Miten pääsen makeansyönnistä eroon :( ?
Vauva on 2 kk ja mulla on painon putoaminen lopahtanut, pikemminkin on ruvennut taas nousemaan :(. Raskausaikana tuli 14 kiloa, joista lähtenyt 8, mutta edellisitä raskauksista jäi 5 kiloa eli puotettavaa on nyt yhteensä 11 kiloa.
Ongelma on jatkuva makean syöminen. Nytkin haluttaa napostella jotain. Vauva nukkuu ulkona ja isommat lapset leikkii yläkerrassa, joten voisin tehdä jotain järkevämpääkin kuin istua netissä. Mutta tuntuu että omaa aikaa ei ole muutenkaan. Saan makeasta hetkellisen mielihyvän tunteen, mutta sitten tulee morkkis. Tilannetta ei helpota se, että mieheni on todella hoikassa kunnossa, treenaa maratoniin jne. Painetaan saman verran, 64 kiloa. Teidän että vauva on vielä pieni enkä saa varsinaisesti laihduttaa, enkä ole edes kauhean valtava, mutta suorastaan ihnoan omaa ruumistani tällä hetkellä.
Psyykatkaa mut eroon tapanapostelusta, pelkkä päätös ei auta kun jalat kulkee itsetään kaapille ja kädet ahmii.
Kommentit (3)
Olin sanomassa, että keksipaketti säilyy kaapissa ja kävelen tyynen levollisesti karkkihyllyn ohi, sillä karppaaminen teki makeanhimolleni jonkin käsittämättömän tempun: kadotti sen! Ja minä olen totta tosiaan kärsinyt makeanhimosta.
Olen nyt karpannut puoli vuotta ja laihtunut kahdeksan kiloa. Olo on energinen ja hyvä. Parasta tuon ruoanhimon häviämisen lisäksi on se, että iltapäiväväsymys on jäänyt historiaan.
Suosittelen ihan todella kaikille makeanhimon riivaamille kahden viikon karppauskokeilua. Kaksi viikkoa onnistuu kaikilta ja jos joku pelkää, että karppaaminen on vaarallista ja suunnilleen räjäyttää sydämen, niin kahdessa viikossa ei vaaraa ehdi syntyä : ) Siinä ajassa todennäköisesti kuitenkin huomaatte, että karppauksessa on oivallettu jotain olennaista.
www.karppaus.fi
vauva nukkuu ulkona ja isommat leikkii....ja oon kans hirveen makeanhimoinen ja mulla on painoa 89kg....että remontti ois saatava alulle....siis elämäntaparemontti ja makean poisjättäminen! kunpa joskus pääsisin edes 70 kiloon, se ois mulle sopiva paino.
Jos syöt liian vähän, se laukaisee makeanhimon. Varsinkin proteiinin riittävästä saannista on hyvä huolehtia. Kun syöt tervelliset täyttävät ateriat päivän mittaan (aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala), niin makeanhimon pitäisi hävitä. Voit myös syödä aamupalan ja lounaan välissä välipalan, eli olisi tärkeää syödä jotain 3-4 tunnin välein. Pelkkä hedelmä ei välttämättä riitä välipalaksi, vaan kannattaa syödä esim. ruisleipää/rahkaa tms.
Kun elimistö saa kaikki tarpeelliset ravintoaineet normaalista ruoasta, ei makeanhimon pitäisi tulla ylitsepääsemättömäksi.