Mitä vanhoista froteepyyhkeistä voisi tehdä? Patalappujen täytteitä, imuja kestovaippaan-muuta?
Kommentit (6)
tohon läheiseen eläinlääkäriasemalle, ne ottaa todella mieluusti ne vastaan.
itse tein myös kattiloille aluset vanhoista pyyhkeistä. Lapsi sai jostain myös leikkeihinsä nuken peittoja tmv.
mietin, miten niitä voisi käyttää jossain ompeluksissa materiaalina.
Siivousliinakäyttö kuulostaa ihan ok:lta, vaikka suosin kyllä mikrokuituliinoja.
Jos jollekin tulee mieleen vielä ompeluksissa froteeta voi hyödyntää, otan vinkkejä ilomielin vastaan. Mihin sitä voisi sulloa vaikka täytteeksi - muuallekin kuin patalappuihin tai -kintaisiin?
ap
Itse olen aiemmin värjännyt joitakin vanhoja pyyhkeitä, jotka ovat olleet ehjiä mutta värit kulahtaneita, näin se saivat taas reilusti lisää käyttöikää.
Huonokuntoisempikin pyyhe kelpaa "kestotalouspaperiksi", eli esim. kaatuneiden juomien ja lämpimällä vedellä kasteltuna lasten ruokasuiden pyyhkimiseen.
Siistimmistä voi tehdä vaikka pesukintaita omaan käyttöön ja miksei vaikka lahjaksikin.
Leikkaan erikokoisia niistä. Mies käyttää niitä töissäkin (remonttihommia), ja itse käytän lattian pesuun ja kuopuksen pissavahinkojen siivoamiseen jne. Vessakin on niillä siivottu, samoin tehdään miehen vanhoille t-paidoille eli siivousliinoiksi, etenkin autonpesussa hyvät.