Pakko nyt kyllä sanoa, etten ymmärrä lapsettomia häitä
En ymmärrä ihmisiä, jotka laittavat ehdottoman porttikiellon kutsumiensa vieraiden lapsille. Siis ihan oikeasti.
Vaikka pyörittelen asiaa päässäni miten päin tahansa niin ainoa päätelmä mihin tulen on se, että tällaiset ihmiset ovat lapsivihamielisiä. Vaikka niillä jo olisikin omia lapsia, niin tämä on osoitus suomaisten lapsivihamielisyydestä.
En saa häistä parhaalla tahdollakaan ajateltua semmosta juhlaa johon lapset eivät voisi ollenkaan osallistua edes pienen visiitin ajan. Minusta kun häiden tarkoitus ei ole olla ryyppyjuhla. Semmoiset järjestetään sitten erikseen.
Toki, toki hääpari saa päättää omista juhlistaan ihan vapaasti tietenkin mutta mitä iloa heilläkään on semmosista vieraista jotka sanovat heti, että onneksi olkoon meidän täytyy jo lähteä kun on kiire lasten luokse kotiin.
Mielestäni vanhempien on joka tapauksessa katsottava lastensa perään. Niinhän heidän pitää tehdä kaupassa, puistossa kuin häissäkin. Joten en voi ajatella perusteluksi edes sitä, että vanhemmat eivä vahdi lapsiaan ja antavat näiden riehua kun pitäähän niitä vahtia muutenkin.
Ja viimeisin kysymys. Mikä sitten on se ikäraja? Saako esim teinit jo olla mukana? Tai ainakin 18 v täyttänyt lapsi kuitenkin?
Kommentit (26)
Joo en tosiaankaan kanssa ymmärrä. Yksi hääpari vetosi siihen, että haluavat antaa vanhemmille tilaisuuden nauttia juhlista ilman lapsiaan. No ehkä nämä tämmöiset vanhemmat sitten itse järjestävät lapset hoitoon ilman eri vaadettakin, jos haluavat tilaisuuden juhlia ilman lapsia.
Ei se minun viihtyvyydestä pois ole, jos jollain lapset on mukana häätilaisuudessa (tai yleensäkin juhlissa). Mikäli omani olen hoitoon siksi aikaa laittanut, niin korkeintaan huokasen helpotuksesta, että kiva kun ei itse tarvitse tällä kertaa miettiä muuta kuin omaa napaani.
Mä olen mietitnyt, että jos saan lapsikielteisen kutsun , niin jään pois ihan periaatteesta vaikka hoitopaikka lapsille järjestyisikin. Vaikka oliskin tilanpuutteesta tai muusta kustannuksesta kysymys tässä kiellossa, niin jääpähän sitä tilaa sitten muille oman paikkani verran.
Olet aika kapeakatseinen ihminen. Jokaiselle on oikeus jarjestaa ihan sellaiset juhlat kuin haluaa ;-) Aika lapsellista kaytosta jaada pois mainitsemastasi syysta, vai mita?
Maailma olisi aika tylsa paikka, jos me kaikki olisimme aina samaa mielta kaikista asioista. Anna hyva ihmnen tilaa muillekin ja muidenkin ajatuksille kuin omillesi ;-)
Mutta kun se hetki ei saata olla juuri silloin, kun joku päättää järjestää lapsettomat häät. Ei kuukauden ikäistä jätetä kahdeksi yöski hoitoon vain siksi, että voidaan osoittaa, että kyllä me voidaan mennä johonkin ilman lapsiakin.
.No sitten te ette mene sinne häihin.
Mun mielestä lasten äänet kuuluu häihin, omissa häissä oikein harmittelin, että pieniä lapsia oli vain muutama! Ne vaan tuo sitä tarvittavaa tunnelmaa. Mutta olen ollut oikein kivoissa pelkissä aikuishäissäkin. Ja joskus jätämme lapset kotiin, vaikka heidät saisikin ottaa mukaan, koska haluamme miehen kanssa ottaa rennosti, syödä rauhassa, tanssia jne. :)
Huom! KAIKISSA häissä, joissa olen ollut, on ollut mukana kuitenkin vähintään yksi 0-4 kk ikäinen vauva! Johtuu siitä, että tuttavapiirissä aina vähintään yhdellä parilla on ollut upouusi perheenjäsen, ja tottakai hääpari on aina ymmärtänyt, että noin pientä ei haluta jättää vielä hoitoon ja halunnut ystävät mukaan. Noin pieni vauva ei ole häiden aikuistunnelmaa häirinnyt millään tavalla ja vauva perheineen on lähtenyt yleensä melko aikaisin kotiin nukkumaan. Musta on käsittämätöntä, että joku ei voisi tällaista poikkeusta tehdä.
Vihkitilaisuudessa olivat läsnä vain perheenjäsenet, ja varsinainen hääjuhla alkoi seitsemältä illalla ja oli hienossa ravintolassa (jossa hääpari oli tavannut jossain isomman seurueen juhlaillallisella). Koska ravintola tosiaan oli kallis, piti kuluja jostain karsia ja kun ajankohtakin oli tosiaan myöhäinen niin päättivät sitten karsia lapset pois kutsutuista.
Ihan ymmärrettävää minusta.
kutsuisimme ehkä n 20 ystäväpariskuntaa (40 aikuista) lapsia heillä 17. Sitten meidän vanhemmat, uusien puolisoidensa kanssa, 6 aikuista. Sisarukset puolisoineen, 6 aikuista, lapsia 6.
Laaja suku, mutta kutsuisimme ehkä vain läheisimmät, tätit, setät, enot, pari serkku joiden kanssa enemmän tekemisissä. ehkä n. 10 aikuista ja 6 lasta.
Juhlissa olisi n 29 1-10 lasta. En haluaisi tällaisia juhlia.
Meidän häissämme oli meidän omat kolme, ja sisarusten 6 lasta. En tiedä loukkaantuiko ystävät, ei kukaan ainakaan sanonut. Vain yksi perhe perui, lomamatkan vuoksi.