Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

9kk päivärytmi

07.04.2009 |

Minua kiinnostaisi tietää, miten muilla 9kk ikäisillä menee päivärytmit. Miten nukutaan päiväunia jne.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hyvä yö takana ja päivällä ei vaivoja, rytmimme on jo pitkään ollut tämänkaltainen:

Herää 08

Aamupala 09

Ekat päikkärit 11 - 12:30

Lounas 13

Tokat päikkärit 15:30 - 16:30

Päivällinen 17

Iltapala 20

Nukkumassa unimaidon jälkeen 21

Nyt kun poika on päälle 10 kk, alkaa tuo valveaika olla jo 4 - 5 tuntia ja päivärytmi alkaa hiljalleen muuttua varmaan yksien päikkäreiden suuntaan + lounas ennen päikkäreitä - kunhan saadaan närästysvaivat kuriin.

t: Vilmis

Vierailija
2/4 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika 8,5 kk ja muuten aika lailla sama tahti mutta herää aamulla jo siinä 5, viimeistään 6 aikaan, jolloin imetän ja sitten noustaan ja leikkii sitten 8.30 asti jolloin annan puuron, muut ateriat kuten teilläkin. Olen yrittänyt nukuttaa uudelleen ja harvoin tuurilla onnistuu että nukkuu sinne 7 asti imetyksen jälkeen. Olisiko vinkkejä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä sama ongelma tuon aikaisen heräämisen kanssa, herää 5-6välillä aina, vaikka valvottaisi 21 asti ja poika olisi kuinka uninen ja vähentäisi jopa päiväunien määrää, et nukkuu päivisin 2tuntia yhteensä, niin silti poika kimpoaa ylös aikaisin.

Olenkin tullut vain siihen tulokseen, että meillä on aamuvirkku pikkupoika, sillä mitään muuta tuohon aamun heräämiseen ei liity, ei siis vatsakipua tai nälkää tms. Esikoinenkin kyllä heräsi aikoinaan 6.00, joten eiköhän tämä ole ohimenevä vaihe, meillä tosin kestänyt jo pari kolme kuukautta ;). Vinkkejä kyllä otan itsekin vastaan, jos joku osaa kertoa, miten nukkuis pidempään. Itse en keksi enää keinoa pidentää unia aamuun, kun olen jo nuo päiväunien määrätkin karsinut minimiin.

-Annu ja pikkumies 9kk-

Vierailija
4/4 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kanssa ajoittain ollut noita aikaisia aamuja ja niihin on auttanut se, että menee aikaisemmin nukkumaan, niin nurinkuriselta kuin se kuulostaakin. Esikoisella tosiaan saattaa käydä niin, että jos on mennyt kovin väsyneenä nukkumaan, niin heräilee ennen kuutta ihan tokkurassa, mutta ei saa oikein nukahdettua kunnolla uudestaan. Tuon voi estää sillä, että menee tosiaan ajoissa nukkumaan, esikoinen nyt 1 v 3 kk iässä on viimeistään 19.45 sängyssä ja herää sitten aamulla n. 7.30 hujakoilla. Jos unet menevät yli kahdeksan jälkeen, niin yöuni jää lyhkäisemmäksi. Ainakin tähän ikään asti meillä on pätenyt se sääntö, että mitä enemmän unta, sitä enemmän unta. Nyt nukkuu yhdet päiväunet 2-2,5 h.

Jos on ollut joku iltameno tai kyläily, niin ihan satavarmasti lapsi herää ennen kuutta. Vaikka olisi siis ollut jo sängyssä vaikka 20.30.

Tosin jos lapsi on virkeä koko päivän eikä kaipaa unta, niin ei siinä kai oikein voi mitään tehdä, paitsi yrittää siirtää rytmiä vaikka 5-10 min kerrallaan toiseen suuntaan. Lähinnä siis jos itseä häiritsee aikaiset aamut.

Mä olen aina antanut nukkua niin pitkään kuin unta riittää. Alussa olivat unet takkuisia, päiväunet 45 min pätkissä ja sitä rataa. Iän myötä ovat unet parantuneet radikaalisti.