Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen rv 22 enkä maininnut anopille sanallakaan että olen raskaana

Vierailija
08.04.2009 |

Kävimme anoppilassa sunnutaina ja anoppi varmaan huomasi että olen raskaana. Ei kumminkaan kysynyt, ja miestä olen kieltänyt kertomasta eli anoppi ei ainakaan virallisesti tiedä raskaudestani.

Ajattelin kertoa anopille vasta kun pitää miettiä miten esikoisen hoito järjestyy jos lapsi syntyy etuajassa ja isä on silloin töissä.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

emmekä edes asu virallisesti yhdessä. Mutta se on anopin ongelma, ei minun

Vierailija
2/19 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa anopillakin vanne kiristää päätä. Mieti, haluatko lapsesi hänen hoitoonsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi?

Vierailija
4/19 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö anoppi hyväksy teitä?

Vierailija
5/19 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä sitten kuvittele, että se anoppi sitä esikoista hoitaa. Miten kehtaat edes ajatella niin, että soitat hänelle meneväsi synnyttämään ja tarvitset esikoiselle hoitopaikkaa..oletpa itsekäs ihminen. Tuntematta anoppiasi ja tätä syytä miksi et ole kertonut niin nyt puhunkin vain siitä miten pelaat lapsenlapsilla.

Vierailija
6/19 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummastuttaa. Mun "anoppi" ainakin tiesi jo aiemmin pikkukakkosen yrityksestä ja vai vihkaa sitä kyselikin. Sit kun tärppäsi niin vinkkasin vaan, että "jes" ja lapsen papalle kerrottiin sitte hetkeä myöhemmin virallisemmin. Kyllä ois vähintäänkin kohteliasta kertoa raskaudesta, jos olettaa lapsenhoitoapua saavansa pienellä varoitusajalla. Ei tulisi mieleen soittaa kenellekään sellaiselle joka ei tiedä raskaudesta, että tuutko hoitaan lasta, kun mä lähtisin synnyttämään...

Vierailija
7/19 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen menee sitten lastenkotiin siksi aikaa. Vähemmänhän siellä kärsii kuin vastentahtoisen anopin hoivissa

Vierailija
8/19 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kysytkö vielä sieltä neuvolasta vähän neuvoa tähän asiaan miten teette jos se lapsi syntyy ja teillä ei ole hoitajaa? Se lastenkoti on vähän eri tarpeita varten ja esim MLL hoitaa kun olet sinne yhteydessä hyvissä ajoin ja suunnittelette etukäteen "mitä jos"-tilanteen tai sitten yleensä kunnissa on perhetyöntekijöitä.

Ensisijaisesti kuitenkin voittaisit lapsellisuutesi ja seisoisit anoppisi edessä fiksuna ja juttelisit teidän tilanteen kuten aikuinen perheellinen ihminen, anoppi joko hyväksyy teidät tai ei ja te ette siitä niskoja nakkele turhaan takaisin. Kyse on lapsenlapsista eikä aikuisten välisistä kiistoista kuka kenetkin hyväksyy ja millaisina suhteina.

Vierailija
9/19 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tuntipalkka on pelkästään meidän päivän ruokabudjetti. Ja lastenkoti on nimenomaan tilapäistä äkillistä hoidontarvetta varten. Jos mulla irtoaa vaikka istukka tai jotakin niin kiva sitten ottaa hysteerinen esikoinenkin mukaan ambulanssiin ja jättää yksin odottamaan sairaalaan kun minä joudun leikkaussaliin. Anopille en soita

Vierailija
10/19 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsohan nyt itseäsi :) Miten haluat olla vastahakoinen :)

Eihän se miehesi ollut työttömänä ;) Ja ajattelitko ehtiä viedä sen hysteerisen lapsen sinne lastenkotiin ja jättää hänet sinne hysteerisenä? Mietihän nyt vielä näitä asioita..

