Miksi kätiäidit eivät voisi itse yhdessä kehittää sitä viriketoimintaa?
Kommentit (40)
lapsensa valmiiseen kerhoon? Laiskat paskat! Miksi uraäidit ei järjestä itse lastensa hoitoa niin, ettei tarvitsisi täällä valittaa huonoista hoitajista ja päiväkotien ruuhkasta? Itsekkäät surkimukset!
Siitä vaan kehittelemään!
Lisäksi kädet on ihan tarpeeksi täynnä muutenkin, ei minulla ole aikaa tai halua alkaa vuokraamaan tiloja tai kestitä meillä kotona täysin vieraita ihmisiä....
Oltiin jo etukäteen puhuttu, että nähtäisiin porukalla vaikka puistossa että kenenkään ei tarvitsisi vuokrata mitään tai kutsua ketään kotiinsa.
Lisäksi kädet on ihan tarpeeksi täynnä muutenkin, ei minulla ole aikaa tai halua alkaa vuokraamaan tiloja tai kestitä meillä kotona täysin vieraita ihmisiä.
ps. Esikoinen on "pois jaloista" virikehoidossa ihan itsensä vuoksi. Minulle helpoin olisi pitää hänet kotona, säästyisin aikamoiselta kuljetusoperaatiolta ja lisäksi säästyisi rahaakin aika paljon...
Oltiin kokoonnuttu vauvaryhmässä monen kuukauden ajan, ja lapset olivat puolesta vuodesta vuoteen ikäisiä. Meitä taisi olla 15. Pistin sähköpostia kaikille kun oltiin saatu toistemme yhteystiedot. Yksi vastasi, sanoi että just nyt hänelle ei käy. Kukaan muu ei vastannut yhtään mitään. Ja kyse ei siis ole (todennäköisesti ;) siitä, että olisin ollut niin ärsyttävä, negatiivinen tms tyyppi, sillä tunsimme toisemme vain pintapuolisesti. Ihmisiä ei vaan kiinnosta mikään tuollainen, ainakaan tällä alueella.
Moni asuu paikkakunnalla, jossa ei tunne ketään. Ei ole ehkä helppo etsiä seuraa ventovieraista.
Lisäksi kerhotoiminta ei ole sama asia kuin koko perheen yhdessäolo.
Kerhossa on nimenomaan ideana viedä lapsi sinne, jotta hän oppii olemaan muiden(kuin sisarusten,jos sellaisia on) kanssa, oppii ottamaan vastaan ohjeita myös muilta kuin vanhemmiltaan, saa leikkiseuraa, kun kaikilla ei ole niin onnellista tilannetta että aina olisi ikäseuraa tai edes sinne päin tarjolla kodin lähellä.
Itse koen kerhon lähinnä harrastuksena lapselle. Jokin kiva juttu mitä saa tehdä ja opetella että pärjää maailmassa myös hetken ilman äitiä/isää turvallisesti.
Muutenhan alle kouluikäinen ei mitään harrastuksia välttämättä vielä kaipaa.
siitähän tässä ei olut kyse vaan kerhojen vähäisyydestä, siitä että äidit itse voisi kehitellä tätä viriketoimintaa ja seuraa lapsilleen
Ryhmätoiminnan järjestämiseen tarvitaan enemmän kuin pari lasta.
Harvalla on sellaiset puitteet kotona, että voi tuosta vaan alkaa pitää kerhoa vieraille lapsille.
Yhtä hyvin voisi kysyä miksei vanhemmat hoida itse päivähoitoa. Vuorottelusysteemi vaan, vaikka 10 lapsen rinki ja itselle osuisi nakki joka 10. viikko. Vuosilomat voisi käyttää siihen.
että Suomessa kukaan ei halua niitä vieraita "nurkkiinsa", niihinhän saattaisi jopa tutustua. Ei kai kukaan oleta että noin vaan osataan pitää kerhoa tai järjestää toimintaa, mutta lapset pääsisivät edes leikkimään toistensa kanssa ja äidit voisivat potkia siellä puistossa kiviä porukalla. meillä on vaan niin kamalasti ennakkoluuloja ja pelkoja, ettei vaan joutuisi tekemään mitään ylimääräistä ja joku tulisi liian lähelle :(
Meidän lähellä toimii oikeasti tuollainen rinki ja olisin mennyt mukaan, mutta heillä oli jo liikaakin porukkaa mukana.
