Paino - nouseeko tarpeeksi?
Hei,
Minulla alkoi juuri raskausviikko 19. Olen vahan huolissani kun paino ei oikein nouse.
Olen 168cm pitka ja raskaaksi tullessani painoin 61kg. Nyt olen 64.5kg. Onko tama normaalia?
Ensi viikolla on rakenneultra jossa selviaa vauvan hyvinvointi - tahan saakka kaikki on ollut erinomaisesti. Olen vaan ihmetellyt kun paino on pysynyt niin samoissa kaikki viikot.
Kiitos vastauksista etukateen, ja Hyvaa Paasiaista!
Ciccia
Kommentit (4)
menipä se sekaisen näköiseksi ja lainaukset ja kaikkee vahingossa. Siis näin:
Ihan normaalilta kuulostaa. Tuonne 20 viikolle saakka vielä hirveästi painoa tartte tullakaan. Kyllä se keskittyy sille loppupuoliskolle se painonnousu.
Anilja
Mulla kans nousi paino alussa tosi hitaasti, nytkin vaikka viikkoja on jo 32+3, painoa on tullut lisää vain 6kg ja se on kuulemma ihan ok. Noilla viikoilla mulla ei ollut tainnut nousta ollenkaan paino, kun alussa se vaan putosi. Ei mulle ainakaan sanottu, että olis mitään hätää ollut, tai olisi vieläkään. 9kg suositteli, että jos pääsis sit synnytykseen mennessä, niin olis jotain kiloja mitä jättää synnärille.. :D
Mutta nou hätä, eiköhän se paino nouse sitten siinä lopussa just enemmän.. :)
-Meevi ja juniori 32+3-
älä ole huolissasi, kyllä se vielä nousee! harva kuitenkaan pysyy missään missin mitoissa odotusaikana. itellä ensimmäisestä raskaudesta lähtöpainossa olin vasta rv 30 kun oksensin niin paljon ja sitten loppuvaiheessa sitä tuli jo varmaan puoli kiloa viikossa.
kylläpä uskon että painoa tulee lisää mutta kaikkien ei onneksi tarvi lihota sitä 30 kiloa. keskimäärinhän painoa tulee n. 9kg per raskaus, ainakin jostain olen näin lukenut jossain vaiheessa.
tuonne 20 viikolle saakka vielä hirveästi paino tartte tullakaan. Kyllä se keskittyy sille loppupuoliskolla se painonnousu.
Anilja