Keskustelethan nyt vielä siellä neuvolassa, ei se mahdotonta ole sinne sairaalaankaan sitä esikoista ottaa, olethan jo yhden synnyttänyt ja tiedät miten asiat menevät, siellä on hoitajia paljon ja tunnelma kuitenkin rauhallinen.. Eikö sinulla ole sitten ketään muuta tuttua/sukulaista/kaveria joka tulisi siihen lapsen seuraksi tai hakemaan sairaalasta jos joutuisit ottamaan sinne vaikka mukaan?

Vierailija
11/19 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja me eletään muutenkin kädestä suuhun kun minä olen työtön ukolla paljon kulutusluottoja. Lapsen lastenkotiin tietty toimittavat ne sairaalan sossut jos minä joudun äkillisesti leikkuriin tai synnytys alkaa niin pian etten ehdi lasta lastenkotiin viemään.

Vierailija
12/19 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteet anoppia kohtaan ovat tärkeämpiä kuin oma lapsesi! Varmaan juu jossain lastenkodissa lapsellasi olisi parempi olla kuin mummollansa!!!

Olisitko muuten itse jättänyt kertomatta äidillesi jos miehesi olisi kieltänyt?

Vierailija
13/19 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sinua :)

On sinulla paljon kasvamista ihmisenä. Toivoisin sinun voivan luoda hieman turvallisemman lapsuuden lapsillesi. Olet valmis jättämään lapsesi vieraalle ihmiselle, turvalliseen mutta vieraaseen paikkaan, oman lapsellisen itsekkyytesi vuoksi.

Se on varmasti kuitenkin parhain vaihtoehto, ehkä tulette saamaan sitä kautta apua jatkossa asioihin.

Vierailija
14/19 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole erityisen sukurakas ihminen

Vierailija
15/19 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt viikkoja kasassa 23 ja rakenneultra takana. Miehelle olen sanonut, että nyt saa kertoa jos haluaa. En usko, että on vielä kertonut.

Anoppi odottaa lastenlasta niin kovasti ja erittäin rasittava hössöttäjä, joten oletan sen olevan syy, mies haluaa kertoa vasta loppumetreillä. Emmekä myös tarvitse tuhansia ja tuhansia vauvanvaatteita, joita anoppi tulisi tod.näk. ostamaan pienillä tuloillaan. Emme ole menossa käymään (500 km) lähiaikoina.

Vierailija
16/19 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tuntipalkka on pelkästään meidän päivän ruokabudjetti. Ja lastenkoti on nimenomaan tilapäistä äkillistä hoidontarvetta varten. Jos mulla irtoaa vaikka istukka tai jotakin niin kiva sitten ottaa hysteerinen esikoinenkin mukaan ambulanssiin ja jättää yksin odottamaan sairaalaan kun minä joudun leikkaussaliin. Anopille en soita

Jotta lapsi sinne pääsisi, hänet täytyisi avohuollon tukitoimena sinne sijoittaa tai huostaanottaa

Vierailija
17/19 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kertoisit vieraalle ihmiselle raskaudestasi, mitä se häntä edes liikuttaa? Lehtolapsia on maailma täynnä.

Vierailija
18/19 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotetaan pari viikkoa ainakin, kunnes kerrotaan lapsille. Heille olisi tullut kovin pitkä aika odotella pikkusisarusta. Lapset saavat kertoa kuinka haluavat.

Töissä ja päiväkodissa kerroin hyvin aikaisessa vaiheessa, koska se vaikuttaa tuleviin järjestelyihin. Töissä on saatava tuleviin projekteihin tekijät, sijainen etsittyä ja tarhassa kerroin, jotta tietävät lasten paikkojen vapautuvan äitiysloman myötä.

Vierailija
19/19 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukiverkkoa ei ole edes synnytyksen ajaksi, ei työtä, holtitonta velanottoa, ei rahaa ruokaan, lasten isä ei edes asu perheensä kanssa, ei perhettä, sukua, ystäviä, kavereita. Miten sä tulevaisuudessa huolehdit lapsistasi?