Meidän lähellä toimii oikeasti tuollainen rinki ja olisin mennyt mukaan, mutta heillä oli jo liikaakin porukkaa mukana.
erossa edes muutaman tunnin kerrallaan? Ja nyt en puhu mistään 2-vuotiaista.
Ohjattu ryhmätilanne muiden lasten ja ohjaajan kanssa on täysin eri asia kun joku mammojen oma ryhmätapaaminen.
se nyt on aika eri juttu ottaa 1-2 lasta kerrallaan leikkimään kuin esim. 6 äitiä ja 12 lasta. Harvalla on niin tilavat (ja lapsiystävälliset) asunnot.
erossa edes muutaman tunnin kerrallaan? Ja nyt en puhu mistään 2-vuotiaista.
Ohjattu ryhmätilanne muiden lasten ja ohjaajan kanssa on täysin eri asia kun joku mammojen oma ryhmätapaaminen.
Ja lisäksi, silloin kun minä olisin eniten kaivannut kerhoa esikoiselle, olin itse siinä mielentilassa, etten todellakaan olisi jaksanut lähteä organisoimaan mitään. Pelkkä arjen pyörittäminen vei kaikki voimat. :(
Miksi lapsille järjestetään päivähoitoa? Miksi alkoholistien sairauksia hoidetaan?
No siksi, että toimiva yhteiskunta ottaa kaikki jäsenensä huomioon.
Ja lisäksi, silloin kun minä olisin eniten kaivannut kerhoa esikoiselle, olin itse siinä mielentilassa, etten todellakaan olisi jaksanut lähteä organisoimaan mitään. Pelkkä arjen pyörittäminen vei kaikki voimat. :(
[/quote]
JUURIKIN NÄIN! Miksi sinä teit niitä lapsia enemmän kuin jaksat/viitsit nähdä vaivaa....
Ei, vaan he asuvat samalla alueella ja tutustuivat toisiinsa jo aiemmin puistossa. Sitten halusivat laajentaa tuota rinkiään toisten luona kyläilyyn ja yhdessä ruokailuun. Ilmoitustaulumenetelmällä tulos olisi takuulla tasan 0.
se nyt on aika eri juttu ottaa 1-2 lasta kerrallaan leikkimään kuin esim. 6 äitiä ja 12 lasta. Harvalla on niin tilavat (ja lapsiystävälliset) asunnot.
Sekin on useimpien mielestä liian tuppautuvaa.
En kaipaa seuraa itselleni vaan päinvastoin, joskus omaa rauhaa. SIksi vien isomman sinne srk:n kerhoon ja sen vajaa 3 h 2 X vk saan viettää rauhassa vauvan kanssa.
Kun haluan seuraa itselleni menemme läheiseen puistoon missä on muitakin kotiäitejä lapsineen.
Ja toisekseen, kaikki väsyminen (fyysinen ja henkinen) johtuu aina lapsista, eikös vaan?
Jos äidillä menee huonosti niin välittömästi "mitäs-teit-lapsia" -nuijalla päähän, eikö?
Siitä vain kehittelemään! Ei varmasti yksikään neuvola pistäisi vastaan jos laitat ilmoitustaululle lapun jossa haet päiväseuraa sinulle ja lapsillesi. Järjestäkää tapaamisia toistenne luona, puistoissa, talonne kerhotiloissa tms... Onko teistä siihen? Vai onko se sittenki niin paljon mukavampaa kun saa sen isosisaruksen sinne päiväkotiin pois jaloista.... mikä se olikaan se todellinen syy päivähoidolle.....??? uskaltaako joku myöntää?