Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huolestunut kysyy karsastamisesta

Vierailija
08.04.2009 |

Pitäisikö tässä tapauksessa teidän mielestä käydä lääkärissä?

1v tyttö ja veljeni sanoi, että aivan kuin olisi hetken katsonut kieroon. Siis niin että toinen silmä ei karannut ulkonurkkaan mutta aavistuksen kauemmaksi nenästä kuin toinen silmä.

Itse olen pari kertaa ollut huomaavinani samanlaista, mutta esim. valokuvissa mitään sellaista ei näy ja nuokin kerrat olleet aniharvoja. Ja vähän epäselviä tilanteita ja tosiaan ei siis silmä karkkaa minnekään ulkonurkkaan vaan on vain hitusen kauempana nenästä kuin toinen silmä. Eli näkyy pikkaisen enemmän sitä valkoista kuin toisessa silmässä.

Ymmärsikö kukaan?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisäänpäin tai ulospäin- karsastuksista

Vierailija
2/16 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ulospäinkarsastuksen kuvat ei todellakaan vastaa tuota meidän tytön "tilannetta"

En enää tarkkaan muista miten jollain yhdellä sivulla oli selietty jotain tilannetta jossa lapsi katsoo esim. toista ihmistä silmiin ja siinä oli selitetty jotenkin se että miten kahteen kohteeseen tarkentaessa saattaa näyttää siltä, että karsastaisi. Äh.. en enää osaa lisettää sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran yhtään epäilyttää.

Mulla on kaveri joka osaa katsoa silleen hassusti, että katsoo toisella silmällä mua silmiin ja toisella vaikka telkkaa mun ohi...

Vierailija
4/16 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin saat selvyyden asiaan. t. Kolmen karsastajan äiti

Vierailija
5/16 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin saat selvyyden asiaan. t. Kolmen karsastajan äiti

että ensin kysyn sitä ihan neuvolalääkäriltä ja hän osaa varmasti kertoa, että kuka on hyvä lääkäri tarkastamaan jos tarvetta on.

Vierailija
6/16 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella huomasin karsastuksen 9kk vanhana, ja toisella 1v2kk vanahana. Soitin neuvolaan , jossa neuvolalääkäri katsoi ja laittoi lähetteen keskussairaalan silmälääkäriin. Siellä karsastus todettiin, ja saimme hoito ohjeet ja seurantakäynnit 6kk välein.

Vierailija
7/16 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella huomasin karsastuksen 9kk vanhana, ja toisella 1v2kk vanahana. Soitin neuvolaan , jossa neuvolalääkäri katsoi ja laittoi lähetteen keskussairaalan silmälääkäriin. Siellä karsastus todettiin, ja saimme hoito ohjeet ja seurantakäynnit 6kk välein.

Miten teillä karsastetaan (sisään vai ulos) ja onko miten selvää ja mitkä nämä hoito-ohjeet on?

Vierailija
8/16 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alan spesialistit. Esim. meidän neuvolassa eivät reagoineet mitenkään, kun pyysin saada tutkia, karsastavatko pienet kaksosvauvamme (osasin epäillä, kun itselläni ja esikoisella on karsastusta), mutta kun menin sitten lasten silmälääkärille, karsastus havaittiin ja hoito alkoi heti kun mahdollista.

Vierailija
9/16 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alan spesialistit. Esim. meidän neuvolassa eivät reagoineet mitenkään, kun pyysin saada tutkia, karsastavatko pienet kaksosvauvamme (osasin epäillä, kun itselläni ja esikoisella on karsastusta), mutta kun menin sitten lasten silmälääkärille, karsastus havaittiin ja hoito alkoi heti kun mahdollista.

ja hän varmasti laittaa lähetteen eteenpäin, jos itse niin tahdon. Eihän sitä ilman lähetettä kai muutenkaan mihinkään silmäpolille pääse itseään tunkemaan? Toki jos menee yksityiselle niin asia on eri.

Vierailija
10/16 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietäviä?

Vierailija
11/16 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävi silmäpoliklinikalla karsastuyksen vuoksi. Silmälääkäri sanoi, että koska karsastus esiintyy vain ajoittain sekunnin ja ei todellakaan muutamaa tuntia putkeen ei ole huolta asiaan.

Vierailija
12/16 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävi silmäpoliklinikalla karsastuyksen vuoksi. Silmälääkäri sanoi, että koska karsastus esiintyy vain ajoittain sekunnin ja ei todellakaan muutamaa tuntia putkeen ei ole huolta asiaan.

Tai siis äärettömän harvinaista. Ne on ihan muutama kerta kun olen ollut huomaavinani ja hetki on aina niin lyhyt, että ei edes pysty katsomaan tarkemmin että näkisi kunnollamiten se lapsi katsoo.

Vierailija
13/16 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiiin lasten karsastukseen erikoistuneella lääkärillä. Eka kerran maksoi kunta, muut olemme maksaneet itse. Lapsella todettii olevan ns piilokarsastus, tulee esiin lähinnä väsyneenä.

Alkuun teimme lapsen kanssa silmien kohdistus harjoituksia, nehän on kuin leikkiä. 4 v lapsella aloitettiin silmän peittohoito lapuilla. 6v huiomattiin toisen silmän näkökyvyn alentuneen, sai lasit ja toiseen linssiin sumentimen, jota käytetään osa aikaa, laseja mahdollisimman paljon.

Nyt on pian uusi aika, jossa katsotaan mitä tehdään. Lapsella on luultavimmin edessä silmäleikkaus.

Vierailija
14/16 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiiin lasten karsastukseen erikoistuneella lääkärillä. Eka kerran maksoi kunta, muut olemme maksaneet itse. Lapsella todettii olevan ns piilokarsastus, tulee esiin lähinnä väsyneenä.

Alkuun teimme lapsen kanssa silmien kohdistus harjoituksia, nehän on kuin leikkiä. 4 v lapsella aloitettiin silmän peittohoito lapuilla. 6v huiomattiin toisen silmän näkökyvyn alentuneen, sai lasit ja toiseen linssiin sumentimen, jota käytetään osa aikaa, laseja mahdollisimman paljon.

Nyt on pian uusi aika, jossa katsotaan mitä tehdään. Lapsella on luultavimmin edessä silmäleikkaus.

Oliko se tuolloin alle 1 veenä kuitenkin selvää ja tapahtui useammin?

Vierailija
15/16 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei tapahtunut kauhean usein, eikä esm mieheni sitä havainnut. Mä kyllä huomasian, samoin lapsen neuvolalääkäri aikansa tutkittuaan. Neuvolantäti ei huomannut

Vierailija
16/16 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei tapahtunut kauhean usein, eikä esm mieheni sitä havainnut. Mä kyllä huomasian, samoin lapsen neuvolalääkäri aikansa tutkittuaan. Neuvolantäti ei huomannut

selvästi ulkonurkkaan vai vain aavistuksen?

Millaisia nuo harjoitukset on mitä olette tehneet?