Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missäpäin Suomea annetaan tälläiset ohjeet synnäriltä?

Vierailija
08.04.2009 |

[quote]

Meille ainakin annettiin sairaalasta kirjalliset ohjeet joiden mukaan kotiin ei ole syytä kutsua vieraita eikä ole syytä matkustella ennen kuin vauva on 3 kk:n ikäinen. Syynä on ilmeisesti puutteellinen rokotussuoja ja hinkuyskän voimakas yleistyminen 2000-luvulla. Hinkuyskä on pienelle vauvalle tappava tauti.

[/quote]

Ymmärrän että keskosperheessä tai jos vauvalla on ollut rankka alku syystä tai toisesta; mutta ei kai tavallisen perheen tarvitse jumiuttua kotiin tapaamatta ketään 3:ksi kuukaudeksi?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehotettiin pahimman influenssakauden aikana välttämään kauppakeskuksia vauvan kanssa. Muuten kyllä sai liikkua ihan vapaasti.

Vierailija
22/29 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 viikkoa talvivauvalla sisätiloissa ja Neuvosto-Karjalan matkojen välttämisestä olen kuullut; onkohan jollain kätilöllä nyt mennyt vähän ylivarovaisuuden puolelle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummastakaan lapsesta tuollaisia ohjeita annettu ja itse olen myös ollut OYS:n lapsivuodeosastolla 3kk harjoittelun, eikä tuollaisia ohjeistuksia kenellekään annettu.

Vierailija
24/29 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitähän ei tartte vältellä kun siellä ei ole ihmispaljoutta? Minä kävin kun esikoinen oli 1vk ikäinen ja hengissähän tuo on edelleen

Vierailija
25/29 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulaisissa enkä kyllä tuollaisia ohjeita ole saanut.

Vierailija
26/29 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden vierailukieltoa suositeltiin mun imettämisessä ilmenneiden vaikeuksien takia.. ja se oli ihan hyvä neuvo se..

Vierailija
27/29 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnyttäneelle annettiin ohje vältellä suurimpia kauppakeskuksia vauvan kanssa parin kk:n ajan ja flunssa-aikoina. Ei siellä kyllä niitä olekaan kuin yksi. heh ;)

Vierailija
28/29 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikenlaisissa viruksissa, niin voi olla, että ymmärtäisit kommentin ihan ystävälliseksi neuvoksi ja suojeluksi.

Mielestäni matkustelun välttäminen on ihan hyvä asia, kun vauva on ihan pieni, eikä niiden vieraidenkaan rajoittaminen mikään mahdoton asia ole. Sehän ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö missään voisi käydä tai ketään kutsua.

Vierailija
29/29 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni matkustelun välttäminen on ihan hyvä asia, kun vauva on ihan pieni, eikä niiden vieraidenkaan rajoittaminen mikään mahdoton asia ole. Sehän ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö missään voisi käydä tai ketään kutsua.

Jos minulle sanotaan "ei vieraita ekaan 3kk:teen" se tarkottaisi minulle" Ei ketään, yhtään ainutta vierasta samassa tilassa vauvan kanssa ekaan kolmeen kuukauteen. PISTE

Matkustaminenkin on hankala käsite; tarkoitetaanko ulkomaan matkaa vai kotimaanmatkaa ja miksi kielletään? Pelkästään taudinaiheuttajien pelon takia => tarkoittaa älä poistu kotioloista minnekään, älä edes ruokakauppaan vauvan kanssa.

Ja kirjaimellisesti otettuina avauksen esimerkin ohjeet ovat päättömät perusterveelle vauvalle; erikoistapaukset (keskoset, muuten infektioille erityisen arat esim. sydänleikkauksen jäljiltä tms) ovat tietysti eri asia.