Kotityöt ja seksi
Ikuinen ja aina ajankohtainen puheenaihe on se, että nainen ei halua seksiä, koska on kotitöiltään liian väsynyt. Mies taas ei ole tehnyt omaa osuuttaan, mikä voisi helpottaa naisen väsymystä.
Heräsin vain ihmettelemään, että kuinka niiden kotitöiden pitää olla hoidettu. Ja mitkä kaikki kodin askareet ovat välttämättömiä? Mikä on se moraali, joka oikeuttaa kohtuuttomuuksiin menevän siivous- tai leipomisvimman? Onko miehellä periaatteessakaan oikeutta ajatella, että on väärin pitää tennissukkien silittämistä tärkeämpänä kuin yhteistä seksielämää? (Tai pinnallisen tasapuolisuuden vuoksi: onko autoa aivan pakko rassata yhteisen ajan kustannuksella, jos se vähemmälläkin puunaamisella kyyditsee perheen luotettavasti tarpeiden mukaan?) Olen nimittäin kuullut paljonkin vaadittavan vonkaamisen vähentämistä ja asioiden muuttamista niin, että naista jaksaisi kiinnostaa. Mutta voisiko naiseltakin vaatia jotakin muutoksia asenteisiinsa ja tapoihinsa?
Kommentit (19)
sillon ketuttaa tehdä yksin kaikki kotityöt kun mies lojuu sohvalla katsomassa telkkaria ja itse hoitaa lapset, ruokkii miehen, pesee tiskit ja pyykit... ja vihdoin illalla kun ei tarvitse enää juosta tuli perseen alla niin eikös mies ala parkua seksiä... mut silloin kun mies osallistuu päivällä kotitöihin jaksaa nainen osallistua näihin seksijuttuihin ja rakastaa miestään paljon paljon.
sillon ketuttaa tehdä yksin kaikki kotityöt kun mies lojuu sohvalla katsomassa telkkaria ja itse hoitaa lapset, ruokkii miehen, pesee tiskit ja pyykit... ja vihdoin illalla kun ei tarvitse enää juosta tuli perseen alla niin eikös mies ala parkua seksiä... mut silloin kun mies osallistuu päivällä kotitöihin jaksaa nainen osallistua näihin seksijuttuihin ja rakastaa miestään paljon paljon.
Meillä vaimo myös valitti jotta hän joutuu kaikki tekemään eikä jaksa/kiinnosta petihommat. Tsemppasin muutaman viikon ja tein melkeen kaikki mahdolliset kotiduunit+ miesten hommat. Vaan eipä näkyny piparii sittenkään, eli taitaa akkojen kikka saada äijät tekeen kaikki hommat .
Eihän sillä ole mitään tekemistä. Se on vain tekosyy ja se muuten johtaa helposti siihen että mies ei sitten ainakaan tee mitään.
Kotityöt pitää jakaa tasaisesti jokatapauksessa, seksin kanssa niillä ei ole muuta tekemistä kuin että esim. tiskaavaa naista on mukava kouria ohi mennessään.
Seksi on yhteinen nautinto ja parisuhteen voimavara, kotityöt ei saa olla esteenä seksille.
Sekstailkaa välillä! Se auttaa jaksamaan kotitöissä!
sepä vasta onkin kiihottavaa kun esim tiskaan taikka laitan ruokaa ja mies tulee siihen kourimaan, uuhh :)
Mutta asiaan, tokihan miehenkin pitää joitain kotiaskareita tehdä, mutta ei niistä saa kumpikaan osapuoli tehdä tekosyytä seksistä kieltäytymiseen... ei sen kodin tarvi aina loistaa kirkkaan puhtaana, väliin voi ottaa päiviä kun antaa vaan kaiken olla.. ja tiedän että voi ottaa koville jos on siisteysintoilija kuten joskus itsekkin tuppaan olemaan.. joskus voisi tehdä niin että kotityöt hoidetaan yhdessä, joskus vain toinen, miksi ihmeessä tehdä siitä hirmuinen haloo?
-nainen28v
MIksi ne kotityöt pitää jakaa tasaisesti? Ja mitä se sitten tarkoittaa? Vaimo on ollut kotona 17 vuotta. On edelleen. Aamulla minä vien pojan eskariin, yhden työistä kouluun ja toisen töihin. Vaimo jää kotiin nukkumaan 5 vuotiaan kanssa.
Kun tulen kotiin 10 tunnin kuluttua kotoa lähdöstä, yleensä ruokakaupan kautta,. Sitten haen teneijä harrastuksista kun vaimolla on käsi niin kipeänä, ettei jaksa autoa ajaa..
Ntiin pitäisikö mun ihan oikeestiuon jälkeen alkaa tekeen vielä ruokaa perheelle? Tai alkaa siivoomaan, kun päivän aikana ei ole mitään sillä saralla tapahtunut?
Aikani sitä jaksoin tehdä, mutta en sitten enää jaksanut sängyssä mitään...
Nykyään en tee enää mitään kotiöitä, enkä anna enää vaimollekaan sängyssä.
Vaimo vaan löhöää sohvalla pävästä toiseen ja tuojottaa jotain alyttömiä saippuasarjoja... Toinen telkkari sillä on sängynpäädyssä muka "lastenohjelmia varten" mutta yleensä sen päiväsaippuasasrjat se taitaa katsoa sängystä nousematta.
Pyykit se pesee, mutta muuta ei sitten "kotiöistä" teekkään. Jos ei lapset siivoo, niin ei kukaan muukaan.
Eli on noilla asioilla yhteys: Kun vaimo ei tee mitään, niin se ei saa minulta enää seksiäkään. Joku muu saa sitten senkin edestä...
-Mika-
Meillä molemmat käy töissä ja molemmat tekee kotitöitä. Rehellisyyden nimissä on myönnettävä että vaimo taitaa tehdä enemmän, esim. pyykkeihin en ole koskenut kohta 20 vuoteen. Seksiä annetaan ja saadaan useita kertoja viikossa, parisuhde suorastaan kukoistaa.
Ymmärrän kyllä Mikaa siinä, että tuommoinen tilanne ei oikein motivoi. Kyllä kotona olevalle kuuluisi valtaosa kotitöistä, tasajakoa tarkoitin semmoseen perheeseen (kuin meillä) jossa molemmat käy töissä.
no Mikaa ymmärrän kyllä täysin.. harmillista että vaimo on heittäytynyt noinkin tekemättömäksi.. kyllähän silloin jos tilanne olisi Mikan kuvailema, niin vaimon pitäisi hoitaa tavallaan se töissä käynti sitten kotona, eli tehdä niitä kotiaskereita.. silloin tällöin voisi mies sitten osallistua, mutta pääosin kyllä tuossa tilanteessa itse ainakin kodin hoitaisin. Minulle itselle tulisi ainakin "siivellä eläjän" tunne ja paha morkkis, mikäli vain makoilisin ja katselisin töllöä päivät pitkät kun mies hakee elannon perheelle ja tekisi vielä kotityötkin päälle..
-nainen28v
...että olen aika valmis jo puhaltamaan pelin poikki. Nyt kun näkee tuon tilanteen kirjoitettuna niin sitä alkaa miettiäkin ihan eri kantilta.
Mutta tilanne on ollut tällainen jo vuosia.
Pari vuotta sitten tuli se raja vastaan, että en enää jaksanut kotona siivota työpäivän päätteeksi, ja sen sitten kans huomasi. Kaikkea romua alkoi kertyä kasoihin ansin tuoleille ja sohville ja lopulta erinäisiksi pinoiksi lattialle sinne tänne. Nuo kasat on siis vaatteita, rikkinäisiä leluja, lehtiä (siis ihan kaikki lehdet pitää säästää!!!) ja tupperipurkkeja, kun se kuulemma koittaa niitä myydä... Musta vaan näyttä, että jokaista myytyä purkkia kohti taloon ilmestyy kaksi.. jonnekin pahvilaatikkoon pölyttymään...
Nykyään talo on kuinkaatopaikka, eikä edes imurointi olisi mahdollista kun lattiasta ei ole näkyvissä kuin korkeintaan kolmannes.
Ehkä mun vaan täytyy ne eropaperit sitten täyttää ja pyytää nimi alle... mutta tämä ei kyllä liity enää seksiin... Muuten kuin siten, että aina kun tulen ovesta sisään ja nään sen sotkun, niin ne vähäisetkin romanttiset ajatukset vaihtuu suuttumukseksi ja katkeruudeksi...
-Mika-
tässä tilanteessa tuo saattaisi olla paikallaan.. tai jospa vaimosi siitä "säikähtäisi" ja alkaisi pitää kotia taas kunnossa, vai onko sinulla enää haluja paikata suhdettanne? melko ikävältä kyllä kuulostaa tilanteesi, että sympatiat on kyllä puolellasi :) Toivottavasti pääset johonkin ratkaisuun asiassa.
ja tosiaan ei liittynyt tämäkään seksiin :D
-nainen28v
...jolla on vaimon kanssa siivous / kodinhoito ongelma. Siis nimenomaan niinpäin että mies saa aina siivota ja korjata jälkiä työpäivän päätteksi tultuaan lasten harrastusten ja ruokakaupan kautta kotiin. Ja vaimo sitten hirveen väsyneenä kun on niin rankkaa omien hommien kanssa ja valittaa vielä kun tullaan niin myöhään kotiin. Tämä on ihan varmasti meidän suhteen pahin ongelma ja useasti johtaa myös itseni haluttomuuteen sängyssä, vaikka olenkin ehkä turhankin halukas seksin saralla. Ja sehän sitten nostaa v...käyrää vielä enemmän.
Eli Mika, ymmärrän TODELLA hyvin sua!!! Varsinkin minä joka viihdyn kotona ja olen siisti niin kyllä tuntuu pahalta kun toinen ei välitä kodista just ollekaan.
Ja yli 15v. on tätä jo veivattu, eroja harkittu yms....ja vielä veivataan. Ja opeta nyt sitten vanhalle koiralle uusia temppuja. Koitettu on. Lupauksia voi tulla, mutta max 1kk päästä ollaan taas samassa. Olen luopunut toivosta....:-(
Eli tsemppiä Mika! Noi sun jutut oli kuin kopio mun elämästä.
M38
...ensin aattelin, että hyvä että on muitakin... mutta hitot se mikään hyvä ole!!!
Korkeintaan on lohdullista huomata olevan muitakin samanlaisia tapauksia.
Mun "tsemppaus" on nyt sitä, että en enää välitä...
Tunteet ja myös seksi on jo muualla... kohta kai loputkin.. lasten tilanne vaan ottaa päähän. Ne joutuu kärsimään nyt siitä että mä olen jo luovuttanut. Kärsimään siis siten, että ne joutuu tekemään sen perussiivouksen, joka kuuluisi aikuisille.
ja kärsimään jatkossa siitä, että lähden...
-Mika-
itse lähdin suhteesta joka ei ollut enää "terve" ja löysin uuden rakkauden, paljon paremman.. ei mun mielestä mun kolme pientä lasta siittä kärsineet, nyt heillä on enemmän ihmisiä ympärillä jotka heistä välittää ja kun on itsellä hyvä olla niin se jotenkin heijastuu lapsiin ja he ovat onnellisempia.. eihän näin aina käy, mutta voin sanoa itse, kun omat vanhempani olivat kokoajan riitaisia ja kärttyisiä omasta huonosti menevästä suhteestaan, niin kärsin siitä lapsena enemmän, kuin siitä että he olisivat eronneet ajoissa.. niin he eivät tehneet ja elin koko ajan "pelossa" koska taas räjähtää.. joten jollei ratkaisua muuten tule, niin en pidä eroa pahana asiana, vaan jopa helpotuksena lapsienkin kannalta.. stemppiä sulle Mika sun jutussa :)
-nainen28v
Just noin näitä on setvitty. Ei ole hyvä lapsille jos vanhemmat riitelee aina....jolloin ero on parempi. Mut sitten kuitenkin joskus on parempia aikoja, ei siivouksen ja kodin suhteen, mutta muuten......jotain tunnetta kuitenkin. Sitten joskus puuttessa lankeaa seksiin ja sitten ei pysty kykenemään eroajatuksiin, ainakaan ihan heti sen jälkeen. Menee silleen aalloittain.
