Voiko Cipramil auttaa jo neljäntenä päivänä?
Tänään ensimmäistä kertaa parempi olo, vai lieneekö psykologista tuo vaikutus. Toisaalta olen nyt nukkunut neljä yötä paremmin kuin aikoihin, joten sekin voi vaikuttaa..
Kommentit (8)
Ystävälläni Cipramil alkoi auttaa ihan heti (siis ei ollenkaan sivuvaikutuksia), mulla ikäviä sivuvaikutuksia tasan kaksi viikkoa ja olen kuullut tapauksista missä lääke on auttanut vasta monen viikon jälkeen. Eikö siinä lääkepurkin kanssa tulevassa lapussa sanota, että sivuvaikutukset voivat kestää 0-6 vkoa.
Hieno juttu toi, että sulla auttanut pian. Ne hyvät yöunetkin VOIVAT olla Cipramilin vaikutusta. :)
sivuvaikutuksia ollut, esim. sydämen tykytys välillä/lieviä rytmihäiriöitä, jotka menevät ohi itsestään. Syön nyt toista kertaa ko. lääkettä, viimeksi meni jonkin aikaa ennen kuin alkoi toimia. Ummetus on myös kiusallinen vaiva, mutta muuten kun saa mielialan kuntoon, niin noi vaivat on pieniä sen rinnalla. Itse epäilen myös, että tuo öisen heräilyn loppuminen ja hyvät yöunet auttavat myös jaksamaan. Voimia teille muillekin!!
muista ulkoilla! Mua nauratti kun lääkäri sanoi että ulkoilu auttaa masennukseen, mutta kyllä se niin sitten oli. Ja liikuntahan helpottaa ummetusta. Kahvin juontia kannattaa myös vähentää. Kaikki mikä auttaa, auttaa!
muista ulkoilla! Mua nauratti kun lääkäri sanoi että ulkoilu auttaa masennukseen, mutta kyllä se niin sitten oli. Ja liikuntahan helpottaa ummetusta. Kahvin juontia kannattaa myös vähentää. Kaikki mikä auttaa, auttaa!
Mulle ilmaantui liukas ja säännnöllinen aamukakka vasta kun rupesin juomaan kahvia.
En ole sen jälkeen tarvinnut mielialalääkkeitä kun aloin harrastaa hikiliikuntaa (jota olin aiemmin inhonnut). Minulla ei vielä tunninkaan kävely nostanut mielialaa sanottavasti, mutta jo puolen tunnin lenkki riittää nostamaan mielialaa selvästi. Nyt tosin vasta yksi vuosi takana joten en pysty sanomaan olenko jättämässä lääkkeet taakseni loppuelämäksi, mutta toivon niin.
oireet paljon pahemmat ekat 2 viikkoa.
Olisi pitänyt vaihtaa kappaletta, sori. Psykiatrini sanoi (kun podin paniikkihäiriötä ja masennusta), että kahvi, alkoholi ja tupakka vaikeuttavat oireita, siksi niitä on syytä vähentää tai välttää.
Kovaan vatsaan auttaa sitten milloin mikäkin, mutta reippaasta kävelystä, hyötyliikunnasta tai vast. ei ainakaan haittaa ole.
Itselläni kävi samoin. On mielestäni samantekevää, oliko kyse plasebovaikutuksesta vai lääkkeen vaikutuksesta, pääasia on, että sain heti lääkityksen aloitettua nukutuksi kokonaisia öitä, ja se vaikutti heti tietenkin toimintakykyyn ja sitä kautta mielialaan. Jo viikon päästä lääkkeen aloituksesta olin kuin toinen ihminen, minkä lääkärinikin todisti - kävin hänen luonaan kerran viikossa.