Saanko äitiyspäivärahaa vuoden 2007 vai 2008 tulojen mukaan?
Olen vasta lähipäivinä hakemassa, ja ajattelin, että olisko ahdollista että ne katsoo 2008 verotietojen mukaan kun nehän on nyt juuri valmistumassa? 07 olin työtön, viime vuonna koko vuoden hyväpalkkaisessa työssä, eli olis aika huippua saada viime vuoden mukaan :)
Kommentit (5)
mutta olen ollut saikulla kuukatta lukuunottamatta koko raskausajan, ja ajattelin että olis ollu helpompaa hakea verotietojen perusteella(mikäli 08), sen sijaan että joudun temppuilemaan saikkupapereiden ja vanhojen palkkakuittien kanssa.
-ap-
mutta olen ollut saikulla kuukatta lukuunottamatta koko raskausajan, ja ajattelin että olis ollu helpompaa hakea verotietojen perusteella(mikäli 08), sen sijaan että joudun temppuilemaan saikkupapereiden ja vanhojen palkkakuittien kanssa.
-ap-
siis ei sun niitä papereita ja palkkakuitteja tarvi sinne lähettää. Täytät vaan sen äraha-hakemuksen ja laitat raksin, et työnantaja ilm sun 6kk tulot. Työnantaja lähettää sinne sun tulot, heti ku ne tietää, eli vähä ennen älomaa ja laskevat sitte siitä ne sun ärahat. Niin ja sanot siis sille sun työnantajalle et sen pitää lähettää ne sinne.
vasta v. 2010.
Mutta tuon 6 kk:n mukaan voit tietysti yrittää hakea...
-ap-
6kk laskettiin marras, joulu, tammi, helmi ja maaliskuusta jolloin olin toissä
sä ottaa ne viimeisten 6kkn tulojen mukaan, ilmoitat siis ne.