Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotteko, että vanhempien asema/ammatti vaikuttaa opettajan suhtautumiseen

Vierailija
09.04.2009 |

lapseen? Poikani kaverin vanhemmat ovat yhteiskunnallisesti todella korkeassa asemassa ja näyttää kyllä siltä että se myös näkyy arvosanoissa. Pojat ovat vertailleet arvosanoja keskenään eivätkä ymmärrä miksi kaverilla on matikassa 10 vaikak kokeista sai 9- ja pojallani joka sai 10- on vain ysi. Nyt tietysti sanotte, että tuntiaktiviisuus jne jne vaikuttaa, mutta tässä tapauksessa ei asia ole niin.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin se tyyli nyt niin paljon on muutamassa vuodessa muuttnut

Vierailija
2/48 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA oleellisempi kysymys on MITEN opettaja TIETÄÄ vanhempien ammatit?!?

Jos vanhemmat ovat itse mainostaneet asiaa, niin luulisi sen olevan vain negatiivinen asia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lehdissä jutuua jne. Ovat tosin myös selalisia, että varmasti mainostavat myös itse asemaansa... Kyllähän ainakin pienellä paikkakunnalla tiedetään ammaiti. ap

Vierailija
4/48 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Presidentti? Kansanedustaja? Ison firman toimitusjohtaja? Kaupunginjohtaja? What not?

Vierailija
5/48 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä opettaja välttämättä tee tuota tietoisesti.

Toisaalta tässä tapauksessa et voi tietää, mitä koulussa tunnilla tapahtuu. Arvosana kun ei tosiaan määräydy yhden kokeen perusteella.

Vierailija
6/48 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai se nyt ole mahdotonta ja tavatonta, että opettaja tietää vanhempien ammatit? Voihan vaikka vanhempainilloissa olla esittelykierroksia, lapset voivat puhua koulupäivän aikana ja jos vaikka opettaja on joskus käynyt kaupassa, jossa on nähnyt luokkalaisensa vanhemman töissä.. Haloo!!

Vierailija
7/48 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin tietää.

Vierailija
8/48 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on aivan sama, mikä on vanhempien koulutus tai ammatti. Monien oppilaitteni kohdalla en sitä edes tiedäkään. En siis ole sitä keneltäkään vanhemmalta kysynyt, mutta kyllähän esim monien meiliosoitteiden perusteella pystyy työpaikan päättelemään. Ei todellakaan ole niin, että vanhempien ammatti sanelee sen, kuinka hyvin lapsi koulussa pärjää. Vaikkakin tieteellisissä tutkimuksissa on todettu, että hyvin koulutetut vanhemmat ovat kiinnostuneempia lastensa koulutuksesta, ja kyllä se monesti näin onkin, mutta se ei vielä takaa sitä, että näillä hyvin kouluttuilla on aikaa myös arjen keskellä pitää huolta siitä, että koulunkäynti sujuu.

Vierailija
9/48 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yläkoulun opettajiin ei vaikuta vanhempien asema, mutta alakoulun vaikuttaa ja paljon.

Vierailija
10/48 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsemme menestyy koulussa ihan keskitasoisesti eikä tod. saa meidän ansiostamme parempia arvosanoja. Riippuu varmaan paljon opettajasta, jotkut nuoret/epävarmat saattavat hyvinkin antaa tuollaisen asian vaikuttaa

Vierailija
11/48 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin pienillä paikkakunnilla.

Vierailija
12/48 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asema tai ammatti. Toiset ne vain on luotuja kulkemaan.

Vierailija
13/48 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nykyään tohtoreita on joka tapauksessa paikat piukassa.

Vierailija
14/48 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisilla enemmän ja toisilla vähemmän.

Luojan kiitos olen itse Johtaja ja vaimo paikkakunnan ainoan lukion arvostettu opettaja, joten osittain siksi lapsemme saa aina pyöristysapua.

Tai sitten me vanhemmat osaamme opettaa kouluaineiden lisäksi myös käytöstapoja, jotka antavat niin miellyttävän kuvan lapisistamme, että onkohan tuo pyöristys edes väärin.

Fiksut ja hyvin käyttäytyvät pärjäävät aina.

Vierailija
15/48 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsemme on aina saanut erinomaiset arvosanat:) Vaikka eivät ole saaneet täysiä pisteitä kokeista ja kirjatehtävissäki näkyy olevan vääriä vastauksia. Ope on kyllä aina mielin kielin ja ylistänyt lastemme meille:)

Vierailija
16/48 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kertoma on aina lapsen näkökulmasta. Opettajan täytyy perustella arvosanat niistä kyseltäessä. Miksi et kyselisi suoraan opettajalta niin pääsisit noista mietteistäsi.

Vierailija
17/48 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai siitä että on "joku" paikkakunnalla.

Vierailija
18/48 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on turkistarhaaja ja itse olen työtön. Opettajat ovat aina kilvan kehuneet meidän lapsia. Älykkäitä, herttasia, toiset huomioivia. Kuulemma huomaa, että lasten kanssa keskustellaan

Vierailija
19/48 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 000 asukkaan kylässä ja yllättäen luokan priimus oli aina opettajan parhaan ystävättären lapsi. Tämä oli kylän terveydenhoitaja, istui valtuustossa ja tiesi kaiken kaikesta.

Minä olin aina sekä kokeissa että luokassa toiseksi paras (minun kummitätini oli koulun toinen ope), minun ystäväni oli kolmonen. Tämän isä taas oli kommunisti ja sekatyömies ja minusta tämä ystäväni oli meistä kolmesta kyllä ehdottomasti välkyin.

Kun menin oppikouluun, luokan priimus oli paikallisen lääkärin lapsi, kärjessä oli koulun muiden opettajien lapsia jne. Työläisten lapsista ei kukaan ollut viiden kärjessä koskaan.

Vierailija
20/48 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joitain kauppatieteen tohtoreita en edes tohtoriksi laskisi t.13

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi