Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pph:n velvollisuudet

Vierailija
07.04.2009 |

Eikö niin, että on pph:n (päiväkodissa hoitajan) vastuulla, että sairaita lapsia ei huolita hoitoon. Tietysti on vanhempien vastuulla olla viemättä sairaaksi tietämäänsä lasta hoitoon, mutta jos vanhempi on idiootti ja näin kuitenkin tekee, niin eikö hoitajan pidä poistaa ko. muksut paikalta? Meillä on siis tilanne, missä isä (lääkäri) vei vesirokkoa sairastavat lapsensa varahoitoon ja ilmoitti myös hoitajalle, että näillä on vesirokkonäppylöitä. Hoitaja tilanteen hyväksyi ja lapset jäivät hoitoon. Minä vein omat muksuni tämän jälkeen hoitoon ja minulle ei asiasta mitään sanottu, ei aamulla viedessä eikä illalla hakiessa. Minusta minulla olisi kuulunut asiasta ainakin kertoa. Niin, kuulin asiasta parin päivän päästä omalta hoitajalta. No, minusta myöskään nämä sairaat lapset eivät alunperinkään hoitoon kuuluisi. Selvyyden vuoksi vielä, minua jurppii tässä se, että ihan tahallaan altistetaan toiset ihmiset taudeille ja ongelmille, joita he eivät välttämättä halua. Jos kukaan ei tiedä lapsen olevan sairas niin sillehän ei tietysti voi mitään. Ja se ongelma tässä on se, että minä olen raskaana ja olen ehkä sairastanut vesirokon tosi lievänä eli en voi olla varma, että en sairastu. Itse asiassa kohta on pari viikkoa lapsen sairastumisesta ja minulla on aika kylmä ja päätäkin särkee. Kohta pitäis hakea lapset samalta varahoitajalta ja tekisi kyllä mieli sanoa vähän muutakin kuin hyvät illan jatkot.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänet saa viedä hoitoon siinä vaiheessa, kun näppylät on ruvella ja/ tai ollut yksi kuumeeton päivä. Ei tartu enää tällöin. Eli varmasti oli tällakin lapsella vesirokko näppylät siinä vaiheessa ettei rokko enää tartu.

Vierailija
2/6 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajan mukaan rakkulat olivat vesikelloja.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä lisään, että esikoinen sairasti rokon kaksi viikkoa tuon hoitopäivän jälkeen, että kyllä se häneen tarttui.

Vierailija
4/6 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tartuttavuuteen. Osalla lapsista vesirokko on alusta alkaen kuumeeton, mutta tartuttaa silti. Sen sijaan rokkonäppylöiden kuivumisella on tekemistä tartuttavuuden kanssa eli jos tautia on jo podettu pitkään ja kaikki rakkulat ovat kuivuneet ruvelle, lapsi ei enää tartuta. Sitä voi vaan olla aika vaikea tarkistaa, sillä rokkopotilaalla on yleensä monessa eri vaiheessa olevia rakkuloita.

Vierailija
5/6 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisit tyytyväinen, että saisitte taudin sairastettua.

Vierailija
6/6 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaat olivat varahoidossa, joten tuskin olivat olleet ennen tautiaan tartuttamassa ap:n lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi