Vierailija
13/25 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 329m2 ja 4 henkeä. Isot huoneet ovat ihania :)

Vierailija
14/25 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oli kyllä tarpeettoman iso. ainakin 20 neliötä vähemmän olisi riittänyt, etenkin jos vanhempani eivät olisi ns. hamsetereita (säilyttävät siis ihan kaiken mitä vaan voivat, kellarissa mm. 20 v vanhat keittiön kaapinovet ja kaikki minun lukion oppikirjani (kirjoitin 12 v sitten, heittäisin kirjat itse pois mutta en tiedä missä ne ovat paitsi että tallessa).

Vierailija
15/25 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sijainnista, ikkunoiden koosta ja sisustuksesta. Tässä kodissa oli noin 50 neliötä yhtenäistä tilaa ja isot ikkunat (käytännössä oleskelutilojen ulkoseinät katosta lattiaan lasia) joten se että loppuosa tiloista oli jaettu 4 (m)h+1 kph+1wc+1sauna ja pesuhuone+khh ei tuntunut pieneltä. Ja ainakin minulle oli tarpeeksi tilaa vaikka omassa huoneessa oli 3 vaatekaappia, 15 hyllymetriä kirjoja, iso kirjoituspöytä (maalaamiseen ja veetteiden tekemiseen), sänky, yöpöytä ja nojatuoli :)

Oikeasti hyvä suunnittelu vähentää neliöiden tarvetta ja tunnetta, eli pienempään tilaan saa enemmän tavaraa ilman että tuntuu ahtaalta.

ja oli kyllä tarpeettoman iso. ainakin 20 neliötä vähemmän olisi riittänyt, etenkin jos vanhempani eivät olisi ns. hamsetereita (säilyttävät siis ihan kaiken mitä vaan voivat, kellarissa mm. 20 v vanhat keittiön kaapinovet ja kaikki minun lukion oppikirjani (kirjoitin 12 v sitten, heittäisin kirjat itse pois mutta en tiedä missä ne ovat paitsi että tallessa).

Vierailija
16/25 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole iso. Normi pikkutalo. Ei se siivoaminen ongelma ole. Kyllä jokainen normi ihminen siihen kykenee.

Meillä 350m2 ja 6h. Ihanaa kun on tilaa

Vierailija
17/25 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuon pienempää kannata rakentaa.

Meillä oli 150-neliöinen asunto, kun ei lapsia ollut vielä. Toista odottaessamme muutimme taloon. Tässä on 250 neliötä ja tämä on ihan ok.

Vierailija
18/25 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. 240 neliötä ja 4 henkilöä

Vierailija
19/25 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on n. 250 neliötä ja 2 aikuista sekä 2 lasta. Eikä siinäkään liikaa tilaa ole!

Vierailija
20/25 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sitä mieltä, että ei kannata rakentaa nippanappa-taloa. Esim. siskoni rakensi talon, jossa on kaksi makuuhuonetta kun heillä oli yksi lapsi. Aivan järjetön ratkaisu. Nyt heillä on kaksi lasta ja pieni talo, mutta arvatkaas meneekö tuollainen pikkutalo kovin helposti kaupaksi kun kohderyhmä on aika rajattu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä