Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos yliopiston tentissä max pisteet on 32, niin miten arvosana määräytyy? Eli

Vierailija
06.04.2009 |

onko aina linjaus vaikka tällainen:

16 pistettä ->1

19 pistettä -> 2

22 pistettä -> 3

25 pistettä -> 4

28 pistettä -> 5

Vai miten se oikein menee?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin annan arvosanat pisteiden mukaan siten, että arvosanajakauma on jokseenkin "tasainen": muutama vitonen, enemmän nelosia, vielä enemmän kolmosia, kakkosia, ykkösiä ja hylättyjä sitten lopuille että pisteytys on sopivan tuntuinen.

Vierailija
2/4 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein puolella pisteistä saa ykkösen, mutta tenttikohtaisesti voi olla osa-aluevaatimuksia, eli hyväksyttyä arvosanaa ei saa, ellei kaikkia osa-alueita hyväksytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos :)

ap

Vierailija
4/4 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensinnäkin mä olen pitänyt tenttejä, jossa ykköseen vaaditaan 60% pisteistä. Toisenakin olen pitänyt tenttejä, joissa ei ole pisteitä ollenkaan, vaan vain arvosanat. Ja voi tosiaan olla, että tentti on jaettu esim kolmeen osa-alueeseen (vaikka kielioppi, sanasto ja kuullunymmärtäminen tai jotain vastaavaa) ja niistä KAIKISTA on saatava vähintään se 50 tai 60% oikein, ei esim. riitä että osaa kaksi osa-aluetta täydellisesti jos yksi on ihan päin helvettiä.

Lisäksi on tenttejä, joissa mä en päästä ykkösen suorituksia läpi, koska se ei oikeasti riitä seuraavalle tasolle etenemiseen. ESim meillä ei pääse proseminaariin jollei esikurssista saa vähintään kolmosta, joten niitä kakkosia ja ykkösiä on ihan turha viedä rekisteriinkään.

Itse en käytä kellokäyriä arvostelussa. Mä asentan kriteerit, joilla tietyt arvosanat saa (eli osaa tarpeeksi) ja sitten jos sen osaa niin saa arvosanan riippumatta siitä, saako kaikki kurssilla viitosen vai kaikki kakkosen.