Mutta minusta tuntuu että sulla, Mika, on tunteet enemmän kadonnu kun mulla. Tunteet on se mikä tän pitää hengissä, tosin vain mun idioottimaisuuden takia. Kuitenkin joskus on jotain yhteistä olemassa, vaikka en tiedä onko se vain mun kuvitelmaa ja seksi on sitten sitä et rouva (ja minä) on puuteessa ja on sen takia ystävällinen.
Ensin siivosin joka ilta töiden jälkeen pari tuntia. Aamulla sit töihin, ja kun illalla tulin kotiin niin sama kaaos taas edessä (vaimo siis kotona). Tein sitä muutamia vuosia. Sitten kyllästyin, ei sitte, jos ketään ei kiinosta niin en minäkään. Lopetin kaikki. Hirvee kaatis monta vuotta ja respect nollassa. Annoin olla 2-3 vuotta. Ei muuttunu mihinkään, päinvastoin. Sittemmin lapsia on käsketty siivoamaan (en minä) ja niinhän ne tekevätkin.....mutta eihän se ole lasten asia....!?!!! Sitten aloitin itse siivoamaan taas. Olen yrittänyt myös täydellisen miehen roolia, tehnyt ruuat ja ihan kaiken, vaimo on saanut mennä ja tulla miten vain ja raha-asiatkin olen hoitanut (ei tartte tienata penniäkään) Ajattelin että sitten hänellä on aikaa ja voimaa....mutta ei. Mitä sitten voi enää tehdä?
Äh, en mä julkisesti tätä enää jatka. Mä oon miettinyt tätä liikaa. Yritän olla täydellinen mies mutta se ei auta.. Päinvastoin olen pikkuhiljaa päätymässä siihen että miehen pitää olla vähän inhottava ja kohtalaisen dominoiva sovinisti niin sitten on itse paljon onnellisempi. Liian kilti mies joka auttaa kotona liikaa ei ole hyvä juttu, ainakaan miehen kannalta. Ikävää mutta totta. Ja seksinkin suhteen saattaa olla samoja "vivahteita"...
Sinällään kiinnostaisi tietää onko meidän elämässä jotain muutakin yhteistä, ihan niinkuin sen kannalta että miksi näin on käynyt. Mutta tässä julkisesti en lähde kyllä noita enempää setvimään.
M38
...en ikinä tähän mennessä ole kuullut että miehellä olisi vastaavaa ongelmaa naisen kanssa. Päinvastoin kylläkin. Siksi tämä alkoikin kiinnostamaan niin paljon....en olekaan "yksin"...
M38
Samaa mieltä tennissukista jne. - ja olen nainen. Älä kuitenkaan vonkaa. Hoida kämppä ja lapset yllätykseksi kuntoon ja lapset vielä hoitoon. Pari kynttilää ja lasi punaviiniä ei tapa suomalaistakaan romantiikan pelkääjää. Omasta kokemuksesta voin sanoa että seksi lisää seksin tarvetta ja vähä seksi sitä toista puolta. Vonkaamalla ei irtoa, mutta muutamalla hienovaraisella siirrolla kyllä - ja paljon - ja uusissa asennoissa. Auttaako tämä?
...turhan kliseiseltä asetelmalta.
Koskaan en ole jäänyt ilman seksiä vaimon väsymyksen vuoksi. Sen sijaan vaimo on kyllä jäänyt ilman, kun olen väsyneenä tullut töistä ja huomannut että toinen työpäivä odottaa minua vielä kotona kun ei se vaimo ole tehnyt mitään kotitöitä... Pyykkikasat kasvaa vaan ja tiskipöytä on tiskien peitossa.... ja yks vaan makaa sohvalla ja kattoo jotain saippuasarjaa...
Oon suuttunut tuosta sen verran että n oo antanut ainakaan viikkoon...
-Mika-